МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Методи і моделі фінансового аналізу.Тема 1. Значення і теоретичні основи фінансового аналізу Лекція 2 (2 год.) Мета заняття: ознайомити студентів з методами, прийомами, моделями та факторами фінансового аналізу; привчати творчо оперувати набутими знаннями, розвивати логічне мислення студентів
1. Методи і моделі фінансового аналізу. 2. Прийоми фінансового аналізу. 3. Показники та фактори у фінансовому аналізі, їх класифікації. 4. Суб’єкти і користувачі фінансового аналізу. Дидактична мета заняття: сформувати у студентів сучасне економічне мислення щодо методів, моделей та прийомів фінансового аналізу, ознайомити з основними групами показників та факторів і їх класифікацією та визначити основне коло суб’єктів та користувачів фінансового аналізу.
Виховна мета – виховувати у студентів професійне мислення та інтерес до обраної професії.
Завдання лекції: - визначити методи, моделі і прийоми фінансового аналізу; - охарактеризувати основні групи показників та факторів у фінансовому аналізі; - з”ясувати основне коло суб’єктів та користувачів фінансового аналізу. Рекомендована література: 1. Білик М.Д. Фінансовий аналіз: навч. посібник.- 2-ге вид., без змін. / М. Д. Білик – К.: КНЕУ, 2007. – 592 с. 2. Гадзевич О. І. Основи економічного аналізу і діагностики фінансово-господарської діяльності підприємств: навч. посіб. / О. І. Гадзевич. – К., 2004. – 177 с. 3. Дєєва Н. М. Фінансовий аналіз: навч. посіб. / Н. М. Дєєва, О. І. Дедіков. – К. : ЦУЛ, 2007. – 328 с. 4. Ізмайлова К. В. Фінансовій аналіз: навч. посіб. / К. В. Ізмайлова. – К. : МАУП, 2001. – 146 с. 5. Подольська В.О. Фінансовий аналіз: навч. посібник. / В. О. Подольська, О. В. Яріш – Київ: Центр навчальної літератути, 2007. – 488 с. 6. Цал-Цалко Ю. Фінансова звітність підприємств та її аналіз : навч.посіб. / Ю. Цал-Цалко. – К. : ЦУЛ, 2002. – 360 с.
Для досягнення основної мети аналізу фінансового стану підприємства -його об'єктивної оцінки та впливу можливостей підвищення ефективності функціонування можуть застосовуватись різні методи аналізу. Методи фінансового аналізу – це комплекс науково-методичних інструментів та принципів дослідження фінансового стану підприємства. В економічній теорії та практиці існують різні класифікації методів економічного аналізу взагалі і фінансового аналізу, зокрема. Класифікація розрізняє неформалізовані і формалізовані методи аналізу. Неформалізовані методи аналізу (евристичні методи) ґрунтуються на описуванні аналітичних процедур на логічному рівні, а не на жорстких аналітичних взаємозв'язках та залежностях. До неформалізованих належать такі методи: - експертних оцінок та сценаріїв; - психологічні; - морфологічні; - порівняльні; - побудови системи показників; - побудови системи аналітичних таблиць. Розглянемо більш детально кожен з цих методів: 1. Метод розробки системи показників, який полягає в розробці аналітиком відповідно до певних критеріїв показників, формування з них системи та проведенні аналізу. 2. Метод порівняння полягає у встановленні подібностей або розбіжностей між економічними явищами. 3. Метод побудови аналітичних таблиць в ході якого будуються таблиці з розрахунковими даними, які забезпечують їх наочність. 4. Метод деталізації, який полягає в поділі показників за часовою ознакою, місцем здійснення господарських операцій або іншими ознаками. 5. Метод експертних оцінок передбачає узагальнення оцінок експертів стосовно перспектив розвитку певного явища і розгляд усіх можливих варіантів. 6. Метод ситуаційного аналізу передбачає побудову сценаріїв розвитку подій. Ці методи застосовуються в основному для прогнозування стану об'єкту на перспективу в умовах неповно використаної інформації, неможливості обліку всіх факторів, спрощеної уяви про явища економічної дійсності, тобто в умовах часткової або повної невизначеності. Стан невизначеності характеризує відсутність яких-небудь конкретних даних про можливі напрямки розвитку дій та про вірогідність здійснення кожного з них у майбутньому. Ці методи характеризуються певним суб’єктивізмом, оскільки в них велике значення мають інтуїція, досвід та знання аналітика. До формалізованих методів фінансового аналізу належать ті, в основу яких покладені жорстко формалізовані аналітичні залежності. Основні з них: - арифметичних різниць; - ланцюгових підстановок - відсоткових чисел; - дисконтування; - диференційний; - балансовий; - логарифмічний; - виокремлення ізольованого впливу факторів; - інтегральний; - простих та складних відсотків; - дисконтування та інші. Усі формалізовані методи фінансового аналізу згруповують в такі групи: 1. Класичні методи аналізу господарської діяльності та фінансового аналізу - ланцюгових підстановок, арифметичних різниць, балансовий, відсоткових чисел, диференціальний, логарифмічний, інтегральний, простих та складних відсотків, дисконтування. 