Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Лекція 6 Аналіз релевантної інформації для прийняття операційних (поточних) управлінських рішень

Лекція 5 Ефект операційного важеля у внутрішньому прогнозуванні

 

Незважаючи на те, що у розглянутому прикладі обидві альтернативи забезпечують отримання однакового прибутку, ризик зазнати збитки у разі незабезпеченості необхідного обсягу реалізації в умовах другої альтернативи більше.

Це пояснюється ефектом операційного важеля, тобто мірою використання постійних витрат в структурі витрат компанії, тому операційний важіль більший у компаній, які мають більшу питому вагу постійних витрат і як результат більший коефіцієнт маржинального доходу.

Кількісним показником операційного важеля в інформаційній системі управління є його чинник, який розраховується за формулою:

 

Чинник операційного важеля (ЧОВ) = МД / Прибуток

Структура витрат компаній що мають різний рівень автоматизації виробництва

Показники Компанія А, ручна система оплати праці   Компанія Б, автоматизована система оплати праці
Сумма % Сумма %
Дохід від реалізації
Змінні витрати
Маржинальний дохід
Постійні витрати
Прибуток

Припустимо, що обсяг реалізації виріс на 10% або 25000 у.о.:

Компанія. А: ЧОВ = 50000 / 25000 = 2

Компанія. Б: ЧОВ = 225000 / 25000 = 9

Таким чином, ЧОВ вимірює відсоток зміни прибутку при певному відсотку зміни обсягу реалізації

Помноживши відсоток зміни обсягу реалізації на ЧОВ отримаємо відсоток зміни величини прибутку:

Компанія. А: 10% * 2 = 20%

Компанія. Б: 10% * 9 = 90%

Висновок: більша питома вага постійних витрат, в структурі витрат компанії, забезпечує більш великий вплив на прибуток при зміні обсягу реалізації.

 

Аналізуючи ситуації, що виникли в процесі поточної діяльності, менеджери постійно мають справу з вибором серед альтернативних рішень, зокрема рішень, що стосуються ціноутворення.

Установлення ціни на продукцію, що випускається, виконані роботи або надані послуги є одним з найважливіших управлінських вирішень тактичного характеру. Оскільки доводиться здійснювати вибір серед множинних чинників, що впливають на ціну, основними з таких чинників є: попит з боку покупців; дії конкурентів; витрати пов'язані з діяльністю.

Вибір стратегії і моделі ціноутворення залежить:

по-перше, від результатів дослідження ринку;

по-друге, від стратегічної мети будь-якого суб'єкта господарювання;

по-третє, часового аспекту.

Аналіз рішень що стосуються ціноутворення може бути представлений у вигляді структурно - логічної схеми:

 

Структурна побудова рішення щодо ціноутворення

 

В сучасних соціально - економічних умовах господарювання для прийняття управлінських рішень використовують економічну модель ціноутворення та ціноутворення на основі витрат.

Найбільше розповсюдження отримала найпопулярніша у практичній діяльності форма ціноутворення на основі витрат, за принципом «витрати +».

Згідно цієї моделі ціна реалізації одиниці продукції (робіт, послуг) встановлюється на рівні собівартості шляхом додавання до неї невеликої частини прибутку у вигляді націнки:

Ціна = витрати + націнка

 

Виходячи з формули націнка визначається:

 

Націнка = відсоток націнки * витрати

 

Звідси витікає, що в умовах бюджетного контролю впровадженого в інформаційну систему управління підприємства % націнки визначається:

 

% націнки = необхідний прибуток + загальні витрати не вкл. до складу базових річний обсяг діяльності * базові витрати на одиницю

 

Сума націнки може бути розрахована з урахуванням використання наступних баз:

1. змінних виробничих витрат;

2. загальних змінних витрат;

3. повної виробничої собівартості;

4. повних витрат.

 

 

Лекція 7 Приклад ціноутворення за принципом «витрати плюс»

 

Фрагмент статичного бюджету компанії «Імпульс»:

 

Обсяг виробництва, од. 1. Виробничі витрати: у.о.: – змінні – постійні 2. Витрати на збут і управління у.о.: – змінні – постійні 3.Середній інвестиційний капітал у.о. 4. Мінімальна рентабельність % 5. Необхідний прибуток у.о.    

