Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Претензії до залізниць

Пред'явленню залізниці позову, який випливає із Статуту залізниць України, має обов'язково передувати пред'явлення до неї претензії.

Правила пред'явлення і розгляду претензій до заліз­ниці передбачені Статутом залізниць України.

Згідно зі Статутом право на пред'явлення до заліз­ниці претензій та позовів мають:

- у разі втрати вантажу:

о відправник — за умови пред'явлення вантаж­ної квитанції і документів, що підтверджують кількість і вартість відправленого вантажу;

о одержувач — за умови пред'явлення вантажної квитанції з відміткою станції призначення про неприбуття вантажу і документів, що підтвер­джують кількість і вартість відправленого вантажу. У разі неможливості пред'явлення вантаж­ної квитанції подається довідка зі станції від­правлення про прийняття вантажу до переве­зення з відміткою станції призначення проприбуття вантажу;

• у разі недостачі, псування або пошкодження вантажу:

о одержувач —за умови пред'явлення накладної, комерційного акта і документа, що засвідчує кількість і вартість відправленого вантажу. Якщо у складанні комерційного акта відмовле­но, замість нього подається документ, що підтверджує скаргу про цю відмову;

• у разі прострочення доставки вантажу — одер­жувач за умови пред'явлення накладної;

• у разі втрати багажу чи вантажобагажу — пред'яв­ник багажної чи вантажобагажної квитанції, а у пазі недостачі, псування, пошкодження або про­строчення доставки багажу, вантажобагажу — пред'явник акта, виданого залізницею про недо­стачу, прострочення доставки, псування, пошко­дження багажу чи вантажобагажу.

Накладна, вантажна, багажна і вантажобагажна кви­танції та комерційний акт подаються лише в оригіналі.

Претензії, що виникли з приводу перевезення вантажів, заявляються залізниці призначення вантажу.

Претензії, що виникли з приводу перевезення пасажи­рів, багажу і вантажобагажу можуть бути заявлені залізни­ці відправлення або призначення (на бажання заявника претензії).

Претензії, що виникли з перевезення вантажу у прямому змішаному сполученні, заявляються:

• залізниці призначення, якщо кінцевим пунктом перевезення є залізнична станція;

• іншому транспортному органу, якщо кінцевим пунктом перевезення є порт.

Претензії вантажовідправників щодо штрафів заявля­ються залізниці відправлення, а вантажоодержувачів -залізниці призначення.

Заявления і розгляд претензій з приводу платежів, зборів і штрафів, пов'язаних з перевезенням пасажирів, багажу і вантажів, здійснюється за загальними правилами.

Укрзалізниця може доручити розгляд претензій своїм структурним підрозділам.

Не допускається пред'явлення вимог вантажовідправ­ників, вантажоодержувачів і залізниць, що випливають із договорів перевезення, на суму менше однієї мінімальної заробітної плати за кожною накладною,за винятком пре­тензій від громадян.

Передача іншим, організаціям або громадянам права на пред'явлення претензій та позовів не допускається, за

винятком випадків передачі такого права вантажовід. правником вантажоодержувачу або вантажоодержу­вачем вантажовідправнику, а також вантажовідправ­ником чи вантажоодержувачем вищій організації або уповноваженій особі, яка виступає від їх імені.

Передача права на пред'явлення претензій і позовів засвідчується переуступним підписом на документі (на­кладній, вантажній, багажній квитанції), а для уповнова­женої особи — довіреністю, оформленою згідно із законо­давством.

До претензійної заяви мають бути додані документи, які підтверджують претензію. До претензії щодо втрати, нестачі, псування або пошкодження, крім документів, які підтверджують право на пред'явлення претензії, додається документ, який засвідчує кількість і вартість відправленого вантажу.

Претензії до залізниць можуть бути заявлені про­тягом шести місяців, а претензії з приводу штрафів — протягом 45 діб.

