Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник






Основні функції, ознаки педагогічної діяльності

 

На всіх етапах розвитку суспільства учитель, наставник, вихователь виконував роль керуючого, тобто здійснював управління педагогічним процесом. І до тепер вчитель виконує дану функцію. Відіграє важливу роль у суспільстві. Адже дитина в школі продовжує соціалізуватися, а допомагає їй в даному процесі вчитель, виконуючи свої соціальні функції.

Місія педагога – це не лише його власні інтереси та потреби. Він є посередником між учнями та системою ідей, традиціями, культурою свого народу і людства. Його обов’язок – виховувати гідних людей, здатних примножувати здобутки людської цивілізації.

З моменту виникнення педагогічної професії за вчителем закріпилася передусім виховна функція.

Учитель – це вихователь, наставник.

У цьому його громадянське, людське призначення (адже ми говоримо про соціальні функції). А саме розв’язання завдань усебічного гармонійного розвитку особистості. Адже у Державному стандарті початкової загальної освіти вказано, що учневі необхідно оволодіти компетентностями. Компетентнісну особистість може сформувати тільки компетентнісний педагог. Зазначено саме в Держстандарті про громадянську компетентність — здатність учня активно, відповідально та ефективно реалізовувати права та обов’язки з метою розвитку демократичного суспільства. Даною компетентністю повинен володіти насамперед вчитель.

Бурхливе зростання наукових знань в суспільстві та розвиток способів пізнання спричинили потребу у спеціальній передачі знань, умінь та навичок (ЗУН) і обов’язково досвіду.

Національна стратегія розвитку освіти в Україні на період до 2021 року, яка схвалена Указом Президента України від 25 червня 2013 року зазначає, що сучасний ринок праці вимагає від вчителя не лише глибоких теоретичних знань, а і здатності самостійно застосовувати їх у нестандартних, постійно змінюваних життєвих ситуаціях, переходу від суспільства знань до суспільства життєво компетентних громадян.

У зв’язку з цим виділилась функція навчальна (дидактична). Тому вчитель повинен знати все і ще трохи – це жарт, в якому є істина. З часом головним стало не передача знань, а формування вмінь здобувати їх самостійно(уміння вчитися).

Дані функції не просто так стоять разом, адже вони воєдино злиті у навчальному процесі: «навчання, що виховує», і «виховання, що навчає» (А.Дістервег).

Розвивальна функція, її сутність – у створенні сприятливих умов для розвитку творчого потенціалу дитини.

Організаторська функція – уміння бути організатором процесу засвоєння знань. Вчитель повинен вміти керувати діяльністю учнів, спрямовувати її у правильне русло.

Інформуюча (презентаційна) функція, що полягає у наданні учням адекватно представленого навчального матеріалу, необхідного для їх соціалізації у соціумі.

Соціалізаційна(оберігаюча) функція – подання необхідної допомоги учням у процесі їх соціалізації, їх становлення, розвитку. Зазначено в Держстандарті про здоров’язбережувальну компетентність – здатність учня застосовувати в умовах конкретної ситуації сукупність здоров’язбережувальних компетенцій, дбайливо ставитися до власного здоров’я та здоров’я інших людей.

(наприклад: фізкультпауза)

Отже, вчитель ведуча постать у процесі формування та розвитку особистості учня тому, що він виконує роль керуючого, тобто здійснює управління педагогічним процесом.

Роль вчителя:

1. Вчитель – посередник між суспільством і людиною, що росте. Зв’язковий поколінь. Провідник ідей суспільства.

2. Професія вчителя – матір всіх професій.

3. Керує процесом формування особистості.

Функції вчителя
виховна
дидактична
розвивальна
організаторська
презентаційна
соціалізаційна

 



Читайте також:

  1. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку
  2. II. Основні закономірності ходу і розгалуження судин великого і малого кіл кровообігу
  3. IІI. Формулювання мети і завдань уроку. Мотивація учбової діяльності
  4. V. Питання туристично-спортивної діяльності
  5. V. Поняття та ознаки (характеристики) злочинності
  6. Абсолютні та відності показники результатів діяльності підприємства.
  7. Автоматизація банківської діяльності в Україні
  8. Автоматизація метрологічної діяльності
  9. АДАПТАЦІЯ ОБМІНУ РЕЧОВИН ДО М'ЯЗОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
  10. Адвокатура в Україні: основні завдання і функції
  11. Адміністративне правопорушення як підстава юридичної відповідальності: ознаки і елементи.
  12. Адміністративний проступок: поняття, ознаки, види.




Переглядів: 4038

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Поняття про конфлікт. Типи конфліктів. Причини виникнення конфліктів. | Структура діяльності педагога

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.02 сек.