Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Поняття та характеристика системи права України.

Лекція 2.2.1. Вплив глобалізації на державно-правове будівництво в Україні.

ПЛАН

1. Поняття та характеристика системи права України.

2. Трансформація систем права та правових систем під впливом глобалізаційних процесів.

3. Тенденції державно-правового будівництва в України в умовах глобалізації.

Основні поняття:

система права, структура системи права, галузь права, підгалузь права, правовий інститут, правова норма, конвергенція правових систем, соціалізація права, рецепція галузей та інститутів права, приватне право, публічне право.

Мета заняття:

Навчальна – ознайомитись з інформацією про: поняття та характеристику системи права України; засвоїти знання про: трансформацію систем права та правових систем під впливом глобалізаційних процесів; тенденції державно-правового будівництва в України в умовах глобалізації.

Розвивальна – розвиток і тренінг якостей критичного мислення, розумових умінь та навичок, пізнавальної самостійності, комунікативної компетентності, спеціальних юридичних компетенцій, інформаційної культури, рис психологічної усталеності, стимулювання самоактуалізації та самореалізації особистості студентів.

Виховна – забезпечити усвідомлення значення глобалізаційних процесів у житті окремого індивіда, у житті українського суспільства та житті людства; забезпечити усвідомлення ролі державно-правових інститутів у механізмі забезпечення прав людини сприяти професійної усталеності юристів, формуванню поваги до людської гідності, прав і свобод людини; формування переконань та ціннісних орієнтацій студентів відповідно до ідеалів гуманізму, демократії, соціальної справедливості, поваги до особистості; виховання активної громадянської позиції; формування розвинутої правосвідомості та правової культури.

Не можна не зауважити спорідненість понять „право” та „правова система”.

Ми погоджуємось з думкою О. Скакун, що „правова система і право, будучи взаємозалежними, не поглинають один одного і тому не є цілком взаємно замінними”. Разом з тим, вважаємо за доцільне визначити випадки, у яких є неможливим взаємозамінність вказаних термінів:

1) у визначеннях – коли мова йде про чітке формулювання ознак та відмінностей певного правового явища та неприпустимим є неоднозначне тлумачення використаних термінів;

2) у порівняльних дослідженнях – коли потрібно визначити що саме порівнюється, окреслити межі дослідження;

3) у випадках, коли потрібно дати чітке уявлення про правову сферу життя певного суспільства – недостатньо використовувати термін „право”, адже він не відображає усю повноту об’єкту дослідження тощо.

Узагальнюючи, підкреслимо, що важливість використання терміну „правова система” полягає якраз у тому, щоб відмежувати дане поняття від інших споріднених з ним категорій та чітко окреслити таким чином предмет дослідження.

Досить влучно основні відмінності термінів „правова система” та „право” виокремлює О. Скакун:

1) основна функція права – регулятивна, оскільки право виступає регулятором суспільних відносин, а основна функція правової системи – інтегральна;

2) правова система служить комплексною характеристикою юридичної сфери життя конкретного суспільства, тоді як право з його системою – менш об’ємно і входить у правову систему, при цьому „менш об’ємно” означає, що обсяг системи права поглинається обсягом правової системи.

До визначених відмінностей доречно додати наступні:

3) правова система є підсистемою соціальної системи суспільства, право є елементом самої правової системи;

4) термін „правова система” зазвичай використовується для характеристики правової сфери певної держави, регіону тощо, тобто має певну (хоча б умовну) прив’язку до часу, простору, кола осіб. „Право” може використовуватись як узагальнююча категорія і таких прив’язок не містити.

Отже, правова система – це цілісний комплекс усіх взаємопов’язаних та взаємодіючих явищ правового характеру, що виникають, функціонують та змінюються відповідно до рівня розвитку суспільства.


Читайте також:

  1. I. Загальна характеристика політичної та правової думки античної Греції.
  2. I. Органи і системи, що забезпечують функцію виділення
  3. I. Особливості аферентних і еферентних шляхів вегетативного і соматичного відділів нервової системи
  4. II. Анатомічний склад лімфатичної системи
  5. II. ВИРОБНИЧА ХАРАКТЕРИСТИКА ПРОФЕСІЇ
  6. II. Морфофункціональна характеристика відділів головного мозку
  7. II. Поняття соціального процесу.
  8. IV. Обов'язки і права керівника та заступника керівника подорожі
  9. IV. Розподіл нервової системи
  10. IV. Система зв’язків всередині центральної нервової системи
  11. IV. Філогенез кровоносної системи
  12. POS-системи




Переглядів: 649

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Гарантії прав людини в умовах глобалізації. | Трансформація систем права та правових систем під впливом глобалізаційних процесів.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.013 сек.