МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Поняття методу бухгалтерського обліку.Розвиток методології обліку в Україні. Концептуальні принципи обліку Складові елементи методу бухгалтерського обліку : документація, інвентаризація, оцінка і калькулювання, рахунки, подвійний запис. Бухгалтерський баланс, бухгалтерська звітність Поняття методу бухгалтерського обліку Розкриття предмета та об'єкта будь-якої науки неможливе без застосування методу, характерного для кожної конкретної науки. Вивчаючи його, необхідно чітко розрізняти три поняття: метод, методика та методологія. Метод (від гр. methodos — шлях пізнання, дослідження) — спосіб організації практичного і теоретичного освоєння дійсності, зумовлений закономірностями відповідного об'єкта. З розвитком науки і практики відбувається розвиток та диференціація методу, що приводить до виникнення вчення про методологію (метод + гр. logos — вчення). Методологія — це вчення про методи пізнання й перетворення дійсності, або, як ще його визначають у літературі, — сукупність прийомів дослідження, що застосовуються в тій чи іншій науці. У бухгалтерському обліку широко використовується спеціальні прийоми, зумовлені сутністю самого предмету, а також поставленими перед ним вимогами та завданнями. Усе це зумовлює необхідність глибокого осмислення і розуміння системи способів і прийомів, які становлять основу методу бухгалтерського обліку. Методом науки про бухгалтерський облік у широкому розумінні виступає моделювання реальної картини господарської діяльності. Це моделювання забезпечується наявністю в обліку плану рахунків, а також форм фінансової звітності. Метод бухгалтерського обліку – сукупність способів і прийомів, які забезпечують суцільне, неперервне і документальне відображення фактів господарського життя з метою пізнання її змісту (предмету бухгалтерського обліку) і здійснення управління ними та контролю в процесі кругообігу засобів, тобто це сукупність способів за допомогою яких вивчається предмет. Основними елементами методу бухгалтерського обліку є : - документація; - інвентаризація; - оцінка; - калькуляція; - рахунки; - подвійний запис; - баланс; - звітність. Отже, метод бухгалтерського обліку – взаємозв’язана сукупність способів пізнання сутності його предмету через процес управління матеріальними, трудовими і фінансовими ресурсами з метою визначення прибутку. Метод лише тоді є правильний, науковий, коли він правильно відображає об’єктивні закономірності предмета дослідження, тобто є адекватним об’єкту і предмету пізнання. Ефективність методу характеризується його об’єктивною основою та суб’єктивною стороною. Проте ефективність методу, якою б вона не була, не визначає успіху його використання. Тут важливою складовою є досвід застосування методу. Усі методи наукового дослідження, які використовуються в бухгалтерському обліку можна розділити на три групи : - універсальні філософські методи пізнання; - загальнонаукові методи; (табл.3.1., 3.2, 3.3). - методи бухгалтерського обліку. Загальнонаукові методи в свою чергу поділяються на : - методи емпіричного дослідження; - методи теоретичного пізнання - загальнологічні методи і прийоми. Якщо розглядати бухгалтерський облік як процедуру, то його метод можна представити наступним чином: - первинне спостереження (документування та інвентаризація); - вартісне вимірювання (оцінка та калькулювання); - групування та систематизація (рахунки та подвійний запис); - підсумкове узагальнення (баланс та звітність Методологія – це філософія науки, а методологія бухгалтерського обліку це філософія бухгалтерської науки. Її призначенням є розв’язання двох основних задач : - аналіз ускладнень та проблем у науковому та інших видах мислення; - визначення в ході аналізу альтернативних теоретичних концепцій шляхів і розробка пропозицій щодо вирішення таких проблем та завдань. Методологія – це загальний підхід до вивчення об’єктів бухгалтерського обліку, який охоплює систему методів і способів організації та побудови теоретичної та практичної діяльності. Методологія – вчення про методи, за допомогою яких людина пізнає об’єкт дослідження або предмет науки. Методологія науки бухгалтерського обліку передбачає наявність відповідної мети в самому методі, тобто має дотримуватися принцип цілеспрямованості, на якому ґрунтується кожен метод дослідження. Бухгалтерський облік як наукова дисципліна забезпечує одночасне використання кількісних і якісних методів у процесах вимірювання, системного відображення та аналізу об’єктів економічного відтворення. Враховуючи це, вимоги до його методологічного рівня повинні систематично переглядатися.
Таблиця 3.1 Методи емпіричного дослідження
Таблиця 3.2 Методи теоретичного пізнання
Таблиця 3.3 Загальнологічні методи та прийоми дослідження
Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|