МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Моделювання та планування системи контролюПідходи до моделювання та планування системи контролюМоделювання системи внутрішньошкільного контролю не повинне порушуватися. Моделювання мети загальних підходів до контролюючої діяльності: системи а) цілі школи — цілі внутрішньошкільного контролю; контролю б) стиль діяльності — методи контролю; в) принципи діяльності — принципи контролю; г) засоби контролю — результати контролю.
Орієнтовний план організації внутрішньошкільного контролю на навчальний рік
Графік внутрішньошкільного контролю
Умовні позначення: 1. Хто вивчає питання: Д — директор; 31 — з навчально-виховної роботи; 32 — заступник директора з виховної роботи; З, тора з господарської роботи; Л — шкільний лікар. 2. Форма обговорення: методичне об'єднання; Р — наради при директорові; Н — наказ по школі; І дична нарада; К — педагогічний консиліум. заступник директора з — заступник дирек-П — педрада; МО — — інструктивно-мето-
Планування внутрішньошкільного контролю передбачає такі кроки. 1.Сформулювати мету та завдання контролю. 2. Визначити об'єкти та суб'єкти контролю: 2.1. Контроль за виконанням всеобучу. 2.2. Контроль за станом викладання та рівнем знань, умінь та навичок учнів. 2.3. Контроль за станом виховної роботи та рівнем вихованості учнів. 2.4. Контроль за підвищенням науково-теоретичного та методичного рівня вчителів. 2.5. Контроль за веденням шкільної документації. 2.6. Контроль за виконанням державних законодавчих актів, пропозицій інспекторських перевірок, програм, постанов педагогічних рад, наказів по школі та інших управлінських рішень. 2.7. Контроль за станом навчально-матеріальної бази та фінансово-господарської діяльності. 2.8. Контроль за дотриманням санітарно-гігієнічних норм, станом техніки безпеки і охорони праці, пожежної безпеки, за роботою щодо попередження травматизму, збереження життя та здоров'я дітей. 3. З'ясування умов контролю: ресурси часу, кадрів, матеріально-технічні, фінансові (визначити їхній обсяг, спрямованість, якість). 4. Визначити методики, методи та форми здійснення контролю. 5. З'ясувати технологію кількісного та критерії якісного оцінювання результатів контролю. 6. Встановити форми узагальнення наслідків контролю. 7. Передбачити можливості корекції та оперативного регулювання за результатами контролю. 8. Узгодити системи контролю та стимулювання. 9. Підготувати наказ про організацію внутрішньошкільного контролю. Наводимо фрагмент системи контролю з практики роботи середньої школи № 74 м. Харкова (директор В. Г. Ємцева). Контрольно-аналітична діяльність Мета: • глибоке вивчення стану справ у всіх ланках шкільної системи; • аналіз цих даних для прийняття управлінських рішень; • контроль та надання допомоги вчителям в оволодінні сучасними формами і методами створення атмосфери творчої співпраці з учнями школи.
6. Основні способи перевірки діяльності вчителів 1.Вибіркове відвідування уроків. Директор або заступник директора за своїм особистим планом відвідують уроки вчителів. Можливості способу: встановити, як за звичних обставин працює вчитель, як готується до уроків, які стосунки з дітьми тощо. 2. Тематичне відвідування уроків. Керівник відвідує цикл уроків з певної теми. Можливості способу: визначитись із достоїнствами та недоліками в роботі вчителя, дати кваліфіковані поради, вивчити досвід роботи. 3. Паралельне відвідування уроків. Керівник відвідує уроки вчителів у паралельних класах з однієї теми. Можливості способу: зробити висновки про індивідуальний стиль роботи, індивідуальний почерк, доцільність використання певних методів навчання. 4. Комплексне відвідування уроків у певному класі. Керівник протягом навчального дня (4—5 уроків) присутній на уроках в одному класі. Можливості способу: перевірити, проаналізувати систему вимог учителів, зробити висновки щодо навантаження учнів. 5. Відвідування уроку разом із спеціалістом. Керівник у разі сумнівів або з метою більш глибокого вивчення роботи вчителя запрошує спеціаліста вузького профілю (вчитель даного предмета, керівник методичного об'єднання, методист райво). Можливості способу: зіставити свої уявлення про оптимальний рівень учителя з реальним. 