Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



З історії виникнення та розвитку психології спорту.

Предмет психології спорту.

ПСИХОЛОГІЯ СПОРТУ – це галузь психологічної науки, яка вивчає закономірності психічних проявів людини в процесі тренувальної та змагальної діяльності. Коротко можна сказати, що психологія спорту це – наука про людину у спорті. Необхідність появи цієї науки обумовлена специфічними умовами спортивної діяльності, зокрема, намаганням до максимальних досягнень, прагненням до перемоги, великими, а іноді граничними фізичними та психічними напруженнями.

Психологія спорту як наукова та навчальна дисципліна включає в себе ряд загальних та спеціальних розділів:

1) мотиви спортивної діяльності;

2) психологічні основи орієнтації та відбору до різних видів спорту та психодіагностика нахилів та здібностей;

3) психомоторика;

4) психологія навчання і виховання в спорті;

5) психологічне забезпечення фізичної, технічної та тактичної підготовки спортсменів;

6) психологічні особливості особистості спортсмена;

7) психологія спортивного колективу;

8) стани спортсменів та їх психорегуляція;

9) стилі спортивної діяльності;

10) психологічні особливості особистості та діяльності тренерів;

11) психологічні особливості особистості та діяльності спортивних суддів;

12) психологічна характеристика різних видів спорту;

13) психологічна характеристика вболівальників.

Методи, які використовуються в спортивній психології для вивчення психологічних особливостей спортсменів, тренерів, спортивних команд, такі ж, як і в загальній психології.

 

 

Термін «психологія спорту» введений в науковий обіг російським психологом В.Ф.Чижем (див.: Психология спорта. СПб., 1910), хоча, ще раніше, на початку ХХ століття, це поняття використовував в своїх статтях і засновник сучасного олімпійського руху П’єр де Кубертен. В 1913 році за ініціативою Міжнародного олімпійського комітету в Лозанні ( Швейцарія) був організований конгрес з психології спорту, і з цього моменту ця наука отримала офіційний статус. Проте, слабкий розвиток спорту не сприяло і швидкому зросту науки, якою займалися лише окремі вчені, в основному в США, Німеччині, СРСР. В колишньому Радянському Союзі зачинателями психології спорту були О.П.Нєчаєв, який у 1927 році опублікував монографію «Психологія фізичної культури», О.Ц.Пуні, З.І.Чучмарьов, П.О.Рудик. Ще в повоєнні роки були розроблені програми спецкурсу «Психологія спорту» для інститутів фізичної культури.

Інтенсивний розвиток психології спорту у багатьох країнах розпочався після Другої світової війни. Це було пов’язано зі зростанням престижності спорту, а також боротьбою двох політичних систем – соціалістичної та капіталістичної, які намагалися довести свою перевагу, в тому числі і через спортивні досягнення.

Пізніше стали регулярно проводитися Міжнародні конгреси з психології спорту, в 1970 році був затверджений «Міжнародний журнал з психології спорту», в 60-х роках ХХ століття виникли Європейська та Північноамериканська асоціації психології спорту.

В СРСР в 1952 році О.Ц.Пуні була захищена перша докторська дисертація з психології спорту, а потім з’явилися монографії, які були присвячені дослідженням в цій галузі психології, авторами яких були Г.М.Гагаев, О.О.Лалаян, В.Г.Норакідзе, О.А.Чернікова. Вже на протязі десяти років на кафедрі психології Санкт-Петербургського держуніверситету здійснюється підготовка психологів за спеціальністю «Спортивна психологія».

На сьогоднішній час психологія спорту стала не тільки теоретичною, але й практичною дисципліною, яка здійснює суттєву допомогу спортсменам і тренерам в їх прагненні досягти високих спортивних результатів.

 


Читайте також:

  1. III.Цілі розвитку особистості
  2. III.Цілі розвитку особистості
  3. III.Цілі розвитку особистості
  4. Iсторiя розвитку геодезичного приладознавства
  5. V Потреби та мотиви стимулюють пізнання себе та прагнення до саморозвитку.
  6. VI . Екзаменаційні питання з історії української культури
  7. VІІІ. Проблеми та перспективи розвитку машинобудування.
  8. XVII ст.). Виникнення козацтва.
  9. А. В. Петровський виділяє три стадії розвитку особистості в процесі соціалізації: адаптацію, індивідуалізацію і інтеграцію.
  10. Агроекологічні проблеми розвитку і шляхи їх розв'язання
  11. Актуальність курсу історіософії історії України
  12. Актуальність курсу «Історіософія історії України».




Переглядів: 1856

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Базові принципи психології спорту. | Загальна характеристика професійної діяльності психолога у спорті вищих досягнень.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.