2. Традиційні методи економічної статистики - середніх та відносних величин, групування, графічний, індексний, елементарні методи обробки показників у динаміці. 3. Методи математичної статистики вивчення зв’язків - аналізи кореляційний, регресивний, дискримінантний, дисперсійний, факторний, коваріаційний та ін. 4. Методи фінансових обчислень – дисконтування та компаундування. 5. Методи теорії прийняття рішень – дерево рішень та лінійне програмування. В процесі фінансового аналізу також широко застосовуються і традиційні методи економічної статистики (середніх та відносних величин, групування, графічний, індексний, елементарні методи обробки рядів динаміки), а також математико-статистичні методи (кореляційний аналіз, дисперсійний аналіз, метод головних компонентів). Використання видів, прийомів та методів фінансового аналізу для конкретних цілей вивчення фінансового аналізу підприємства в сукупності становить методологію та методику аналізу. Фінансовий аналіз здійснюється за допомогою різних моделей, які дають змогу структурувати та ідентифікувати взаємозв’язки між основними показниками. Модель – це матеріальний або уявний об’єкт, який у процесі дослідження замінює об’єкт-оригінал так, що його безпосереднє вивчення надає нових знань про об’єкт-оригінал. Для цілей фінансового аналізу основною є економіко-математична модель, яка являє собою формалізований опис. Економіко-математична модель – формалізований опис економічного об’єкта або процесу, який досліджується. Застосовуються на всіх рівнях управління. Дозволяють проводити кількісний і якісний аналіз економічних процесів, знаходити найкраще управлінське рішення. Серед них виділяють три основні три типи моделей, які застосовуються в процесі аналізу фінансового стану підприємства: 1) Дескриптивні 2) Предикативні 3) Нормативні Дескриптивні моделі (описового характеру) є основними для оцінки фінансового стану підприємства. До них належать: побудова системи звітних балансів, подання фінансових звітів в різноманітних аналітичних розрізах; вертикальний і горизонтальний аналіз звітності, трендовий аналіз, аналіз відносних показників і коефіцієнтів, порівняльний або просторовий аналіз, факторний аналіз, система аналітичних коефіцієнтів. Дескриптивні моделі засновані на використанні інформації з бухгалтерської звітності. Предикативні моделі - це моделі прогностичного характеру. Вони використовуються для прогнозування доходів та прибутків підприємства, його майбутнього фінансового стану. Найбільш поширені з них: 1) розрахунки точки критичного обсягу продаж (аналіз беззбитковості); 2) побудова прогностичних фінансових звітів; 3) моделі динамічного аналізу (жорстко-факторні моделі, що детермінувалися і регресивні моделі); 4) моделі ситуаційного аналізу. Нормативні моделі – це моделі, які уможливлюють порівняння фактичних результатів діяльності підприємства із нормативними. Ці моделі використовуються, як правило, у внутрішньому фінансовому аналізі. Їх сутність полягає у встановленні нормативів на кожну статтю витрат стосовно технологічних процесів, видів виробів та у розгляді і з’ясуванні причин відхилень фактичних даних від цих нормативів. Фінансовий аналіз значною мірою базується на застосуванні жорстко детермінованих факторних моделей. Таким чином, в ході аналізу фінансового стану підприємства можуть використовуватись найрізноманітніші прийоми, методи та моделі аналізу. Їхня кількість та широта застосовування залежать від конкретних цілей аналізу та визначаються його завданнями в кожному конкретному випадку. Для забезпечення виживання підприємства в сучасних умовах, управлінському персоналу необхідно перш за все вміти реально оцінювати фінансовий стан як свого підприємства, так і його існуючих та потенційних конкурентів. Для цього необхідно: => володіти методикою оцінки фінансового стану підприємства; => мати відповідне інформаційне забезпечення; =>мати кваліфікований персонал, який має можливість реалізувати цю методику на практиці.
Читайте також:
|
||||||||
|