МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Сутність менеджменту зовнішньоекономічної діяльностіОдним з найактуальніших напрямків менеджменту на сьогодні є менеджмент ЗЕД. Управління й регулювання ЗЕД здійснюється державою, а менеджмент ЗЕД — безпосередньо на підприємстві. Менеджмент зовнішньоекономічної діяльності — це управління діяльністю підприємства, що пов’язано з його виходом на зовнішній ринок. Нині підприємство — це основна ланка зовнішньоекономічного комплексу країни. Підприємство — це самостійний господарюючий суб’єкт, створений для виготовлення товарів, надання послуг, виконання робіт з метою задоволення суспільних потреб і отримання прибутку.
Основні мотиви розвитку ЗЕД на рівні підприємства: · розширення ринків збуту з метою максимізації прибутку; · участь у міжнародному поділі праці, спеціалізації й кооперуванні виробництва; · закупівля сировини, нових технологій і обладнання; · залучення іноземних інвестицій.
Оскільки діяльність підприємства, пов’язана з його виходом на зовнішній ринок, є складовою всієї діяльності підприємства, то й менеджмент ЗЕД є складовою загального менеджменту підприємства. Тобто менеджмент ЗЕД передбачає застосування загальних ідей і концепцій менеджменту в усіх формах ЗЕД. Разом з тим менеджмент ЗЕД має свої специфічні особливості, а саме: · наявність зовнішньої сфери й міжнародного рівня; · широка територія охоплення; · відмінність політичних, економічних, правових і культурних умов; · наявність в ролі суб’єктів ЗЕД не тільки підприємств, а й держав зі своєю зовнішньоекономічною політикою.
Зовнішньоекономічна політика (ЗЕП) — це система державних заходів, спрямованих на найсприятливіший розвиток економічних зв’язків із зарубіжними країнами. Менеджмент ЗЕД складається з таких основних етапів. 1-й етап. Аналіз можливостей підприємства (фінансових, виробничих, трудових). 2-й етап. Аналіз зовнішнього та внутрішнього середовища (див. п.6.1). 3-й етап. Визначення цілей підприємства на зовнішніх ринках (підтримка чи збільшення обсягів продажів, отримання додаткового прибутку, забезпечення зайнятості робітників, мінімізація оподаткування тощо). 4-й етап. Прийняття рішення про доцільність виходу на зовнішній ринок. 5-й етап. Вибір стратегії виходу на зовнішній ринок. 6-й етап. Реалізація стратегії виходу на зовнішній ринок. 7-й етап. Контроль за реалізацією стратегії та її корегування.
Інструментарієм менеджменту ЗЕД є: · стратегічний менеджмент ЗЕД; · фінансовий менеджмент ЗЕД; · маркетингова діяльність; · менеджмент у транснаціональних корпораціях.
Стратегічний менеджмент займається розробкою ділової концепції фірми — що вона робитиме і за який час. Спочатку в стратегічному менеджменті розробляються стратегічні плани (строком на 1–5 років). В процесі їх розробки визначаються місія й цілі організації, здійснюється аналіз зовнішнього середовища, а також сильних і слабких сторін організації. Потім розробляється стратегія. Вона може бути: · базовою; · стратегією експорту; · стратегією імпорту; · глобальною. На останньому етапі в стратегічному менеджменті здійснюється стратегічний контроль. Стратегічний менеджмент ЗЕД — це розробка стратегії поведінки підприємства на зовнішньому ринку. Фінансовий менеджмент ЗЕД — це сукупність інструментів, які використовуються компаніями у фінансовій сфері своєї зовнішньоекономічної діяльності. Цими інструментами є: · планування фінансових потоків; · купівля-продаж валют на міжнародних валютних ринках; · купівля-продаж акцій та інших цінних паперів на міжнародних фінансових ринках; · управління валютними ризиками тощо. Маркетинг — це вид людської діяльності, спрямований на задоволення потреб шляхом обміну. Маркетингова діяльність у ЗЕД проявляється в орієнтації виробництва на потреби зовнішнього ринку. Маркетинг вивчає попит на товар чи послугу на певному ринку, вимоги споживачів до якості, ціни товару, його новизни, техніко-економічних показників. В результаті визначається, скільки, якого товару, за якою ціною випускати і на які ринки його спрямовувати.
Про менеджмент в транснаціональних корпораціях йшлося в п. 4 даного розділу, а власне про ТНК — в п. 2 розділу 2.
Менеджмент ЗЕД в ринкових умовах передбачає: · орієнтацію на попит і потреби ринку; · необхідність використання сучасної інформаційної бази; · прагнення до підвищення ефективності виробництва — досягнення кращих результатів з меншими витратами.
Читайте також:
|
||||||||
|