Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Вторинних cтатевих ознак

Статевий розвиток. Оцінка ступенів розвитку

Характеристика оцінки стану фізичного розвитку не обмежується співвідношенням тотальних розмірів тіла. Важливим її елементом є також визначення рівня біоло­гічного розвитку індивіда, пов'язаного з репродуктивною (розмножувальною) функцією людини — продовженням роду. Крім того, нормальний статевий її розвиток є оз­накою доброго здоров'я.

Статевий розвиток людини характеризується розвит­ком чоловічих і жіночих статевих органів і вторинних статевих ознак відповідно до віку.

Інформативним показником рівня статевого розвитку в підлітковому віці є вираженість вторинних статевих ознак. На підставі вираженості статевої формули (А, Р, Ма, Me) у тому або іншому календарному віці встановлюють такі варіанти біологічного розвитку: відповідний кален­дарному віку; прискорений (випереджає на 1 рік і більше); уповільнений (відстає на 1 psr і більше).

Ступінь розвитку волосяного покриву на лобку в хлопців і дівчат оцінюється так: відсутність волосся — Р0; одиничне волосся — Р1; волосся у центрі лобка густіше, довше — Р2; волосся на всьому трикутнику лобка довге, кучеряве, густе — Р3; волосся розташоване по всьому лоб­ку, переходить на стегна і поширюється уздовж білої лінії живота — Р4.

Ступінь розвитку волосяного покриву під пахвами: відсутність волосся — А0; одиничне волосся — А1; волосся рідке на центральній ділянці пахвової западини — А2; волосся густе, кучеряве по всій западині — А3; волосся густе, кучеряве, поширюється за межі западини — А4.

Ступінь розвитку молочних залоз у дівчат: залози не видаються над поверхнею грудної клітки — Ма0; залози трохи видаються, навколососковий кружок разом із соском Утворює єдиний конус — Ма1; залози значно видаються, разом із соском і навколососковим кружком мають форму конуса або пуп'янка — Ма2; тіло залози набуває округлої форми, соски підняті над навколососковим кружком — Ма3; сосок піднятий над навколососковим кружком, залози набувають розмірів і форм дорослої жінки — Ма4.

Розвиток волосяного покриву на обличчі у хлопців: відсутність волосся — F0; починається оволосіння над верхньою губою — F1; жорстке волосся над верхньою; губою і на підборідді — F2; поширене оволосіння над верхньою губою і на підборідді з тенденцією до злиття, початок росту бакенбардів — F3; злиття зон росту волос­ся над губою та на підборідді, виражений ріст бакен­бардів — F4.

 

Крім того, до уваги беруться й такі ознаки:

Ÿ зміна тембру голосу в хлопців: дитячий голос — V0; мутація голосу — V1; чоловічий тембр голосу — V2;

Ÿ ріст хряща гортані у хлопців: відсутність ознак росту хряща — L0; випинання хряща — L1) виразне випинання (кадик) — L2.

У дівчат11-літнього віку до формули додаються дані про наявність або відсутність менструацій (Ме+, Me-) з вказівкою віку (Ме+12, тобто з 12 років).

Ступінь статевого розвитку прийнято позначати за­гальною формулою: А, Р, F, L, Ma, Me, в якій відповідно вказуються стадії дозрівання кожної ознаки у підлітка, і вік настання першої менструації у дівчини-підлітка, наприклад: А2, Р3, Ма3, Ме13 — для дівчат. Проте основ­ну увагу звертають на виразність показників Ma, Me, P, як більш стабільних. Інші показники (A, F, L) варіативніші, тому менш надійні. Однак коли вони виражені, то їх додають до формули (наприклад, А2, Р3, F2, V1, L2 — для хлопців або АзуР4, Ма3, Ме14 — для дівчат).

Для оцінки ступеня розвитку вторинних статевих ознак використовують, таким чином, п'ять цифр, де «0» означає дитячий організм, а «4» — повне статеве дозрі­вання, наприклад: А4, Р4, Ма4, Ме12 — для дівчат і А4, Р4, F4, V3, L8 — для юнаків.

 


Читайте також:

  1. V. Поняття та ознаки (характеристики) злочинності
  2. Адміністративне правопорушення як підстава юридичної відповідальності: ознаки і елементи.
  3. Адміністративний проступок: поняття, ознаки, види.
  4. Адміністративно-командна система, її ознаки та механізм функціонування.
  5. Аксіоми. Теореми. Ознаки.
  6. Акти застосування юридичних норм: поняття, ознаки, види.
  7. Аналіз однієї ознаки
  8. Атрибутивні ознаки і властивості культури
  9. Банківські правовідносини мають такі самі характерні риси, що властиві усім видам правовідносин, але в них є і свої специфічні ознаки.
  10. Біологічна дія іонізуючих випромінювань. Ознаки радіаційного ураження
  11. Важливою ознакою класифікації є принцип побудови перетворювачів кодів, згідно з яким їх можна поділити на чотири групи.
  12. Вартість є однією з основних ознак товару. Щоб продати права на об'єкти інтелектуальної власності чи ви­користати їх у власному виробництві, необхідно визначити їхню вартість.




Переглядів: 2457

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Оцінка індивідуального фізичного розвитку | Оцінка розвитку статевих органів

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.013 сек.