МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Оцінка індивідуального фізичного розвиткуЯк відомо, індивідуальний фізичний розвиток людини (зріст, маса тіла, об'єм грудної клітки, розміри таза) залежить від статі, спадковості, здорового способу життя, кліматичних умов, якості харчування тощо. Визначення (оцінку) тотальних ознак фізичного розвитку ще донедавна проводили індексним способом (індекс Брока): від» довжини тіла (в см) віднімали число сто і отримували нормальну (відповідно до зросту) масу тіла. Наприклад, при зрості 170 см людина повинна була мати вагу 70 кг: 170 - 100 = 70. Проте цей метод дуже неточний. Тому останнім часом оцінювання індивідуального фізичного розвитку проводять за модифікованими шкалами регресії маси тіла відносно довжини тіла. Рівень статевого дозрівання визначають за оцінкою статевої формули за віково-статевими нормативами, а функціональні можливості — за допомогою динамометрії і спірометрії (визначення життєвої ємності легень). Для індивідуальної оцінки фізичного розвитку використовуються регіональні таблиці згідно з методичними рекомендаціями, затвердженими МОЗ УРСР 10.07.1989 p., розроблені на основі шкал регресії маси тіла відносно довжини тіла з діапазоном «норми» від М - 1δ до М + 2δ, де M – середньоарифметична величина антропометричних показників: довжини, маси і обхвату грудної клітки; δ (сигма) — середньоквадратичне відхилення цих показників. У кожній віково-статевій групі для конкретних варіантів довжини тіла (зросту) встановлено діапазон нормальних коливань маси тіла й обхвату грудної клітки. Для оцінки фізичного розвитку застосовується оціночна шкала.
Шкала для визначення ступеня фізичного розвитку дітей шкільного віку
На основі обстежень фізичного розвитку дітей у конкретному регіоні складаються стандартно-сигмальні таблиці (як зразок — наступна таблиця), що визначають середньоарифметичні величини (М) антропометричних показників, середньоквадратичне відхилення (δ) цих показників і коефіцієнт регресії (R) для кожної віково-статевої групи. Коефіцієнт регресії розраховується на підставі кореляційного зв'язку між довжиною тіла та іншими показниками, щоб з'ясувати, наскільки вони змінюються при зміні зросту на 1 см. Якщо маса тіла чи обхват грудної клітки (ОГК) не відповідають його довжині, то щоб виявити ступінь дисгармонійності фізичного розвитку, відхилення зіставляють з частковою сигмою коефіцієнта регресії (δR) в цій таблиці. І хоча такі таблиці призначені переважно для медичних працівників, які проводять медичні обстеження дітей дошкільного і шкільного віку, ними може навчитися користуватися кожний.
Зведена таблиця антропометричних показників фізичного розвитку дітей 15-17 років м. Києва за 1980 р.
Межі сигмальних відхилень відносно зросту для юнаків 16 років, отже, будуть такі: високі (від М + 2δ і вище) — 188-195 см; вищі за середні (від М + 1δ до М + 2δ) — 182-187 см; середні (від М + 1δ) — 167-181 см; нижчі за середні (від М - 1δ до М - 2δ) — 161-165-см; низькі (від М - 2δ і нижче) — 154-160 см. Для 16-річних дівчат ці показники відповідно такі: високі – 175-179 см; вищі за середні — 170-174 см; середні — 158-169 см; нижчі за середні — 153-157 см; низькі — 147-152см. Знаючи зріст юнака (наприклад, 170 см), за шкалою регресії ми знаходимо, що нормальна маса його тіла повинна бути в межах 62,61 ± 4,92 (57,69-67,53) кг, маса тіла дівчини такого самого зросту — 60,43 ± 6,31 (54,12-66,74) кг; обхват грудної клітки юнака (ОГК) — 83,99 ± 5,30 (78,69-88,87) см, дівчини — 84,85 ± 5,57 (79,28-90,42) см. Отже, зріст юнака — середній, а дівчини — вищий за середній. Далі, знаючи масу тіла (70 кг) і ОГК (80,5 см) юнака і відповідно дівчини (55 кг і 85 см), оцінюємо ступінь гармонійності фізичного розвитку. Для цього різницю між М і фактичними даними потрібно поділити на δR: 62,61 - 70 кг = 7,39 кг: 4,92 = 1,5 δR, тобто показник у півтора рази перевищує норму; отже, юнак відносно зросту і маси тіла розвивається дисгармонійно. Так само визначаємо гармонійність розвитку щодо зросту і ОГК: від норми 83,99 см віднімаємо фактичний 80,5 см і ділимо на 5,3, що дорівнює 0,66, тобто в межах норми. Подібні обчислення виконуємо щодо показників дівчини дотримуємо такі сигмальні відхилення: 0,86 δR відносно маси тіла і 0,08 δR відносно ОГК (у межах норми), що свідчить про її гармонійний розвиток. Для більш точного і повного дослідження фізичного стану та його функціонування використовують також дані спірометрії, динамометрії, оцінки ступеня розвитку мускулатури і підшкірно-жирового шару, тазових кісток. У наведених вище прикладах цілком вірогідно, що надлишок ваги в юнака спричинено жировими відкладеннями, а відношення маси тіла до ОГК дівчини вказує на недорозвиненість тазових кісток. Проте ці здогади можуть підтвердити (або ні) лише додаткові виміри та обстеження. Життєву ємність легень (ЖЄЛ) визначають за допомогою водяного або повітряного спірометра. Обстежуваний бере мундштук спірометра в праву руку, робить глибокий вдих, щільно захоплює мундштук губами і видихає в нього повітря. Записується максимальний результат після трьох вимірів з точністю до 100 см (мл). М'язову силу кисті визначають ручним динамометром. Обстежуваний стоїть прямо, відвівши праву руку трохи вперед і вбік, кистю руки обхоплює динамометр і максимально стискає його за командою. Вимір проводиться тричі, записується максимальний результат з точністю до 0,5 кг. Ступінь розвитку мускулатури і підшкірного жирового шару визначають візуально і оцінюють за 3-бальною шкалою. На підставі виразності рельєфу мускулатури та її тонусу виділяють слабкий (1 бал), середній (2 бали) і сильний (3 бали) розвиток м'язів.
Відповідно до виразності або згладженості кісткового рельєфу відзначають слабкий (1 бал), середній (2 бали) і сильний (3 бали) розвиток підшкірно-жирової клітковини.
Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|