Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






З історії розвитку педагогічної професії

Запитання: ЯКІ НАЙДАВНІШІ ПРОФЕСІЇ ВИ ЗНАЄТЕ?

Тисячі професій народжуються і вмирають. Але живуть і до цього часу найдавніші з них — хлібороба, будівельника, лікаря, вчителя. Та й серед цих вічних професій учительська посідає особливе місце: вона — початок усіх професій. Змінюються умови й засоби виховання, та незмінним залишається головне призначення вчителя — навчити людину бути Людиною.

Розглянемо вашу майбутню професію в ретроспективі. Впродовж моєї розповіді вам необхідно заповнити таблицю. По даній таблиці будуть ставитися питання. (словник: ретроспектива – погляд в минуле, огляд того, що відбувалося в минулому).

№ п/п Історичний період Класи Хто виконував функцію вчителя, вимоги до нього
1. Первіснообщинний 1) Відсутні Доросла людина, яка має досвід у полюванні, риболовстві, виготовленні одягу і т.д.
2. Рабовласницький 1) рабовласницький переважно жерці, які становили привілейовану касту. Фізично та морально досконала гармонійна особистість.
2) Раби
3. Феодальний 1) Феодали Вчитель повинен володіти сімома лицарськими доброчесностями, повинен бути майстром своє справи та обізнаним. Всебічно та гармонійно розвинений.
2) Кріпаки
4. Капіталістичний 1) Буржуазія Повинен володіти необхідною базою знань, освічений, морально та фізично розвинений. Кваліфікований робітник.
2) Пролетаріат
5. Сучасність 1) відсутні Педагогічним працівником повинна бути особа з високими моральними якостями, яка має відповідну педагогічну освіту, належний рівень професійної підготовки, здійснює педагогічну діяльність, забезпечує результативність та якість своєї роботи, фізичний та психічний стан здоров'я якої дозволяє виконувати професійні обов'язки.

 

Дородовий та родовий періоди – це первіснообщинний період, в якому навчання та виховання здійснювалося в процесі життя та діяльності. Тобто знання та вміння передавалися тільки через наслідування. Усі діти отримували однакову підготовку: їх навчали полювати, рибалити, виготовляти одяг та ін.. Отже, вчителями виступали дорослі, які мають відповідний досвід.

При рабовласницькому періоді виховання та навчання стало функцією держави. І внаслідок з’являються перші спеціальні заклади, що займалися вихованням. Але на той час процес виховання мав дуалістичний характер (книж. тлумачення дуалізм – двоїстість, роздвоєність чого-небудь).

Питання: ЯК ВИ ВВАЖАЄТЕ, ЧОМУ?

При рабовласницькому ладі існувало два класи: рабовласники та раби. І відповідно кожного з класів навчали та виховували за різною метою. Соціальний статус вчителя в даний період дуже високий. В основному вчителями були жерці.

У шумерських джерелах, датованих 3500 р. до н. е., було зафіксовано першу згадку про школу. У Давньому Шумері навчальний заклад називали «будинок табличок», а вчителя – «батько будинку табличок» (давні шумери писали по мокрій глині на глиняних табличках, звідси й назва закладів для навчання). У давніх китайських хроніках, які дійшли до сьогодні, згадується, що ще в XX ст. до н. е. в країні існувало відомство, яке керувало справами освіти народу, призначало на посади вчителів із наймудріших представників суспільства.

Уперше слово «школа» застосували в середині І тис. до н. е. у Давній Греції, де вчителями були вільні громадяни, їх називали граматистами, педономами, дидаскалами чи педотрибами. Тоді виник і термін «педагог», але з іншим значенням, ніж тепер: педагогами називали рабів, які водили дітей рабовласників до школи (буквальний переклад цього слова з грецької – «дітоводій»).