Зазначені терміни обчислюються:

• з дня видачі вантажу, багажу або вантажобагажу — для претензій про відшкодування за псування, пошкодження або недостачу вантажу, багажу та вантажобагажу;

• через 30 діб з дня закінчення терміну доставки — для претензій про відшкодування за втрату ван­тажу; І

• через 2 місяці з дня прийому вантажу до переве­зення — для претензій про відшкодування за втрату вантажу, що виникли з приводу переве­зень у прямому змішаному сполученні;

• від дня видачі вантажу, багажу або вантажобагажу — для претензій з приводу прострочення достав­ки вантажу, багажу або вантажобагажу;

• після закінчення п'ятиденного терміну, встанови леного для оплати штрафу, — для претензій про стягнення штрафу за невиконання плану пере­везень;

• з дня отримання заявником претензії копії платіж­ного доручення (рахунка) залізниці про нараху­вання плати — для претензій про повернення пла­ти за користування вагонами і контейнерами;

• з дня встановлення обставин, що спричинили заявления претензії, — в усіх інших випадках.

Залізниця зобов'язана розглянути заявлену пре­тензію і повідомити заявнику про результати и розгля­ду в такі терміни з дня отримання претензії:

• протягом 3 місяців — претензії, що виникли внас­лідок перевезень у залізничному сполученні;

• протягом 6 місяців — претензії, що виникли внас­лідок перевезень у прямому змішаному сполу­ченні;

• протягом 45 діб — претензії про сплату штрафів. У разі часткового задоволення або відхилення пре­тензій у повідомленні мають бути зазначені підстави рішен­ня залізниці з посиланням на відповідні статті Статуту залізниць України. У цих випадках подані з претензією документи повертаються заявникові.

Якщо у процесі розгляду претензії буде встановлено, що вантаж переадресовано або видано іншому одержувачу на законних підставах, така претензія відхиляється з по­відомленням заявникові про те, де, коли, кому і за чиєю вказівкою видано вантаж, для безпосереднього розрахунку з фактичним одержувачем або з тим органом, за вказівкою якого було переадресовано чи видано вантаж.

Позови до залізниць, що випливають зі Статуту за­лізниць України, можуть бути подані тільки у разі повної або часткової відмови залізниці задовольнити претензію чи у разі неодержання від залізниці відповіді в установ­лений термін.

Позови подаються до арбітражного суду або до суду за місцем знаходження залізниці, якій була пред'явлена пре­тензія, у двомісячний термін з дня одержання відповіді залізниці або з дня закінчення терміну, встановленого для відповіді.

Позови залізниць до вантажовідправників, вантажо­одержувачів і пасажирів, що випливають із Статуту заліз­ниць України, можуть бути подані відповідно до установле-йої підвідомчості чи підсудності до арбітражного суду або до суду за місцем знаходження відповідача протягом 6 місяців.

Зазначений шестимісячний термін обчислюється:

щодо стягнення штрафу за невиконання плану перевезень — після закінчення п'ятиденного тер­міну, встановленого для сплати штрафу;

• в усіх інших випадках — з дня настання події, що стала підставою для подання позову.


Читайте також:

  1. Заявления претензії
  2. Згідно зі ст. 7 ГПК України , претензія підлягає розгляду в місячний термін, який обчислюється з дня отримання претензії.
  3. Матеріально-технічне господарство залізниць.
  4. Німецькі претензії до Литви і Польщі
  5. Порядок і строки розгляду претензії
  6. Претензії і позови, що випливають з морських перевезень
  7. Принципи розміщення дільничних станцій на мережі залізниць
  8. Про результати розгляду претензії заявника повідомляють у письмовій формі.
  9. Проектування залізниць
  10. Статут залізниць України – правова основа вантажної і комерційної. роботи.




Переглядів: 1914

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Підсудність справ: поняття та види. | Претензії і позови, що випливають з морських перевезень

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.