Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Структуру органів управління безпекою та захистом у НС.

Правові норми, що регламентують організаційну

СТРУКТУРА ЗАХИСТУ НАСЕЛЕННЯ ТА АТО у НС

ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ І ОРГАНІЗАЦІЙНО – ФУНКЦІОНАЛЬНА

ТЕМА 6 (ЛЕКЦІЯ 8) МЕНЕДЖМЕНТ БЕЗПЕКИ, ПРАВОВЕ

Під регулюванням суспільних явищ і процесів здебільшого розуміють визначення поведінки людей та їх колективів, надання цій поведінці певного спрямування і розвитку, введення її в певні межі, регулювання в соціумі невід’ємних від встановлення певних норм (правил) поведінки.

Формально правило поведінки зобов’язує діяти за певних обставин належним чином. Однак на практиці жодне правило не може повністю передбачити всіх можливих обставин, за яких воно має застосуватися. Щодо цього, норма, як правило, відрізняється від індивідуального зобов’язання діяти певним чином у конкретній ситуації.

Серед найважливіших регуляторів суспільної життєдіяльностінорми права. Специфіка їх регулятивного впливу визначається державою, гарантується нею і є загальнообов’язковою.

Певний регулятивний вплив можуть справляти індивідуальні правові акти. Прийняття таких актів, адресованих конкретним суб’єктам управління, сприймається іншими суб’єктами в багатьох випадках як встановлення загальних правил. За істотних прогалин у нормативних актах регулювання в такий спосіб має місце «де-факто, що дало підстави для виокремлення індивідуального правового регулювання (Н. Нижник) на відміну від загального (нормативного).

Складною є проблема об’єктивності правового регулювання, адже у суспільстві побутує сприйняття правових норм передусім як прояву і результату суб’єктивної діяльності влади. Однак право пов’язане із глибинними інтересами і потребами людей в упорядкуванні публічної та приватної життєдіяльності. Закон як «позитивне право» має бути віддзеркаленням «природного права». Дієвість, необхідність, ефективність та справедливість закону значною мірою залежать від того, наскільки він відповідає праву. Проте здатність писаного закону творити право, бути одним із його джерел закладає передумови для юридичної сваволі, може породжувати видимість того, що життя цілком ґрунтується лише на писаних законах. З іншого боку викривлення суспільної свідомості є ілюзорна думка, що достатньо прийняти правильний закон, добру постанову, щоб відразу виникло реальне право.

Держава стосовно права постає формуючим і гарантуючим чинником, але саме право є головним інститутом, спроможним обмежити свавілля держави. Відповідно, правове регулювання в умовах демократичного суспільства слід розглядати як обмежене регулювання, масштаби якого визначені межами вторгнення держави у ті чи інші сфери суспільної життєдіяльності. Практично єдиною галуззю суспільної життєдіяльності, де правове регулювання не обмежується, є організація та функціонування державного апарату.

Правовому регулювання державного управління притаманна єдність соціологічного, нормативного і практичного аспектів.

Соціологічний аспектправового регулювання полягає в тому, що він починається виключно тоді, коли у суспільстві назріла потреба в упорядкуванні взаємозв’язків і взаємодії людей.

Нормативний аспект правового регулювання постає як розробка і юридичне (в актах державних органів) закріплення (встановлення) норм (правил), поведінки людей і ведення суспільно значущих справ. Якість нормативного, аспекту визначається тим, як уповноважені на те державні органи формулюють юридичні норми. В юридичній нормі виокремлюються:

а) гіпотеза – частина норми, яка вказує на умови та обставини, за яких норма діє;

б) диспозиція – частина норми, яка розкриває сенс, зміст самого правила поведінки, права та обов’язки суб’єктів правовідносин, що регулюється даною нормою;

в) санкція– частина норми, що визначає заходи, які можуть бути вжиті у випадку невиконання диспозиції.

Практичний аспект правового регулювання – це реальне застосування норми в суспільній практиці. Прийняття того чи іншого правового акта має не тільки орієнтуватися на задоволення певних суспільних інтересів, але й враховувати те, наскільки він виконуватиметься носіями інших інтересів. Зокрема, специфіка правовстановлення в українському суспільстві за сучасних умов визначається тим, що:

а) право здебільшого має базисний характер, оскільки йдеться про закріплення якісно нових суспільних відносин;

б) суспільна життєдіяльність значною мірою базується на старих уявленнях про законне, доцільне, справедливе;

в) процес правовстановлення переважно абсолютизований, часто – густо не співвідноситься з реальним становищем і потребами суспільства.

Загалом, правове регулювання можна визначити як здійснюваний за допомогою системи правових заходів результативний, нормативно – організаційний вплив на суспільні відносини з метою їх упорядкування відповідно до суспільних потреб.

Предметом правового регулювання державного управління є:

1)державно – правові інститути або їх елементи;

2)свідомість людей, або особиста відповідальність за власні вчинки та їх наслідки;

3)поведінка та діяльність людей, пов’язані із забезпеченням формування і реалізацією державно – управлінських впливів.

При здійсненні правового регулювання державного управління однаково важливі як норми матеріальні, так і процесуальні.

Безпека 1) Гарантована конституційними, законодавчими і практичними заходами забезпеченість і захищеність життєво важливих інтересів об’єкта від зовнішніх і внутрішніх загроз;

2) Стан захищеності людини, суспільства й держави від зовнішніх та внутрішніх небезпек.


Читайте також:

  1. B грудини зі здавленням чи пораненням органів.
  2. ERP і управління можливостями бізнесу
  3. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  4. III. КОНТРОЛЬ і УПРАВЛІННЯ РЕКЛАМУВАННЯМ
  5. Oracle Управління преміальними
  6. VII. Філо- та онтогенез органів виділення
  7. VІІІ. Філогенез органів чуття
  8. А. Видання прав актів управління
  9. АВТОМАТИЗОВАНІ СИСТЕМИ ДИСПЕТЧЕРСЬКОГО УПРАВЛІННЯ
  10. АВТОМАТИЗОВАНІ СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ ДОРОЖНІМ РУХОМ
  11. Адаптивні організаційні структури управління.
  12. Адміністративне право і державне управління.




Переглядів: 438

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Технологічні особливості використання баз даних в мережах | Процеси функціонування і розвитку, регламентація режимів запобігання і ліквідація НС.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.