Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Економічні методи

Методика - інструктивний документ, який визначає мету і завдання, порядок виконання роботи, запроваджувані методи і очікувані результати. Методиками також називають методичні вказівки і рекомендації.

Керівництво - інструктивний документ, який містить правила виконання чогось, настанови і норми поведінки в певній сфері роботи.

Навіть найбільш стисла інструкція повинна вміщувати такі три основні позиції:

1) що саме повинно бути виконано;

2) термін виконання;

3) на кого покладено відповідальність за виконання завдання

Розпорядницький вплив за терміном дії може мати довготривалий

(стратегічний), середньотривалий (тактичний) і короткотерміновий (оперативний)характер.

В органах управління використовуються такі інструменти оперативно-розпорядчого впливу: засідання, оперативні, диспетчерські та селекторні наради, колегії, а також такі засоби, як оргплан, проект, оперограми, діаграми, блок-схеми та ін.Особливістю розпорядчого впливу є те, що він на відміну від організаційного, вимагає більш частішої перевірки виконання та контролю.

Дисциплінарні (нормативні) методи доповнюють по суті регламентаційні та розпорядчі. Вони призначені для підтримки стабільності організаційних зв'язків за допомогою дисциплінарних вимог і систем відповідальності.. Нормативний вплив являє собою певні обмеження, нормування, класифікацію, стандартизацію, уніфікацію, еталонування та ін. Формою виразу дисциплінарного (нормативного) впливу є встановлення меж обмеження та відхилень. А стандарт, норма, ліміт, класифікатор, довідник є документальним виразом нормативних методів управління.

Норми і нормативи, що використовуються в управлінській практиці, можна класифікувати таким чином:

- за рівнем управління- народногосподарські, загальносистемні, внутріорганізаційні.Прикладами народногосподарських норм можуть бути мінімальний розмір заробітної плати у народному господарстві,норми оподаткування діяльності підприємств тощо. До загальносистемних норм і нормативів відносять нормативи створення фондів, норми амортизації приміщень, обладнання, механізмів та ін. Внутріорганізаційні норми розробляються безпосередньо в організаціях, установах;

- за видами - організаційно-управлінські, фінансово-кредитні, трудові, матеріально-технічніта ін. До організаційно-управлінських норм відносяться типові управлінські структури, межі підпорядкування, порядок вироблення та прийняття управлінських рішень. Фінансово-кредитні норми регулюють порядок одержання кретитів та ліквідації заборгованості, створення фондів загального і спеціального призначеннята ін. Трудові норми - це норми часу для праці та відпочинку, трудового розпорядку, нормативи чисельності працівників тощо;

- за строками дії норми поділяють на довго- та короткострокові;

-за напрямом впливу розрізняють норми впливу на колектив у цілому та на окремих працівників.

Нормування, що застосовується в процесі державного управління, є необхідною, важливою умовою організації управлінської діяльності.

Для прикладу, офіційні документи, що використовуються в державному управлінні, незалежно від способу виготовлення (від руки, на друкарській машинці чи на комп'ютері) повинні відповідати встановленим вимогам щодо їх оформлення, зокрема: використання бланків, форми та змісту написання, реєстрації, підписання, датування тощо. Ці всі службові документи відповідно класифікуються, стандартизуються та уніфікуються.

Стандартизацію документів можна визначити, як процес встановлення та застосування певних норм і обмежень в оформленні документів з метою упорядкування діяльності в цій сфері. Стандарт - це юридичне закріплений комплекс чітко визначених правил, термінів, реквізитів, обов'язкових до застосування в роботі.

Одним із напрямків раціоналізації в роботі з системами документів є їх уніфікація Це виявляється у впровадженні в практику типових (стереотипних, трафаретних) текстів або їх частин чи елементів, що значно полегшує та прискорює практичну роботу щодо складання документа, а також є доцільним з погляду розумового сприйняття тексту.

Всі три групи організаційно-розпорядчих методів застосовуються як окремо, так і спільно, доповнюючи одна одну. Вони є взаємозамінними, що й зумовлює можливість їх використання в організаціях різних типів.

