МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Поняття та характеристика системи права України.Лекція 2.2.1. Вплив глобалізації на державно-правове будівництво в Україні. ПЛАН 1. Поняття та характеристика системи права України. 2. Трансформація систем права та правових систем під впливом глобалізаційних процесів. 3. Тенденції державно-правового будівництва в України в умовах глобалізації. Основні поняття: система права, структура системи права, галузь права, підгалузь права, правовий інститут, правова норма, конвергенція правових систем, соціалізація права, рецепція галузей та інститутів права, приватне право, публічне право. Мета заняття: Навчальна – ознайомитись з інформацією про: поняття та характеристику системи права України; засвоїти знання про: трансформацію систем права та правових систем під впливом глобалізаційних процесів; тенденції державно-правового будівництва в України в умовах глобалізації. Розвивальна – розвиток і тренінг якостей критичного мислення, розумових умінь та навичок, пізнавальної самостійності, комунікативної компетентності, спеціальних юридичних компетенцій, інформаційної культури, рис психологічної усталеності, стимулювання самоактуалізації та самореалізації особистості студентів. Виховна – забезпечити усвідомлення значення глобалізаційних процесів у житті окремого індивіда, у житті українського суспільства та житті людства; забезпечити усвідомлення ролі державно-правових інститутів у механізмі забезпечення прав людини сприяти професійної усталеності юристів, формуванню поваги до людської гідності, прав і свобод людини; формування переконань та ціннісних орієнтацій студентів відповідно до ідеалів гуманізму, демократії, соціальної справедливості, поваги до особистості; виховання активної громадянської позиції; формування розвинутої правосвідомості та правової культури. Не можна не зауважити спорідненість понять „право” та „правова система”. Ми погоджуємось з думкою О. Скакун, що „правова система і право, будучи взаємозалежними, не поглинають один одного і тому не є цілком взаємно замінними”. Разом з тим, вважаємо за доцільне визначити випадки, у яких є неможливим взаємозамінність вказаних термінів: 1) у визначеннях – коли мова йде про чітке формулювання ознак та відмінностей певного правового явища та неприпустимим є неоднозначне тлумачення використаних термінів; 2) у порівняльних дослідженнях – коли потрібно визначити що саме порівнюється, окреслити межі дослідження; 3) у випадках, коли потрібно дати чітке уявлення про правову сферу життя певного суспільства – недостатньо використовувати термін „право”, адже він не відображає усю повноту об’єкту дослідження тощо. Узагальнюючи, підкреслимо, що важливість використання терміну „правова система” полягає якраз у тому, щоб відмежувати дане поняття від інших споріднених з ним категорій та чітко окреслити таким чином предмет дослідження. Досить влучно основні відмінності термінів „правова система” та „право” виокремлює О. Скакун: 1) основна функція права – регулятивна, оскільки право виступає регулятором суспільних відносин, а основна функція правової системи – інтегральна; 2) правова система служить комплексною характеристикою юридичної сфери життя конкретного суспільства, тоді як право з його системою – менш об’ємно і входить у правову систему, при цьому „менш об’ємно” означає, що обсяг системи права поглинається обсягом правової системи. До визначених відмінностей доречно додати наступні: 3) правова система є підсистемою соціальної системи суспільства, право є елементом самої правової системи; 4) термін „правова система” зазвичай використовується для характеристики правової сфери певної держави, регіону тощо, тобто має певну (хоча б умовну) прив’язку до часу, простору, кола осіб. „Право” може використовуватись як узагальнююча категорія і таких прив’язок не містити. Отже, правова система – це цілісний комплекс усіх взаємопов’язаних та взаємодіючих явищ правового характеру, що виникають, функціонують та змінюються відповідно до рівня розвитку суспільства. Читайте також:
|
||||||||
|