МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
||||||||||||||
Основні функції, ознаки педагогічної діяльності
На всіх етапах розвитку суспільства учитель, наставник, вихователь виконував роль керуючого, тобто здійснював управління педагогічним процесом. І до тепер вчитель виконує дану функцію. Відіграє важливу роль у суспільстві. Адже дитина в школі продовжує соціалізуватися, а допомагає їй в даному процесі вчитель, виконуючи свої соціальні функції. Місія педагога – це не лише його власні інтереси та потреби. Він є посередником між учнями та системою ідей, традиціями, культурою свого народу і людства. Його обов’язок – виховувати гідних людей, здатних примножувати здобутки людської цивілізації. З моменту виникнення педагогічної професії за вчителем закріпилася передусім виховна функція. Учитель – це вихователь, наставник. У цьому його громадянське, людське призначення (адже ми говоримо про соціальні функції). А саме розв’язання завдань усебічного гармонійного розвитку особистості. Адже у Державному стандарті початкової загальної освіти вказано, що учневі необхідно оволодіти компетентностями. Компетентнісну особистість може сформувати тільки компетентнісний педагог. Зазначено саме в Держстандарті про громадянську компетентність — здатність учня активно, відповідально та ефективно реалізовувати права та обов’язки з метою розвитку демократичного суспільства. Даною компетентністю повинен володіти насамперед вчитель. Бурхливе зростання наукових знань в суспільстві та розвиток способів пізнання спричинили потребу у спеціальній передачі знань, умінь та навичок (ЗУН) і обов’язково досвіду. Національна стратегія розвитку освіти в Україні на період до 2021 року, яка схвалена Указом Президента України від 25 червня 2013 року зазначає, що сучасний ринок праці вимагає від вчителя не лише глибоких теоретичних знань, а і здатності самостійно застосовувати їх у нестандартних, постійно змінюваних життєвих ситуаціях, переходу від суспільства знань до суспільства життєво компетентних громадян. У зв’язку з цим виділилась функція навчальна (дидактична). Тому вчитель повинен знати все і ще трохи – це жарт, в якому є істина. З часом головним стало не передача знань, а формування вмінь здобувати їх самостійно(уміння вчитися). Дані функції не просто так стоять разом, адже вони воєдино злиті у навчальному процесі: «навчання, що виховує», і «виховання, що навчає» (А.Дістервег). Розвивальна функція, її сутність – у створенні сприятливих умов для розвитку творчого потенціалу дитини. Організаторська функція – уміння бути організатором процесу засвоєння знань. Вчитель повинен вміти керувати діяльністю учнів, спрямовувати її у правильне русло. Інформуюча (презентаційна) функція, що полягає у наданні учням адекватно представленого навчального матеріалу, необхідного для їх соціалізації у соціумі. Соціалізаційна(оберігаюча) функція – подання необхідної допомоги учням у процесі їх соціалізації, їх становлення, розвитку. Зазначено в Держстандарті про здоров’язбережувальну компетентність – здатність учня застосовувати в умовах конкретної ситуації сукупність здоров’язбережувальних компетенцій, дбайливо ставитися до власного здоров’я та здоров’я інших людей. (наприклад: фізкультпауза) Отже, вчитель ведуча постать у процесі формування та розвитку особистості учня тому, що він виконує роль керуючого, тобто здійснює управління педагогічним процесом. Роль вчителя: 1. Вчитель – посередник між суспільством і людиною, що росте. Зв’язковий поколінь. Провідник ідей суспільства. 2. Професія вчителя – матір всіх професій. 3. Керує процесом формування особистості.
Читайте також:
|
|||||||||||||||
|