 

Використовуючи початкові дані, представлені в таблиці:

 

По перше, розрахуємо витрати на од. продукції (робіт, послуг):

1. Змінні виробничі витрати 3840000/5 = 768 у.о.

2. Постійні виробничі витрати 2400000/5 = 480 у.о.

Повна виробнича собівартість 768 + 480 = 1248 у.о.

 

3. Змінні операційні витрати 48000/5000 = 96 у.о.

4. Постійні операційні витрати 960000/5000 = 192 у.о.

Повні витрати на од. 1248 + 96 + 192 = 1536

 

По друге, на основі даних статичного бюджету та розрахованих витрат на од. визначемо націнку за допомогою різних баз (методів).

 

 

Розрахунок націнки на основі змінних виробничих витрат

1. % націнки до змінних виробничих витрат =

= необхідний прибуток + пост.вироб. витрати +загальні операційні витрати =

річний обсяг діяльності + змінні витрати на од.

= 480000 + 960000 + 1200000 + 2400000 = 1.3125 * 100% = 131,25 %

(5000 * 768)

2. суму націнки до змінних виробничих витрат:

Сума націнки = 768 * 731, 25 = 1008 у.о.

Розрахунок націнки на основі повної виробничої собівартості

1. %націнки до повної виробничої собівартості =

= необхідний прибуток + загальні операційні витрати =

річний обсяг діяльності * повні витрати собівартості на од.

= 120000 + 1440000 = 0,423 * 100% = 42,3 %

(5000 * 124)

2. Суму націнки до повної виробничої собівартості

Сума націнки = 1248 * 42,3 = 528 у.о.

Розрахунок націнки до загальних змінних витрат

1.% націнки до загальних змінних витрат =

= необхідний прибуток + загальні постійні витрати =

річний обсяг діяльності * загальні змінні витрати

= 120000 + 3360000 = 1,0556 * 100% = 105,56 %

(5000 * 864)

2.Суму націнки до загальних змінних витрат

Сума націнки = 864 * 105,56 = 912 у.о.

Розрахунок націнки на основі повних витрат

1.% націнки до повних витрат =

= необхідний прибуток =

річний обсяг діяльності * повні витрати на од.

= 1200000 = 0,1563 * 100% = 15,63 %

(5000 * 1536)

2. Суму націнки до повних витрат

Сума націнки = 1536 * 15,63 = 240 у.о.

Дані про суму націнки, що розрахована з використанням різних баз дозволяє визначити ціну реалізації од. продукції.

Розрахунок ціни реалізації од. продукції (робіт, послуг)

Формула розрахунку Розрахунок ціни, у.о.
1. Змінні виробничі витрати + націнка 2. Повна виробнича собівартість + націнка 3. Загальні змінні витрати + націнка 4. Повні витрати + націнка 768 + 1008 = 1776 1248 + 528 = 1776 864 + 912 = 1776 1536 + 240 = 1776

 

Висновок: за існуючих умов оптимальна ціна реалізації од. продукції, виконаних робіт або наданих послуг, яка повинна відшкодувати витрати, пов'язані з діяльністю і привести к отриманню бажаного прибутку складає 1776 у.о.

 


Читайте також:

  1. ABC-XYZ аналіз
  2. II. Багатофакторний дискримінантний аналіз.
  3. III. Сприйняття й засвоєння учнями навчального матеріалу
  4. IV. Прийняття рішень у полі четвертої інформаційної ситуації
  5. IV. Сприйняття та усвідомлення навчального матеріалу
  6. SWOT-аналіз у туризмі
  7. SWOT-аналіз.
  8. Tема 4. Фації та формації в історико-геологічному аналізі
  9. V. Нюховий аналізатор
  10. V. Прийняття рішень у полі п’ятої інформаційної ситуації
  11. VI. Прийняття рішень у полі шостої інформаційної ситуації
  12. АВС (XYZ)-аналіз




Переглядів: 768

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Лекція 4 Приклад внутрішнього прогнозного аналізу чутливості прибутку | Лекція 8 Особливості економічної моделі ціноутворення

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.021 сек.