6. Відвідування уроку за запрошенням вчителя. Керівник відвідує «відкритий» урок, щоб подивитись на роботу вчителя в оптимальних умовах, проаналізувати перспективи самоконтролю. Можливості способу: зіставити свої уявлення про оптимальний рівень учителя з реальним. 7. Відвідування уроку з опитуванням учнів або письмовими роботами наприкінці. Керівник заздалегідь повідомляє вчителя про свої наміри, просить його підготувати контрольні питання для перевірки засвоєного учнями на уроці (або готує завдання сам), у разі необхідності — вносить корекцію. Можливості способу: оцінити ефективність методів уроку, визначити ступінь засвоєння змісту уроку учнями. 8. Перевірка шкільної документації. Можливості способу: перевірити виконання програм, нормативів, обов'язковість, акуратність вчителя. 9. Проведення бесід з учителем. Можливості способу: двостороннє обговорення питань, узгодження позицій та результатів, визначення перспектив. 10. Тестування вчителів на предмет загальнопедагогічних, фахових знань та умінь. Можливості способу: встановлення реального рівня компетентності. 11. Анкетування вчителя, колег, учнів, батьків. Можливості способу: виявити особливості вчителя, ставлення до нього, його статус, своєчасно коригувати імідж. У НВК № 96 м. Харкова (директор В. Ф. Гриценко) виокремлюють класно-урочний контроль. Класно-урочний контроль Класно-урочний контроль передбачає вивчення діяльності великої групи вчителів, які ведуть навчально-виховну роботу з учнями одного класу (система опитування, робота над помилками, забезпечення єдиних вимог до характеру і обсягу домашніх завдань тощо); рівень знань, умінь, навичок учнів; психологічний клімат в учнівському колективі. I етап контролю. Підготовча робота адміністрації 1. Вивчення нормативних документів: • навчальний план; • навчальні програми. 2. Вивчення особливостей складу класного колективу (робота психолога: анкетування, аналіз анкет). Додаток 1. 3. Аналіз санітарно-гігієнічного та матеріального стану класної кімнати. 4. Аналіз складу педагогічних працівників та педагогічного навантаження вчи-телів-предметників, розкладу уроків. 5. Ступінь забезпеченості учнів підручниками. II етап контролю. Індивідуальна робота з учителями-предметниками, що працюють у даному класі 1. Співбесіда щодо програм та календарного планування на даний період, відображення в них профільної та рівневої диференціації. 2. Вивчення особистої документації вчителя: • наявність календарних планів; Розділ 4. Контроль як функція управління • ведення класних журналів; • ведення зошитів; • ведення журналів факультативів, гуртків; • ведення зошитів індивідуальних занять тощо. 3. Наявність матеріальної бази для виконання програми, дидактичних матеріалів, оптимальність їх використання. 4. Визначення ступеня взаємодії вчителя з класним керівником, батьками. 5. Виявлення труднощів у роботі вчителя, їх усунення. III етап контролю. Вивчення стану викладання предметів та якості знань учнів даного класу А. Контроль знань, умінь та навичок учнів за такими питаннями. 1. Сформованість знань, умінь та навичок у відповідності до вимог програми, які поставлені до кожного розділу курсу предмета (на основі таких критеріїв, як науковість, системність, повнота, міцність). 2. Сформованість в учнів загальнонавчальних знань, умінь та навичок. 3. Сформованість в учнів аналітичних навичок та умінь порівнювати, аналізувати, робити висновки, встановлювати зв'язки причини та наслідку, застосовувати теорію для пояснення. 4. Уміння учнів побачити взаємозв'язок між розділами науки, пов'язаної з предметом шляхом зіставлення вивченого з тим, що вивчається, міжпредметні зв'язки. IV етап контролю. Аналітична та узагальнююча робота адміністрації А. Вироблення рекомендацій. Б. Документальне оформлення підсумків контролю. План узагальнення підсумків класно-узугальнюючого контролю. 1. Характеристика класу: • інтелектуальні, навчальні можливості учнів; • мотиви навчання, відношення до навчання. 2. Якість знань, умінь та навичок учнів з предметів. 3. Аналіз системи єдиних вимог до учнів на різних уроках. 4. Працездатність, активність одних і тих самих учнів на різних уроках. 5. Якість викладання за аспектами: • організаційний; • дидактичний; • методичний; • психологічний; • виховний. V етап. Висновки і рекомендації
Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|