МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Законодавче визначення та основні ознаки адміністративного правопорушенняЛітература План Тема 5. Адміністративне правопорушення: поняття та юридичний склад (4 год.) Лекція 6 (2 год.) Мета: висвітлити поняття та основні ознаки адміністративного правопорушення та характеристики підходів щодо вирішення проблеми суспільної небезпеки адміністративного правопорушення 1. Законодавче визначення та основні ознаки адміністративного правопорушення. 2. Поняття юридичного складу адміністративного правопорушення. 3. Відмежування адміністративних правопорушень від інших правопорушень. 1. Конституція України. Офіційне видання Верховної Ради України, 1996. 2. Кодекс України про адміністративні правопорушення. - Київ, Юрінком Інтер, 2002. 3. Про правовий статус іноземців: Закон України від 4 лютого 1994 р. №3929-ХІІ // Відомості Верховної Ради України. - 1994.- №23.- ст.162. 4. Про судову практику у справах про необхідну оборону: Постанова Пленуму Верховного Суду України від N 1 від 26.04.2002 р. № 4. 5. Битяк Ю.П. Адміністративне право України. – Харків, 2001. 6. Білий П.М. Адміністративна відповідальність посадових осіб //Вісник Одеського інституту внутрішніх справ. – Одеса. – 2002. - № 1. – с. 31-35. 7. Ващенко С.В. Відмежування адміністративної відповідальності від інших видів юридичної відповідальності за законодавством України //Вісник Запорізького юридичного інституту. – Запоріжжя. – 2001. - № 1. – с. 107-115. 8. Герасименко Є. Суб'єкт адміністративного проступку // Право України .-№4.-1999.- С. 41- 45. 9. Гончарук С.Т. Адміністративна відповідальність за законодавством України. -К.: 1995. 10. Гусак М. Питання кваліфікації адміністративних правопорушень //Право України. – 1992. - № 4-5. – с. 45. 11. Жильцов О.В. Адміністративна відповідальність юридичних осіб: проблеми законодавчого закріплення // Вісник університету внутрішніх справ. – Харків. – 2000. – Вип. 12, ч.1. – с.124-133. 12. Кагітін Д.В. Проблеми повторності при кваліфікації адміністративних правопорушень і накладанні стягнень //Вісник Запорізького юридичного інституту МВС України. – 1997. - № 1. – с. 68-74. 13. Колпаков В.К., Кузьменко О.В. Адміністративне право України. – К.: 2003. Адміністративне правопорушення (ст. 9 КУпАП) – цепротиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність. Ознаки адміністративного правопорушення: 1. Діяння –цеакт вольової поведінки. Дія – це активне невиконання обов’язків, законних вимог/правил (правила поведінки в громадських місцях, зокрема на громадському транспорті, правила дорожнього руху, правила торгівлі, санітарні, протипожежні правила, норми й правила, спрямовані на забезпечення безпеки робіт в окремих галузях промисловості, у сільському господарстві тощо), а також порушення заборони (наприклад, порушення правил полювання, невиконання водіями вимог працівника міліції про зупинку транспортного засобу). Бездіяльність – це пасивне невиконання обов’язків (наприклад, невиконання правил пожежної безпеки, невжиття землекористувачами або землевласниками на закріплених за ними земельних ділянках заходів щодо знищення дикорослих конопель чи снотворного маку). 2. Суспільна небезпека (антигромадська спрямованість, суспільною шкідливістю). 3. Протиправність (подібне діяння завжди посягає на загальнообов’язкові правила, встановлені тим чи іншим нормативним актом. Ці нормативно-правові акти можуть належать не тільки до адміністративного права, але і до інших галузей права. Принципово, що дотримання відповідних норм охороняється заходами адміністративної відповідальності. Це, крім адміністративного, можуть бути норми конституційного, фінансового, цивільного, трудового та інших галузей права. Так при безбілетному проїзді не виконується угода перевезення, при ухиленні від оплати податку – норми фінансового, податкового права. Дія, яка не є протиправною, не може утворювати адміністративного правопорушення і тягти за собою адміністративну відповідальність. 4. Винністьвизначає, що правопорушення вчинено умисно або з необережності. Наявність вини – обов’язкова ознака адміністративного правопорушення, відсутність вини виключає визнання дії адміністративним правопорушенням. 5. Караність (подібне протиправне, винне діяння буде визнане адміністративним проступком тільки тоді, коли за його вчинення законодавством передбачено адміністративну відповідальність). Ознаки адміністративного правопорушення слід відокремлювати від його юридичного складу. При наявності всіх ознак може бути відсутнім склад адміністративного правопорушення, що виключає законність притягнення до адміністративної відповідальності. Наприклад, порушення правил дорожнього руху особою, яка не досягла 16 річного віку, свідчить про скоєння ним адміністративного правопорушення, але ця особа не підлягає адміністративній відповідальності. Тому що в його діях відсутній склад адміністративного правопорушення, суб’єктом його визнаються особи, які досягли на момент скоєння адміністративного правопорушення шістнадцятирічного віку.
Читайте також:
|
||||||||
|