2) Організаційно-розпорядчі методи управління ще класифікують за джерелами впливу, виділяючи способи оганізаційного впливу першого, другого та наступних рівнівуправління. На вищих рівнях системи державного управління переважають регламентаційні та нормативні способи організаційного впливу. Ни нижчих рівнях на передній план виходять розпорядчі методи, покликані регулювати та підтримувати повсякденну управлінську діяльність.

3) Організаційно-розпорядчі методи державного управління також класифікують за їх спрямованістю. Зокрема виділяють методи спрямовані на суб'єкт і об'єкт державного управління. Для суб'єкта управління - основну роль відіграють регламентуючі акти, згідно з якими діють державні службовці, використовуючи права, повноваження та виконуючи певні обов'язки в загальній управлінській системі.

Діяльність працівників, які є об'єктом управлінського впливу, потребує застосування переважно розпорядчихактів у формі соціального, економічного та інших видів впливу.

 

 

Класифікація організаційно-розпорядчих (адміністративних) методів управління

 

 

 

 

 

Структура Класифікація організаційно-адміністративних методів впливу Засоби розпорядницького впливу (акти, рішення) Документальне оформлення організаційно-розпорядчих методів управління
Особливо­сті Форма вираження адміністративного (органінізаційного) впливу Інструменти впливу
ХАРАКТЕР ВПЛИВУ ІНІЦІАТИВНИЙ РОЗПОРЯДНИЦЬКИЙ вплив АКТИВНИЙ наказ, розпорядження, постанова рішення та ін ПАСИВНИЙ нформування, інструктування, рекомендації ревізія, контроль, побажання та ін Постанова, доручення, завдання вимога, заява Засідання збори, диспетчерські та селекторні наради та ін   Проект, оргплан оперограми, номограми діаграми блок-схеми та ін Постанова, розпорядження наказ рішення, доручення, вказівка та ін
Роз'яснення, трактування, уточнення, нагадування, з ясування та ш Інструкція, рекомендація, акт, методика, пам'ятка та ін
СТАБІЛІЗАЦІЙНИЙ РЕГЛАМЕНТАЦІЙНИЙ (ОРГАНІЗАЦІЙНО -СТАБІЛІЗУЮЧИЙ) ВПЛИВ: упорядкування ,розподіл, програмування, алгоритмізація та ін   ДИСЦИПЛІНАРНИЙ (НОРМАТИВНИЙ) ВПЛИВ: обмеження, нормування, уніфікація стандартизація еталонування та ін Визначення напрямів діяльності розподіл прав відповідальності , завдань,     Встановлення межі обмежень, відхилень Опис системи аналіз системи управління, вивчення документів     МЕТОДИ групові оцінки, опитування, контроль Правила, положення, договір, угода, план програма графік     Ліміт стандарт, довідник, класифікатор та ін

 

Система економічних методів державного управління - це сукупність взаємопов'язаних типових економічних методів:

-індикативне планування та цільові державні програми;

-державне регулювання;

-грошово-кредитна та фінансова політика;

-захист і заохочення конкуренції, антимонопольна політика;

-вплив на ринкове ціноутворення;

-оподаткування доходів підприємств, організацій та особистих доходів громадян;


Читайте також:

  1. V. Економічні цикли.
  2. Автоматизація водорозподілу на відкритих зрошувальних системах. Методи керування водорозподілом. Вимірювання рівня води. Вимірювання витрати.
  3. Агрегативна стійкість, коагуляція суспензій. Методи отримання.
  4. Адаптовані й специфічні методи дослідження у журналістикознавстві
  5. Адміністративні (прямі) методи регулювання.
  6. Адміністративні методи - це сукупність прийомів, впливів, заснованих на використанні об'єктивних організаційних відносин між людьми та загальноорганізаційних принципів управління.
  7. Адміністративні методи управління
  8. Адміністративні, економічні й інституційні методи.
  9. Адміністративно-правові (організаційно-адміністративні) методи мотивації
  10. Адміністративно-правові методи забезпечення економічного механізму управління охороною довкілля
  11. Аерометоди
  12. Активні групові методи




Переглядів: 575

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Правила - інструктивний документ, який містить вимоги, виконання яких створює необхідну поведінку і певний визначений порядок. | Економічне стимулювання.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.