Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Співвідношення легітимності та легальності влади

Ознаки легітимності політичної влади

1) Довіра з боку більшості населення, віра в те, що існуюча влада є найкращою для даної країни і здатна впоратися з найважливішими суспільними завданнями.

2) Визнання суспільством значимості, цінностей як самої влади, так і її організації. Влада сприймається не як зло, з яким неминуче треба вживатися, а як чинник, що забезпечує лад у суспільстві, що захищає життя людей. Легітимність влади затверджується тоді, коли вона проводить політику, що відповідає інтересам, розумінню громадян.

3) Схвалення масами політики, яку проводить політичне та державне керівництво, що відображається в згоді з її основними цілями, методами та засобами. Ця ознака розкриває суб’єктивне ставлення людей до конкретного уряду, лідера. Маси з розумінням ставляться до використання навіть непопулярних засобів та методів, у тому числі й насильницьких.

Варіанти легітимації влади, що мають місце в сучасних політичних режимах, за Девідом Хелдом:

— прийняття влади під загрозою насилля;

— традиційні форми;

— неперешкоджання приходу до влади внаслідок політичної апатії громадян;

— прагматичне підкорення заради користі;

— підкорення як результат дії ідеї досягнення загального блага;

— згода з нормами, що встановлює режим;

— згода з ідеалами, на які орієнтується режим.

Два останніх варіанти Д. Хелд вважає досягненням справжньої легітимності, на відміну від решти перерахованих.

Легітимність слід відрізняти від легальності: простої відповідності влади правовим нормам. Аби вважатися легальною, владі достатньо бути визнаною за законом. Легітимність не тотожна юридичній чинності влади і не є правовим процесом. Це процес суто соціальний, але дуже важливий за наслідками. Вимога до влади бути легітимною виникла як реакція проти насильницьких змін влади. Термін «легітимність» виник на початку XIX ст. і відповідав прагненню відновити у Франції владу короля як єдину законну, на відміну від влади узурпатора.

У суспільстві може існувати нелегальна влада, що сприймається народом або певною його частиною як легітимна.

 

Принципи функціонування і розвитку сучасної політичної
системи:

· забезпечення і захист основних прав людини;

· забезпечення і захист прав кожної нації;

· забезпечення і захист прав усіх легалізованих громадських
об’єднань;

· забезпечення засад демократії та самоврядування народу.

 

Бюрократизм — надмірне ускладнення канцелярських процедур,
що призводить до великих втрат часу.

Бюрократія — система правління, при якій реальна влада належить посадовцям. Влада при такому устрої державного правління зосереджується в органах центральної влади, що діють за вказівкою начальства. Це призводить також до виокремлення в суспільстві класу бюрократів — агентів цієї системи, їх відчуження від потреб більшості населення.

 

Принципи співвідношення держави і громадянського суспільства:

· держава сприяє формуванню громадянського суспільства;

· держава забезпечує рівні можливості для всіх суб'єктів у всіх
сферах суспільного життя;

· чітко законодавчо окреслює межі можливого державного
втручання у справи людини і суспільства.

Делегітимізація — процес утрати легітимності. Ознаки делегітимізації такі:

· суперечність між цінностями політичної культури, що панують у суспільстві, та егоїстичними інтересами керівної еліти;

· застосування недемократичних методів (тиск на засоби масової інформації, обмеження прав та свобод громадян),

· особливо звернення до силових дій;

· зростання соціальної нерівності, негаразди в соціальному забезпеченні (охорона здоров’я, загальний рівень життя),

· що викликають невдоволеність існуючою владою;

· зростання бюрократизації та корумпованості;

· відсутність контролю за націоналізмом, етнічним сепаратизмом;

· наявність спроб скидання державного керівництва або лідера;

· прояви громадянської непокори, відсутність підтримки влади на виборах, референдумах, демонстраціях.

Легітимність забезпечує владу без примусу, добровільне «справедливе» підкорення. Така влада вважається найбільш авторитетною та ефективною.

Щоб досягти легітимності, політичні суб’єкти вдаються до дій легітимації — аргументації своїх дій, щоб зробити їх зрозумілими для населення. Для цього звертаються до засобів переконання, пропаганди, PR.


Читайте також:

  1. Автономна Республіка Крим, регіональні та місцеві органи державної влади.
  2. Аналіз співвідношення активів із джерелами їх фінансування
  3. Антиконкурентні дії органів влади, управління і контролю
  4. Апарат державного управління як система органів виконавчої влади.
  5. Берестейський мирний договір УНР з державами німецько-австрійського блоку. Падіння радянської влади в Україні
  6. Бюджетний устрійпоказує, в який спосіб побудована бюджетна система. Іншими словами,він відображає організацію вертикальної структури бюджету держави за рівнями влади.
  7. Бюджетні права органів державної влади і управління
  8. В/. Кабінет Міністрів та інші органи виконавчої влади.
  9. Варіанти співвідношення потреб і виробництва
  10. Верховна Рада України - орган законодавчої влади в Україні. Статус народного депутата України
  11. Верховна Рада України – єдиний орган законодавчої влади в Україні
  12. Верховна Рада України: структура, функції, порядок формування та взаємодії з іншими органами влади.




Переглядів: 1190

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Легітимність | Загальна характеристика фондового ринку

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.