Державним службовцем учитель став у Давньому Римі. Призначав його сам імператор, який затверджував також особливий склад учителів для кожного типу шкіл, коло їх обов'язків і суми гонорару. Учителями ставали державні чиновники, які добре знали науки, багато подорожували, володіли кількома мовами, знали культуру, звичаї інших народів.

При феодалізмі (період) основні класи – феодали та кріпаки. Для дітей феодалів – рицарське виховання, для кріпаків – трудове. У середні віки вчителями були, як правило, духовні особи (священики, монахи).

Капіталістичний період характеризується наявністю також двох класів ЯКИХ? (буржуазія та пролетаріат). У даний період професія вчителя набувала масовості, збільшувалася кількість приватних учителів.

Питання: ЧОМУ САМЕ В ЦЕЙ ІСТОРИЧНИЙ ПЕРІОД ПРОФЕСІЯ ВЧИТЕЛЯ НАБУЛА МАСОВОСТІ? (Розвиток НТР, науковий прогрес, нові засоби виробництва, нові вимоги, стандарти).

На зміну капіталізму приходить посткапіталістичний лад (ринковий, демократичний), тобто безкласовий характер виховання.

Вимоги до вчителя завжди ставить суспільство і зміст викладання залежить від періоду розвитку суспільства.

Сьогодні ж вимоги перед вчителем також ставить не тільки суспільство, а й держава. Дані вимоги описані у державних документах, а саме: підготовка педагогічних кадрів в Україні регламентується Законом України «Про освіту», Законом України «Про загальну середню освіту» відповідними документами з питань вищої освіти, цільовою комплексною програмою «Вчитель» (1997 р.) і Концепцією педагогічної освіти (1998 р.).

Відповідно до Концепції педагогiчна освiта покликана забезпечувати формування вчителя, який здатний всебiчно розвивати особистiсть дитини, зорiєнтований на особистiсний та професiйний саморозвиток i готовий працювати творчо в закладах освіти рiзного типу.

Стаття 24. Педагогічні працівники (ЗУ «Про загальну середню освіту»)

1. Педагогічним працівником повинна бути особа з високими моральними якостями, яка має відповідну педагогічну освіту, належний рівень професійної підготовки, здійснює педагогічну діяльність, забезпечує результативність та якість своєї роботи, фізичний та психічний стан здоров'я якої дозволяє виконувати професійні обов'язки в навчальних закладах системи загальної середньої освіти. Перелік посад педагогічних працівників системи загальної середньої освіти встановлюється Кабінетом Міністрів України.

 

Питання:

1. При якій політично-суспільній формації виховання та навчання стало функцією держави?

2. Чому в період рабовласництва виховання та навчання мали дуалістичний характер?

3. Заповнити таблицю в колонці «Сучасність» (СО).

Отже, можна зробити висновок, що вимоги до вчителя ставить і суспільство і держава. Професія вчителя з давніх часів і до тепер є однією з головних, завжди користується попитом (востребованная профессия), є престижною.


Читайте також:

  1. II. ВИРОБНИЧА ХАРАКТЕРИСТИКА ПРОФЕСІЇ
  2. III.Цілі розвитку особистості
  3. III.Цілі розвитку особистості
  4. III.Цілі розвитку особистості
  5. Iсторiя розвитку геодезичного приладознавства
  6. V Потреби та мотиви стимулюють пізнання себе та прагнення до саморозвитку.
  7. VI . Екзаменаційні питання з історії української культури
  8. VІІІ. Проблеми та перспективи розвитку машинобудування.
  9. А. В. Петровський виділяє три стадії розвитку особистості в процесі соціалізації: адаптацію, індивідуалізацію і інтеграцію.
  10. Агроекологічні проблеми розвитку і шляхи їх розв'язання
  11. Актуальність курсу історіософії історії України
  12. Актуальність курсу «Історіософія історії України».




Переглядів: 1931

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Професійна компетентність вчителя. Професійний розвиток вчителя. Поняття про професіограму вчителя. Складові педагогічної майстерності. | Элементарный угол поворота

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.