МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Основні концепції антропосоціогенезуАнтропосоціогенез, його комплексний характер
Антропосоціогенез – процес історико-еволюційного формування фізичного типу людини, первинного розвитку його трудової діяльності, розмови і його соціальне становлення. Можна виділити декілька концепцій антропосоціогенезу: креаціоністська, трудова, ігрова, психосоматична, семіотична тощо. Найбільш ранні підходи пов’язані з різними міфологічними концепціями дивовижного народження людини з землі, води, повітря або космосу. На зміну міфологічному світогляду приходить релігійне, у рамках якого була заснована креаціоністська (від лат. сreatio – творіння) модель походження світу і людини – створення людини Богом. Людина створена за образом і подобою Бога і по його всесильній волі. Людина, єдина, хто має безсмертну душу і вільну волю. Відповідно до еволюційної теорії Дарвіна («Походження людини і статевий відбір») вважається, що людина пішла від мавпи. Вважається, що 3-3,5 млн. років назад виникли перші гуманоїдні істоти, що стали проміжною ланкою між мавпою і людиною. Антропологи заклопотані пошуками «бракуючої ланки» у біологічній еволюції від мавпоподібного предка людини до Homo sapiens. У 19 ст. отримала поширення трудова теорія Енгельса («Роль праці у процесі перетворення мавпи на людину»), яка доповнює еволюційну теорію : праця, що розпочинається з виготовлення знарядь праці, створила людину. У результаті глобальної зміни клімату і похолодання предки людини вимушені були спуститися з дерев і забезпечити собі умови виживання. У ході діяльності рука стає гнучкішою і вільнішою, появи. прямоходження, збільшується об’єм головного мозку, і в результаті виникає членороздільна мова. Праця стала не лише біологічною основою антропогенезу, але і джерелом соціальності і культури людини, сприяла регулюванню шлюбних стосунків, переходу від первісного стада до суспільства, появлення моральності. Існують альтернативні трудовій концепції підходи, що зв’язують походження людини з виникненням культури, оскільки вона формує людський розум і тіло. Ігрова концепція («Людина граюча» Й. Хейзінги) – людині, щоб влаштуватися у соціальному суспільстві, необхідно осягнути його закони і принципи, часто це спостерігається при грі (у дітей, а також у дорослих). Гра – основа походження релігії, мистецтва, права, філософії, форма творчої діяльності людини. Вона породжує культуру. Згідно психосоматичної моделі (Фрейд), виникнення людини обумовлене появою культу, фундаментальні підстави якого – тотем і табу. Семіотична модель розглядає культуру як особливу знаково-символічну реальність, серцевиною якої є мова. Людина стає суб’єктом тієї або іншої культури, лише опанувавши її мову. Мова визначає межі, властивості дійсності і самої людини. Мова – творець культури і людини, а не тільки засіб спілкування. Космогенетична концепція – на Землю були занесені люди інопланетними цивілізаціями, можливо для певного досвіду або ще з якогось приводу.
Читайте також:
|
||||||||
|