Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ПРИЙОМИ ПОКАЗУ.

Прийоми попереднього огляду.

Цей прийом застосовується в той час, коли екскурсанти знаходяться на місці розташування пам'ятки. Цей прийом є першою сходинкою спостерігання об'єкта.

Існує два варіанти використання прийому.

У першому варіанті після первісного спостереження об'єкта екскурсантами екскурсовод спрямовує увагу групи на визначення сутності об'єкта, що дає змогу екскурсантам скласти уяву

-про історичну місцевість, де проходили події, що розглядаються в ході екскурсії;

-уявити об'єкт в його природному середовищі; дати відповідну оцінку об'єкту;

-отримати уяву про його природне оточення.

У другому варіанті використання зазначеного прийому початком є коротке вступне слово екскурсовода, в якому він орієнтує групу на те, що саме слід побачити під час спостереження об'єкта, які його якості та конкретні особливості рекомендується виявити під час спостереження.

Один з обов'язків екскурсовода в процесі оглядузробити аналіз того об'єкту, який спостерігає екскурсант.

Аналіз – один з самих дійових прийомів для виявлення суттєвих рис об'єкта та досягнення пізнавального результату.

Тип аналізу залежить від мети та теми екскурсії, а також від характеру самого об'єкта.

Аналіз може бути історичний, мистецтвознавчий, природознавчий.

Для історичного аналізу характерно виявлення епохи, зв'язків об'єкта з історичними подіями та явищами.

При мистецтвознавчому аналізі екскурсовод виявляє зміст твору, його художній образ, засоби та прийоми, за допомогою яких митець втілив свій задум, тощо.

При природознавчому аналізі – властивості об'єкта, як правило, розкриваються методами тих наук, яким присвячується екскурсія. Він характерний для показу об'єктів природи.

Першим ступенем будь-якого аналізу є виділення об'єкта з навколишнього середовища, наприклад, екскурсовод повідомляє: "Раніше цей будинок знаходився в центрі великого парку. Інших будівель поблизу не було. Житловий масив з'явився у повоєнні роки". Екскурсантам дасться завдання "прибрати" пізніші будівлі за межі свого огляду. Це дозволить провести більш глибокий аналіз будівлі, про яку йдеться.

Не слід сприймати середовище, що оточує об'єкт, лише як інші будівлі та споруди. Це і природне оточення, дерева, кущі, які виросли пізніше, інші пам'ятки. Другим і основним ступенем аналізу є встановлення різноманітних зв'язків об'єкта з метою та змістом екскурсії.

Прийом панорамного показу дає можливість екскурсантам спостерігати, наприклад, з видового майданчика Старокиївської гори в Києві вид місцевості: Замкової гори, Дитинця, Щекавиці, Хоревиці, Подолу тощо. Для панорамного показу можуть бути використані вежі, дзвіниці, фортечні стіни, мости, інші точки, звідки відкривається панорама міста, поля битви, долини, ріки. Для активізації сприйняття екскурсантами широкої картини, що відкривається перед ними, необхідно в панорамі, що спостерігається, виявити композиційний центр і звернути на нього увагу групи. Іншою особливістю панорамного показу є те, що у поле зору екскурсантів потрапляє багато об'єктів. Екскурсовод повинен показати ті об'єкти, що розкривають тему, перейти від загаданого показу панорами до конкретного.


Читайте також:

  1. Аналітичні показники динаміки та прийоми їх обчислення
  2. Види та прийоми пам’яті. Розвиток професійної пам’яті
  3. Види, форми, прийоми розумової діяльності
  4. Види, форми, прийоми розумової діяльності
  5. Вимоги до інтонаційного оформлення прочитуваного і декламованого. Прийоми його навчання
  6. Вихідні прийоми наукового аналізу мовного матеріалу
  7. Дайте визначення поняттям «елевація» і «балон». Які методи і прийоми використовуються для розвитку елевації і балона в процесі освоєння великих стрибків?
  8. Додаткові методичні прийоми вивчення вищої нервової діяльності.
  9. ЕЛЕМЕНТИ ХУДОЖНОСТІ ТА ЛІТЕРАТУРНІ ПРИЙОМИ В МОВІ ОРАТОРА
  10. Елокуція ти прийоми непрямого мовленнєвого впливу.
  11. Завдання, джерела інформації і методичні прийоми контролю
  12. Завдання, джерела інформації, методичні прийоми і послідовність процедури контролю




Переглядів: 599

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
МЕТОДИКА ЕКСКУРСІЙНОГО ПОКАЗУ. | Прийом зорової реконструкції (відтворення).

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.