Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Особливості психокорекційного процесу в групі АСПН

Психокорекцiї в групi АСПН завжди притаманна орiєнтацiя на з’ясування глибинно-психологiчних передумов труднощiв спiлкування, породжуваних особистiсною проблемою. Для нас проблема набуває статусу особистiсної, якщо вихiднi данi (тобто необхiдна iнформацiя для її розвязання) залишаються невидимими для суб'єкта, тобто ним не усвiдомлюються. Ось тому психокорекцiйний процес у групi АСПН з необхiднiстю вимагає дослiдження несвiдомої сфери психiки. АСПН - це навчання глибинно-психологiчному аналiзовi одержуваного в групi поведiнкового матерiалу. Це може бути: вербальна продукцiя, невербальна, малюнкова чи топологiчнi моделi. Тому АСПН - це в першу чергу навчання, а не тренування, бо в основу одержуваних результатiв покладено точнiсть психодiагностики та вмiння цiлiсного аналiзу поведiнкової продукцiї.

Психокорекцiйний процес АСПН завжди вбирає в себе дослiдницький аспект, що грунтується на спiльнiй активностi клiєнта й психолога, який веде групу. Цим вiдрiзняється групова психокорекцiя вiд традицiйних методiв, що ставлять за мету донести готовi знання, втілити їх у практику. В групi ж АСПН учасники оволодiвають дослiдницькими навичками аналiзу моделi спiлкування, котре складаються в групi спонтанно й невимушено.

Психокорекцiя в групi не передбачає навчання на абстрактних моделях, без спiввiднесеностi їх iз досвiдом її членiв. Воно будується на матерiалi кожного з учасникiв, породжуваному в ситуацiї "тут i тепер". Аналiз попереднього досвiду вибувається шляхом його введення в групу через моделювання. Для цього мiнiмiзується подання сюжету й актуалiзується спонтаннiсть i свобода поведiнки.

Психокорекцiйний процес у групi АСПН зливаються з динамiкою розвитку групи й iндивiдуальним пiзнанням несвiдомих першопричин особистiсних проблем суб'єкта.

На вiдмiну вiд соцiально перцептивних груп тренiнгу, робота в групi АСПН цiлком зорiєнтована на пiзнання характеру особистiсних проблем членiв групи та дослiдження життувих передумов їх формування. Робота з соцiально-перцептивними моделями в АСПН пiдпорядковується завданням i конкретним цiлям iндивiдуально-особистiсної психокорекцiї.

Психокорекцiйнi цiлi з самого початку визначаються лише в загальному виглядi,їх конкретизацiя вiдбуваються в ходi роботи групи.

Психодiагностика в АСПН має процесуальний характер i не передбачає використання наслiдкiв формалiзовано-тестового обстеження учасникiв до початку занять. Вона вiдповiдає вимогам багаторiвневостi та порцiйностi. Завдяки такiй психодiагностицi груповий процес набуває з часом керованого характеру й цiлеспрямованостi, зорiєнтованої на забезпечення iндивiдуально-неповторного психокорекцiйного результату для кожного з учасникiв навчання.

Психодiагностичнi прогнози в групi АСПН зумовлюються пiзнанням неусвiдомлюваної логiки поведiнки, а не вербальне вираженим змiстом проблеми; психодiагностика в групi АСПН має багаторiвневий, повздовжнiй характер i здiйснюуться в процесi психокорекцiйної взаємодiє психолога з учасниками навчання, що не передбачає врахування якихось позагрупових даних - чи то результатiв тестового обстеження, чи побутово-службових вiдомостей про клiєнта, а грунтується на логiцi його поведiнкового матерiалу. Найкращим є варiант, коли учасники АСПН зустрiлися вперше, тобто не були знайомими ранiше. Тодi є надiя на "стерильнiсть" зворотного звязку, на його пiдпорядкованiсть груповим нормам та цiлям, а не на компенсацiю попереднiх образ. За таких умов пiдвищується значущiсть зворотного звязку та групових висновкiв, особливо якщо вони психодiагностично точнi.

Говорячи про специфiку психокорекцiє в групi АСПН не можна обминути такс питання, як роль i значення рiзноманiтних групових прийомiв, методiв, вправ. В групi АСПН використовуються деякi з лiтературно вiдомих вправ тренiнгу, але їхнє психологiчне навантаження в АСПН набуває нового смислу завдяки глибинi психологiчного аналiзу результатiв. Повздовжнiй (цiлiсний) аналiз поведiнкового матерiалу в групi АСПН відкриває можливiсть виходу на несвiдому сферу психiки суб'єкта, що не є поширеним для тренiнгових груп. Важливо й те, що в АСПН постiйно вiдбуваються винахiд "своїх" групових вправ i прийомiв у ситуацiї "тут i тепер".

Велику роль у роботi групи АСПН вiдiграє психомалюнок.

Особливим здобутком с розроблена методика цiлiсного аналiзу малюнкiв у комплексi виконаних тем. Психокорекцiя в групi у своїй основi орiунтується на пiзнання iндивiдуальної неповторностi несвiдомого кожного учасника навчання. Логiка несвiдомого зумовлює когнiтивний рiвень базових захисних диспозицiй.

Метод АСПН iз повним правом можна застосовувати з метою дослiдження особливостей "психологiчних захистiв". Психокорекцiя в АСПН є багаторiвневою й базується на механiзмах позитивної дезiнтеграцiї та вторинної iнтеграцiї на бiльш високому рiвнi психiчного розвитку.

Контрольні питання:

1. Практична психологія і психокорекційна практика

2. Поняття психокорекції

3. Природа психічних явищ, які підлягають психокорекції

4. Спрямованість психокорекційного процесу АСПН

5. Поняття особистісної деструкції та особистістої проблеми спілкування

6. Властивості людини, яка пройшла курс психокорекції

7. Чим відрізняеться робота в групі АСПН від роботи у перцептивних групах тренінгу?

8. Особливості психокорекційного процесу в групі АСПН



Читайте також:

  1. A) правові і процесуальні основи судово-медичної експертизи
  2. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  3. I. Особливості аферентних і еферентних шляхів вегетативного і соматичного відділів нервової системи
  4. II. Поняття соціального процесу.
  5. IV. План навчального процесу.
  6. VI.3.3. Особливості концепції Йоганна Гайнріха Песталоцці
  7. VI.3.4. Особливості концепції Йоганна Фрідриха Гербарта
  8. А. Особливості диференціації навчального процесу в школах США
  9. Автоматизація процесу призначення IP-адрес
  10. Агітація за і проти та деякі особливості її техніки.
  11. Аграрне виробництво і його особливості
  12. Аграрне право як галузь права, його історичні витоки та особливості.




Переглядів: 875

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Поняття особистісної деструкції та особистістої проблеми спілкування | Теоретичні моделі психокорекційної практики

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.