Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Моделювання та планування системи контролю

Підходи до моделювання та планування системи контролюМоделювання системи внутрішньошкільного контролю не повинне порушуватися.

Моделювання мети загальних підходів до контролюючої діяльності: системи а) цілі школи — цілі внутрішньошкільного контролю;

контролю

б) стиль діяльності — методи контролю;

в) принципи діяльності — принципи контролю;

г) засоби контролю — результати контролю.

 

 

 

Орієнтовний план організації внутрішньошкільного контролю на навчальний рік

Зміст Термін часу Відповідальні Де
      слухається
1. Перевірка готовності вчителів Вересень Зав. лаборато- Метод, рада,
до нового навчального року (на-   рією, заст. ди- адм. рада
вчально-методичне забезпечення   ректора школи  
освітянських програм, навчаль-      
ні кабінети, забезпеченість під-      
ручниками)      
2. Здійснення спадкоємності Перша Адміністрація, Адм. рада,
між початковою та середньою чверть (за зав. лаборато- метод, рада
школою та в середині предмета графіком) рією, заст. ди-  
    ректора школи  
3. Організація роботи ГПД (ком- Один раз на Заст. директора Адм. рада
плектування, розклад, зміст чверть школи  
діяльності, відвідування)      
4. Організація роботи факульта- Один раз на Заст. директора Адм. рада
тивів (комплектування, розклад, чверть школи з орга-  
зміст діяльності, відвідування)   нізації НВП  
5. Організація роботи гуртків Один раз на Заст. директора Координато-
(комплектування, розклад, зміст чверть з виховної ро- ри парале-
діяльності, відвідування)   боти лей
6. Перевірка ведення класних Щомісяця Заст. директора Нарада вчи-
журналів учителями та класни- за графіком з організації телів, адм.
ми керівниками   НВП рада
7. Відвідування та успішність Один раз на Заст. директора Координато-
учнів, які стоять на внутріш- місяць з виховної ро- ри парале-
ньошкільному обліку, групи со-   боти лей
ціального ризику      
8. Перевірка документації вчи- За підсум- Заст. директора  
телів і класних керівників ками чверті з організації  
    НВП та заст.  
    директора з ви-  
    ховної роботи  
9. Перевірка виконання програм Один раз на Зав. лаборато- Метод, рада
за класними журналами чверть рією, заст. ди-  
    ректора школи  
10. Система роботи вчителів Канікули Заст. директора Адм. рада
з ліквідації прогалин у знаннях   з організації  
учнів   НВП  
11. Успішність учнів у потоках За підсум- Куратори пото- Адм. рада,
навчання ками чверті ків пед. рада
12. Готовність до іспитів Травень Заст. директора Адм. рада,
    з організації метод, рада
    НВП, зав. ла-  
    бораторіями  

 

Графік внутрішньошкільного контролю

 

 

Зміст контролю Місяць року
Аналіз календарних планів учи­телів                        
Аналіз планів класних керівників                        
Аналіз планів роботи методичних об'єднань                        
Викладання навчальнихпредметів: 4.1Українська мова та література 4.2 Зарубіжна література 4.3 Математика 4.4 Фізика 4.5 Географія 4.6 Історія 4.7 Хімія 4.8 Іноземна мова 4.9 Біологія 4.10 Трудове навчання 4.11 Креслення 4.12 Фізична культура 4.13 Музика і співи 4.14 Образотворче мистецтво                        
Початкові класи                        
Робота предметних гуртків                        
Робота технічних гуртків                        
Робота факультативів                        
Стан зошитів учнів                        
Стан щоденників учнів                        
Індивідуальна робота з учнями                        
Стан класних журналів                        
Використання на уроках наочності, ТЗН                        
Робота ГПД                        
Робота дитячих організацій                        
Обладнання кабінетів                        
Моральне виховання                        
Естетичне виховання                        
Трудове виховання                        
Профорієнтація                        
Виховання свідомої дисципліни                        
Вивчення правил дорожнього руху                        
Санітарно-просвітницька робота                        
Техніка безпеки                        
Організація гарячого харчування                        
Робота з батьками                        

Умовні позначення: 1. Хто вивчає питання: Д — директор; 31 — з навчально-виховної роботи; 32 — заступник директора з виховної роботи; З, тора з господарської роботи; Л — шкільний лікар. 2. Форма обговорення: методичне об'єднання; Р — наради при директорові; Н — наказ по школі; І дична нарада; К — педагогічний консиліум.

заступник директора з — заступник дирек-П — педрада; МО — — інструктивно-мето-

 

Планування внутрішньошкільного контролю передбачає

такі кроки.

