Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Структура діяльності педагога

Особливості професійної діяльності вчителя початкових класів

Давайте дамо визначення поняттю «педагог».

Педагог – це фахівець, який має спеціальну підготовку та професійно провадить навчально-виховну роботу в різних освітньо-виховних системах.

Питання: ЩО ТАКЕ СИСТЕМА? (впорядкована сукупність взаємопов’язаних елементів, що складають єдине ціле).

Педагогічна діяльність – це діяльність педагога в навчально-виховному процесі, спрямована на виховання та розвиток особистості вихованців.

Основними видами педагогічної діяльності, яка здійснюється у цілісному педагогічному процесі, є викладання і виховна робота.

Специфіка (особливість) педагогічної діяльності виявляється насамперед у тому, що за своєю природою вона має гуманістичний характер.

Питання: ЩО ТАКЕ ГУМАНІЗМ? (Людяність).

Суттєвою особливістю педагогічної професії є і те, що вона з початку і до кінця є процесом взаємодії людей. Вчитель Û учень, учень Û учень, вчитель Û учень Û батьки і т.д.

Предметом педагогічного впливу є дитина, підліток, юнак, дівчина, які характеризуються певними задатками і потребами, нахилами й інтересами, розумом і волею, почуттями та іншими рисами особистості. Цей надто цінний «матеріал» педагогічної праці робить її особливо відповідальною.

Щоб проаналізувати особливості педагогічної професії, необхідно чітко визначити структуру педагогічної діяльності, яка включає наступні компоненти.

1. Цілеполягання (мета діяльності педагога)

Питання: Як ви розумієте даний компонент структури?

2. Діагностування (вивчення індивідуальних і вікових особливостей учнів)

3. Прогнозування (передбачення результатів діяльності, визначивши ціль, зміст, методику виховної діяльності)

Питання: Навіщо вчителеві необхідно прогнозувати результати?

4. Проектування (постійне вдосконалення педагогом методики навчально-виховного процесу, враховуючи результати попередніх дій)

5. Організаційна діяльність (планування навчально-виховної роботи та вибір оптимальних шляхів її реалізації)

6. Практичне здійснення конкретних педагогічних заходів (залежить від умінь та навичок вчителя провадити навчально-виховний процес)

7. Аналітично-оціночна діяльність (аналіз та оцінка проведеної роботи).

 

Питання:

1. Чому так, а не інакше побудована структура діяльності педагога?

2. Якщо в структурі прибрати компонент проектування, то чи буде результативність? Чому?

Отже, можна сказати, що головна, стратегічна лінія діяльності вчителя — формування особистості учня. Якщо вчитель при організації навчально-виховного процесу буде враховувати всі структурні компоненти педагогічної діяльності, то даний процес буде ЕФЕКТИВНИМ.

Предметом педагогічного впливу є дитина, підліток, юнак, дівчина, які характеризуються певними задатками та потребами, нахилами й інтересами, розумом і волею, почуттями та іншими рисами особистості. Цей надто цінний «матеріал» педагогічної праці робить її особливо відповідальною.

Підкреслюючи високу відповідальність педагога за результати своєї праці, В.О.Сухомлинський писав, що «ні в якій справі помилки і невдачі не призводять до таких тяжких наслідків, як в учительській».

Важливою особливістю педагогічної діяльності є її динамічність, зумовлена тим, що об’єкт педагогічної праці, навчання і виховання — учень — постійно змінюється, розвивається. Зміни в навчальних можливостях учня, рівні його вихованості, стосунків з товаришами та вчителями вимагають від педагога вчасного виявлення цих змін і відповідного реагування на них.

Учительська професія поєднує в собі дві спеціальності. Кожен учитель є спеціалістом з того предмета, який він викладає, і, крім того, — педагогом-вихователем. Ці дві спеціальності у діяльності вчителя завжди виступають в єдності: навчаючи дітей своєму предмету, вчитель виховує їх; а виховуючи – домагається вищих успіхів у навчанні. Виконання функцій викладання і виховання – не рівнозначні. Навчитися виховувати дітей набагато складніше, ніж їх навчити.

Особливістю педагогічної діяльності є і те, що педагог виховує учнів не лише спеціально організованою позакласною виховною роботою, а насамперед змістом свого навчального предмета. Не випадково Л.М.Толстой рекомендував учителеві глибоко знати й любити свій предмет, щоб знаннями виховувати учнів

Педагогічна діяльність вимагає безпосередніх контактів з учнями, налагодження належного педагогічного спілкування. Під час цього безпосереднього контакту вчитель впливає на учнів не тільки своїми знаннями, а й властивими йому рисами характеру, виявом емоційно-вольової сфери, світоглядом тощо.

Отже, висновок робимо, що особливостями професії є:

1. Вчитель – це людина, що спрямована на майбутнє!

2. Висока відповідальність. Чому?

3. Масова професія. Як ви можете пояснити дане висловлювання?

4. Багатогранність. Чому?

5. Поєднання науки та мистецтва. Як пояснити дане висловлювання?

У Держстандарті знову ж таки вказано про предметну мистецьку компетентність — здатність до розуміння і творчого самовираження у сфері музичного, образотворчого та інших видів мистецтва, що формується під час сприймання творів таких видів мистецтва і їх практичного опанування;

6. Координація впливів на учня (не сам). Чому використане слово вплив у множині?

 


Читайте також:

  1. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку
  2. III. Географічна структура світового ринку позичкового капіталу
  3. IІI. Формулювання мети і завдань уроку. Мотивація учбової діяльності
  4. V. Питання туристично-спортивної діяльності
  5. VІ. План та організаційна структура заняття
  6. Абсолютні та відності показники результатів діяльності підприємства.
  7. Автоматизація банківської діяльності в Україні
  8. Автоматизація метрологічної діяльності
  9. АДАПТАЦІЯ ОБМІНУ РЕЧОВИН ДО М'ЯЗОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
  10. Адміністративно – територіальний устрій і соціальна структура Слобожанщини у половині XVII – кінці XVIII століття
  11. Аксіоми безпеки життєдіяльності.
  12. Аксіоми безпеки життєдіяльності.




Переглядів: 1861

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Основні функції, ознаки педагогічної діяльності | Професійна компетентність вчителя. Професійний розвиток вчителя. Поняття про професіограму вчителя. Складові педагогічної майстерності.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.007 сек.