МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Міжнародний менеджмент та його особливостіСутність міжнародного бізнесу Міжнародний бізнес — це бізнес, який вийшов за межі національних кордонів. Міжнародний бізнес — це будь-які господарські операції, що здійснюються між двома і більше країнами. Суб’єктами міжнародного бізнесу можуть бути як приватні, так і державні організації.
Наявні три фактори, що спонукають фірми здійснювати міжнародний бізнес: · розширення збуту; · придбання ресурсів; · диверсифікація джерел постачання і збуту.
Великі фірми оперують на міжнародному ринку тому, що: 1) нові товари швидко заполоняють світ; 2) фірми можуть налагодити виробництво в різних країнах.
Мета міжнародного бізнесу — отримання прибутку шляхом використання переваг різних регіонів.
Засоби: • розширення ринків; • використання вигідніших ресурсів; • використання законодавчих, політичних і соціальних можливостей інших країн; • використання міждержавної взаємодії.
Основні методи входження у міжнародний бізнес: 1. Експортування. 2. Ліцензування (встановлення угоди, за якою одна організація надає права іншій на використання її техніки, обладнання, марки). 3. Спільні підприємства (СП). 4. Повне володіння філіалом (діяльність на території іноземної країни, що контролюється центром в іншій країні).
Фактори розвитку міжнародного бізнесу: · глибина залучення або рівня інтернаціоналізації; · рівень культурної спільності.
Основні прикмети міжнародного бізнесу: 1. Використання для отримання прибутку переваг виходу за національні кордони. 2. Використання додаткових економічних можливостей, що базуються на: а) ресурсних особливостях закордонних ринків; б) ємності закордонних ринків; в) правових особливостях зарубіжних країн. 3. Доступність глобального бізнес-сервісу, що не залежить від національної приналежності, послуги наукові, фінансові, транспортні. 4. Глобальний характер. 5. Можливість увібрати в себе все найкраще, що є в світовій практиці.
Оскільки існують організації, що займаються міжнародним бізнесом, має існувати і міжнародний менеджмент, щоб ними керувати. Зрозуміло, що специфіка міжнародного менеджменту випливає із специфіки міжнародного бізнесу. Отже, міжнародний менеджмент — це особливий вид менеджменту, його метою є використання конкурентних переваг фірми за рахунок ведення бізнесу в різних країнах. Міжнародний менеджмент — це процес застосування управлінських концепцій у різних національних культурних середовищах.
Міжнародний менеджмент складається з: · загального менеджменту; · культурної складової — національної моделі менеджменту різних країн.
Міжнародний менеджмент має справу з національними культурами країн, в яких працює та чи інша організація. Національна культура — це загальна поведінка та погляди на світ представників певної країни. Принципова відмінність міжнародного менеджменту від національного полягає в тому, що міжнародний менеджмент створює конкурентні переваги фірми за рахунок культурного фактора, тобто культура іншої країни дає фірмі додаткові можливості для ефективного функціонування і зростання. Якщо національний менеджмент обмежується рівнем розвитку своєї країни, то міжнародний менеджмент використовує переваги глобального бізнес-сервісу, тобто не обмежується рівнем розвитку країни, в якій він започаткований.
Завдання міжнародного менеджменту: • аналіз і оцінка зовнішнього середовища фірми; • аналіз і оцінка культурної складової; • вибір організаційних форм зовнішніх операцій фірми; • формування і розвиток мультинаціонального колективу; • використання різноманітних можливостей глобального бізнес-сервісу.
Структура міжнародного менеджменту принципово не відрізняється від структури національного: • дослідження зовнішнього середовища; • прийняття рішень; • базові функції управління; • комунікації; • групова динаміка і керівництво; • питання ефективності діяльності фірми.
Основними факторами міжнародного середовища, в якому працює міжнародний менеджер, є такими. 1. Економічні фактори: · рівень економічного розвитку країни; · доход на душу населення; · стан ринків ресурсів і товарів; · розвиток інфраструктури (транспорт, енергетика, комуні кації); · курси обміну валют; · економічні умови. 2. Політико-правові фактори: · політична нестабільність, ризики; · закони; · можливість націоналізації (привласнення державою); · тарифи, квоти, податки; · тероризм. 3. Соціокультурні фактори: · цінності, переконання; · мова; · релігія; · рівень освіти; · стереотипи поведінки і мислення.
Відомий російський спеціаліст з менеджменту С. Е. Півоваров пише, що інформація, що збирається по всьому світу й аналізується, є в міжнародному менеджменті головним стратегічним ресурсом, а здатність адаптуватися до змін (політичних, правових, економічних, соціальних, культурних тощо) — є головною стратегічною зброєю. Основні види діяльності міжнародного менеджера: · організація і стратегічне управління в міжнародних фірмах; · управління фінансами й інвестиціями у міжнародному бізнесі; · управління людськими ресурсами у міжнародному бізнесі.
Основні ролі міжнародного менеджера: • організатор пошуку можливостей фірми на зовнішньому ринку; • стратегічний мотиватор; • культурний аналітик; • організатор і керівник інтернаціонального колективу; • дипломат; • громадський діяч.
Читайте також:
|
||||||||
|