1.Сформулювати мету та завдання контролю.

2. Визначити об'єкти та суб'єкти контролю:

2.1. Контроль за виконанням всеобучу.

2.2. Контроль за станом викладання та рівнем знань, умінь та навичок учнів.

2.3. Контроль за станом виховної роботи та рівнем вихованості учнів.

2.4. Контроль за підвищенням науково-теоретичного та методичного рівня вчи­телів.

2.5. Контроль за веденням шкільної документації.

2.6. Контроль за виконанням державних законодавчих актів, пропозицій інспек­торських перевірок, програм, постанов педагогічних рад, наказів по школі та ін­ших управлінських рішень.

2.7. Контроль за станом навчально-матеріальної бази та фінансово-господарської діяльності.

2.8. Контроль за дотриманням санітарно-гігієнічних норм, станом техніки безпе­ки і охорони праці, пожежної безпеки, за роботою щодо попередження травмати­зму, збереження життя та здоров'я дітей.

3. З'ясування умов контролю: ресурси часу, кадрів, матеріально-технічні, фі­нансові (визначити їхній обсяг, спрямованість, якість).

4. Визначити методики, методи та форми здійснення контролю.

5. З'ясувати технологію кількісного та критерії якісного оцінювання результа­тів контролю.

6. Встановити форми узагальнення наслідків контролю.

7. Передбачити можливості корекції та оперативного регулювання за результа­тами контролю.

8. Узгодити системи контролю та стимулювання.

9. Підготувати наказ про організацію внутрішньошкільного контролю. Наводимо фрагмент системи контролю з практики роботи середньої школи № 74

м. Харкова (директор В. Г. Ємцева).

Контрольно-аналітична діяльність

Мета:

• глибоке вивчення стану справ у всіх ланках шкільної системи;

• аналіз цих даних для прийняття управлінських рішень;

• контроль та надання допомоги вчителям в оволодінні сучасними формами і методами створення атмосфери творчої співпраці з учнями школи.

Зміст Форми Методи Мета Вихід Відповідальні
  контролю контролю контролю      
Січень
Перевірка Фронта- Зрізи знань Перевірити Наказ Щербина Л. В.
  техніки чи- льна   рівень умінь    
  тання в по-     і навичок    
  чаткових     з читання    
  класах          
Виконання Тематич- Перевірка Перевірити Наказ Щербина Л. В.
  навчальних на календ. стан вико-    
  програм   планів, кл. нання навча-    
      журналів, льних про-    
      зошитів грам    
      для клас-      
      них робіт     ___/

 

6. Основні способи перевірки діяльності вчителів

1.Вибіркове відвідування уроків. Директор або заступник директора за своїм особистим планом відвідують уроки вчителів. Можливості способу: встановити, як за звичних обставин працює вчитель, як готується до уроків, які стосунки з дітьми тощо.

2. Тематичне відвідування уроків. Керівник відвідує цикл уроків з певної теми. Можливості способу: визначитись із достоїнствами та недоліками в роботі вчите­ля, дати кваліфіковані поради, вивчити досвід роботи.

3. Паралельне відвідування уроків. Керівник відвідує уроки вчителів у пара­лельних класах з однієї теми. Можливості способу: зробити висновки про індиві­дуальний стиль роботи, індивідуальний почерк, доцільність використання пев­них методів навчання.

4. Комплексне відвідування уроків у певному класі. Керівник протягом на­вчального дня (4—5 уроків) присутній на уроках в одному класі. Можливості способу: перевірити, проаналізувати систему вимог учителів, зробити висновки щодо навантаження учнів.

5. Відвідування уроку разом із спеціалістом. Керівник у разі сумнівів або з метою більш глибокого вивчення роботи вчителя запрошує спеціаліста вузького профілю (вчитель даного предмета, керівник методичного об'єднання, методист райво). Можливості способу: зіставити свої уявлення про оптимальний рівень учителя з реальним.

6. Відвідування уроку за запрошенням вчителя. Керівник відвідує «відкри­тий» урок, щоб подивитись на роботу вчителя в оптимальних умовах, проаналізу­вати перспективи самоконтролю. Можливості способу: зіставити свої уявлення про оптимальний рівень учителя з реальним.

7. Відвідування уроку з опитуванням учнів або письмовими роботами напри­кінці. Керівник заздалегідь повідомляє вчителя про свої наміри, просить його підготувати контрольні питання для перевірки засвоєного учнями на уроці (або готує завдання сам), у разі необхідності — вносить корекцію. Можливості спосо­бу: оцінити ефективність методів уроку, визначити ступінь засвоєння змісту уро­ку учнями.

