Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Модель групи, центрованої на клієнті

Екзистенційно-гуманістична модель

Психоаналітична модель

У цiй моделi акцент робиться на переживаннях досвiду дитинства, травмуюча функцiя якого повязується з характером (та успiхом) розвязання проблем психосексуальних стадiй розвитку. Метою групового процесу у переведення несвiдомих конфлiктiв суб'єкта в свiдомi й створення умов для повторного переживання ним травмуючого досвiду дитинства з метою аналiзу та глибшого розумiння його ролi в долi людини.

Керiвник групи при цьому привертає увагу до проявiв "перенесення" та їх актуалiзацiї на груповiй моделi, до "оживлення" минулого конфлiкту на сучаснiй ситуацiї тут i тепер". У полi зору опиняються захисти, шо об'єктивують витiсненi фiксацiї. Дуже активно практикуються спонтаннi вербальнi асоцiацiї, завдяки психоаналiзовi вiдкриваються можливiсть проникнути в сутнiсть травмуючих вражень дитинства, що спричиняють затримку в розвитку (iнфантильну фiксацiю).

У вiдповiдностi з цiєю моделлю стан людини має розглядатися з точки зору мети, вибору свободи й вiдповiдальностi. Представники цiєї моделi вважають, що люди визначають себе. вiдчувають свою гiднiсть у залежностi вiд наявностi можливостей вибору i його реалiзацiї в дiях.

Вихiдна позицiя полягає в тому, що люди потенцiйно мають здатнiсть розширити свою самосвiдомiсть, а це веде їх до бiльшої свободи й вiдповiдальностi через переборення екзистенцiйних тривог i страхiв. У цiй моделi пiдкреслюється, що тривога є функцiєю усвiдомлюваного вибору, пошуку значень i цiнностей. У контекстi даної теорiї визнаними є факти, що людина самотня, фокусується увага на актуальностi звязку людини з людиною, на важливостi розумiння смертi для пiдкреслення значущостi життя, важливостi самоактуалiзацiї (самореалiзацii), на суб'єктивностi внутрiшнього свiту людини.

Роль керiвника такої групи в стимулюваннi її членiв до рефлексiї та розумiння суб'єктивного, неповторного свiту iншої людини й до встановлення аутентичних (справжнiх) контактiв.

Керiвник акцентує увагу на актуальному, на тому, що екзистенцiально-гуманiстичнi теорiї iменують принципом "тут i тепер". Психотерапiя грунтується на змiнi ставлення до травмуючих факторiв, на визначеннi мети життя.

Ця модель грунтується на припущеннi, що люди мають уродженi прагнення до повної реалiзацiї свого потенцiалу. В групi створюються максимально сприятливi умови для самодослiдження в собi таких аспектiв, в якi ранiше не сягала свiдомiсть. Атмосфера такої групи характеризується вiдкритiстю, чеснiстю, можливiстю вираження будь-яких почуттiв, незалежно від їхньої валентностi, взаумною увагою, пiдтримкою, щирiстю, що iменується теоретиками безумовним позитивним ставленням.

Роль керiвника такої групи, перш за все, полягає у виробленнi психологiчної захищеностi й пiдтримки членiв групи, у створеннi умов для ефективного спiлкування на площинi спонтанностi, щиростi та взаємоприйняття одним одного без осуду й оцiнок. Пiдгрунтям таких стосункiв є емпатiя. Активнiсть керiвника проявляється в уважному, емпатiйному слуханнi, без оцiнок у чорно-бiлих категорiях, вiдображаючи поведiнку членiв групи аби вони могли робити для себе висновки, допомагаючи їм у цьому професiйними iнтерпретацiями та розясненнями.


Читайте також:

  1. G2G-модель електронного уряду
  2. OSI - Базова Еталонна модель взаємодії відкритих систем
  3. Абстрактна модель
  4. Абстрактна модель
  5. Абстрактна модель оптимального планування виробництва
  6. Американська модель соціальної відповідальності
  7. Англійський економіст У. Бріджез пропонує модель організаційних змін за такими напрямками.
  8. Англо-американська модель
  9. Англо-американська модель
  10. Багатомірна лінійна модель регресії.
  11. Багатосегментна модель
  12. Багатоцільова багатокритеріальна модель обґрунтування рішень в полі кількох інформаційних ситуацій




Переглядів: 998

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Теоретичні моделі психокорекційної практики | Феноменологічний підхід до психокорекції

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.022 сек.