Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Теоретичні моделі психокорекційної практики

План

Теоретичні засади психокорекційної практики

Тема 7.

 

1. Функціонально-структурні особливості цілісного феномену психіки (Модель нутрішньої динаміки психіки)

2. Теоретичні моделі психокорекційної практики

2.1. Психоаналітична модель

2.2. Екзистенційно-гуманістична модель

2.3. Модель групи, центрованої на клієнті

2.4. Гештальт-модель

2.5. Феноменологічний підхід до психокорекції

3. Активне соціально-психологічне навчання та його теоретико-методологічне підґрунтя

3.1. Онтопсихологія

3.2. Інтегральний психоаналіз (аналітична трилогія)

3.3. Теорія психосинтезу

3.4. Трансперсональна психологія

3.5. Гуманістична психологія

1. Функціонально-структурні особливості цілісного феномену психіки (Модель нутрішньої динаміки психіки)

Психологiчна практика - це специфiчна галузь пiзнання, яка потребує:

¨ самостiйного теоретичного осмислення й цiлiсного пiдходу до реалiзацiї феноменологiчного наближення до проблем клiєнта;

¨ професiйних умiнь психоаналiтичного цiлiсного аналiзу як вербального, так i невербального матерiалу (психоаналiз);

¨ структурно-цiлiсного пiдходу до методичної органiзацiї групової та iндивiдуальної роботи (гештальт-теорiя);

¨ майстерностi в дозуваннi психокорекцiйних впливiв на суб'єкта й забезпечення поступального характеру його зусиль самозмiн (бiхевiоризм);

¨ забезпечення максимальної матерiалiзацiї всiх виявiв психiки суб'єкта з метою подальшого їх аналiзу (академiчний пiдхiд).

Звiдси випливає, що професiоналовi в галузi психологiчної практики недоцiльно дотримуватися якоїсь однiєї теорiї з тих, що вже утвердилися в науковому свiтi. Адже психiка людини є цiлiсною, й усi здобутки рiзних теорiй щодо неї мають допомогти психологовi використати вiдкритi ними закономiрностi впливу на клiєнта з метою актуалiзацiї власного потенцiалу та психокорекцiйних зусиль у саморозвитку та самовдосконаленнi.

Керiвник групи з бiхевiорпстичними поглядами проводитиме заняття не так, як керiвник з екзистенцiальною спрямованiстю, й не так, як керiвник з гештальт-орiєнтацiсю. Завдяки теоретичнiй орiєнтацiї складатимуться неповторнi характеристики групового процесу, збiльшуватимуться чи зменшуватимуться можливостi глибинно-психологiчного пiзнання психiки. Та незалежно вiд них група має й спiльнi характеристики. Передусiм це сам факт динамiки групи, хоча вiдмiннiсть може бути в характерi його використання рiзними спецiалiстами з психоко-рекцiйною метою.


Читайте також:

  1. Абсолютність і відносність практики як критерія істини.
  2. Автокореляція залишків – це залежність між послідовними значеннями стохастичної складової моделі.
  3. Активне управління інвестиційним портфелем - теоретичні основи.
  4. Аналіз економічноїї політики за допомогою моделі Мандела-Флемінга. Випадки вільного та фіксованого валютного курсів.
  5. Аналітичний підбір математичної моделі.
  6. Антропогенез – процес виділення людини з тваринного святу, олюднення мавпи під впливом суспільної практики.
  7. Антропогенез – процес виділення людини з тваринного святу, олюднення мавпи під впливом суспільної практики.
  8. Бізнес-моделювання в системі управління розвитком підприємства. Поняття та етапи формування бізнес-моделі
  9. Вибір підходу до процесу соціальної роботи зале­жить від теоретичної моделі, якої дотримуються соці­альні працівники, обраної стратегії втручання і методу соціальної роботи.
  10. Види світогляду: міфологічний, релігійний та філософський (натуралістична, об’єктивно-ідеалістична, субєктивно-ідеалістичні і матеріалістичні моделі).
  11. Використання моделі Хікса – Хансена для оцінки відносної ефективності бюджетно-податкової і кредитно-грошової політики
  12. Виникнення суб'єктивних прав і юридичних обов'язків — перехід від загальних приписів правових норм до конкретної моделі поведінки конкретних господарюючих суб'єктів.




Переглядів: 937

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Особливості психокорекційного процесу в групі АСПН | Модель групи, центрованої на клієнті

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.