8. Перевірка шкільної документації. Можливості способу: перевірити вико­нання програм, нормативів, обов'язковість, акуратність вчителя.

9. Проведення бесід з учителем. Можливості способу: двостороннє обговорен­ня питань, узгодження позицій та результатів, визначення перспектив.

10. Тестування вчителів на предмет загальнопедагогічних, фахових знань та умінь. Можливості способу: встановлення реального рівня компетентності.

11. Анкетування вчителя, колег, учнів, батьків. Можливості способу: виявити особливості вчителя, ставлення до нього, його статус, своєчасно коригувати імідж.

У НВК № 96 м. Харкова (директор В. Ф. Гриценко) виокремлюють класно-урочний контроль.

Класно-урочний контроль

Класно-урочний контроль передбачає вивчення діяльності великої групи вчи­телів, які ведуть навчально-виховну роботу з учнями одного класу (система опи­тування, робота над помилками, забезпечення єдиних вимог до характеру і обся­гу домашніх завдань тощо); рівень знань, умінь, навичок учнів; психологічний клімат в учнівському колективі.

I етап контролю. Підготовча робота адміністрації

1. Вивчення нормативних документів:

• навчальний план;

• навчальні програми.

2. Вивчення особливостей складу класного колективу (робота психолога: ан­кетування, аналіз анкет). Додаток 1.

3. Аналіз санітарно-гігієнічного та матеріального стану класної кімнати.

4. Аналіз складу педагогічних працівників та педагогічного навантаження вчи-телів-предметників, розкладу уроків.

5. Ступінь забезпеченості учнів підручниками.

II етап контролю. Індивідуальна робота з учителями-предметниками, що пра­цюють у даному класі

1. Співбесіда щодо програм та календарного планування на даний період, ві­дображення в них профільної та рівневої диференціації.

2. Вивчення особистої документації вчителя:

• наявність календарних планів;

Розділ 4. Контроль як функція управління

• ведення класних журналів;

• ведення зошитів;

• ведення журналів факультативів, гуртків;

• ведення зошитів індивідуальних занять тощо.

3. Наявність матеріальної бази для виконання програми, дидактичних мате­ріалів, оптимальність їх використання.

4. Визначення ступеня взаємодії вчителя з класним керівником, батьками.

5. Виявлення труднощів у роботі вчителя, їх усунення.

III етап контролю. Вивчення стану викладання предметів та якості знань уч­нів даного класу

А. Контроль знань, умінь та навичок учнів за такими питаннями.

1. Сформованість знань, умінь та навичок у відповідності до вимог програми, які поставлені до кожного розділу курсу предмета (на основі таких критеріїв, як науковість, системність, повнота, міцність).

2. Сформованість в учнів загальнонавчальних знань, умінь та навичок.

3. Сформованість в учнів аналітичних навичок та умінь порівнювати, аналізу­вати, робити висновки, встановлювати зв'язки причини та наслідку, застосовува­ти теорію для пояснення.

4. Уміння учнів побачити взаємозв'язок між розділами науки, пов'язаної з предметом шляхом зіставлення вивченого з тим, що вивчається, міжпредметні зв'язки.

IV етап контролю. Аналітична та узагальнююча робота адміністрації

А. Вироблення рекомендацій.

Б. Документальне оформлення підсумків контролю.

План узагальнення підсумків класно-узугальнюючого контролю.

1. Характеристика класу:

• інтелектуальні, навчальні можливості учнів;

• мотиви навчання, відношення до навчання.

2. Якість знань, умінь та навичок учнів з предметів.

3. Аналіз системи єдиних вимог до учнів на різних уроках.

4. Працездатність, активність одних і тих самих учнів на різних уроках.

5. Якість викладання за аспектами:

• організаційний;

• дидактичний;

• методичний;

• психологічний;

• виховний.

V етап. Висновки і рекомендації

 


Читайте також:

  1. D) оснащення виробництва обладнанням, пристроями, інструментом, засобами контролю.
  2. I. Органи і системи, що забезпечують функцію виділення
  3. I. Особливості аферентних і еферентних шляхів вегетативного і соматичного відділів нервової системи
  4. II. Анатомічний склад лімфатичної системи
  5. IV. Питання самоконтролю.
  6. IV. Розподіл нервової системи
  7. IV. Система зв’язків всередині центральної нервової системи
  8. IV. Філогенез кровоносної системи
  9. POS-системи
  10. VI. Філогенез нервової системи
  11. Абстрактна модель оптимального планування виробництва
  12. Автокореляційна характеристика системи




Переглядів: 839

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Основними предметами | Раціоналістична та еволюційна концепції походження грошей

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.01 сек.