Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник






Метод фокус-групи — ???

Опитування — це реєстрація певного стану чи характеристик досліджуваних об’єктів (людей), які виконує або сама ця людина, або зовнішній спостерігач. Опитування проводять у формі анкетнування, інтерв’ю, експертного опитування.

Класифікація опитувань:

— за способом опитування (інтерв’ю — результат записує спостерігач; анкетування — результат записує сама людина);

— за методом опитування (усне й писемне);

— за прошарком суспільства (робітники, службовці, науковці тощо);

— за рівнем компетентності піддослідних (обивателі й експерти);

— за кількістю опитуваних (одиничне, групове, масове);

— за кількістю досліджуваних тем (одна чи кілька);

— за рівнем структурованості (не структуроване, переважно стурктуроване, повністю чтрутуроване);

— за кількістю опитувань (одноразове й багаторазове — панельне);

— за тривалістю опитування (короткі — 10…20 хв, довгі — до 40 хв[5]);

— за повнотою опитування піддослідних (повні — переписи населення, референдуми, плебісцити, вибори; неповні: репрезентативні й нерепрезентативні, нп: через канали ЗМІ).

Основні способи відбору піддослідних:

— за випадковим відбором піддослідних (метод випадкових чисел, через певний «крок» тощо);

— зі рівними квотами типових груп піддослідних (квоти у вибірці тотожні квотам у генеральній сукупності);

— інші.

При правильних відборах обидва способи дають однаково надійний результат.

Питання можуть мати чи не мати преамбулу.

Види питань:

— відкриті (можна давати відповіді в будь-якій формі);

— закриті (перелічено всі можливі варіанти відповідей, можна обрати лише один з наявних варіантів відповіді);

— напівзакриті (перелічено всі можливі варіанти відповідей, а в кінці дається один відкритий варіант; можна або обрати з наявних варіантів відповідей, або запропонувати свій варіант, але лише один).

Відповіді на питання повинні бути шкальованими, тобто повинні передбачати певну кількість варіантів відповідей, в деяких випадках їх строгу послідовність і кількісне значення обраного варіанту відповіді.

За кількістю варіантів відповіді їх класифікують на:

— двозначні (так; ні);

— багатозначні.

Під час опитування обов’язково повинні фіксуватися дані про піддослідного, тобто повинна заповнюватися «паспортичка».

Особливості експертного опитування:

1. Кількість експертів — не менше 10.

2. Метод експертних оцінок (нп.: гімнастика, фігурне катання; крайні оцінки можуть відкидати).

3. Метод Делфі. Анкети розсилають експертам поштою. Отримують відповіді. Експертам повідомляють середні й крайні оцінки. Крайні оцінки просять аргументувати. Анкети росилають доти, доки крайні оцінки не наблизяться максимально до середніх.

Етапи проведення опитування:

1) підготовчий:

— передпрограмне вивчення проблеми;

— складання та затвердження робочого плану дослідження;

— розробка та затвердження програми дослідження;

— підготовка інструментарію (розробка анкет, бланків, інтерв’ю, карток аналізу документів, інструкцій інтерв’юерам, опитувачам; розмноження цих документів);

— зондажне (пілотажне) дослідження;

— складання програми обробки даних;

2) збирання та опрацювання інформації;

— збирання інформації;

— підготовка зібраних даних до обробки (відбракування, кодування, узагальнення відкритих відповідей, уведення в комп’ютер);

— опрацювання отриманої інформації;

3) аналіз та інтерпретація інформації;

— аналіз результатів математичної обробки отриманої інформації;

— розробка висновків та рекомендацій;

— складання підсумкового документа (записки, звіти);

4) впровадження отриманих результатів дослідження;

— складання доповідної записки;

— підготовка проекту документа про впровадження результатів дослідження.

 


Читайте також:

  1. D) методу мозкового штурму.
  2. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  3. I Метод Шеннона-Фано
  4. I. Метод рiвних вiдрiзкiв.
  5. VII. Нахождение общего решения методом характеристик
  6. А. науковий факт, b. гіпотеза, с. метод
  7. Автоматизація водорозподілу на відкритих зрошувальних системах. Методи керування водорозподілом. Вимірювання рівня води. Вимірювання витрати.
  8. Агрегативна стійкість, коагуляція суспензій. Методи отримання.
  9. АгротехнІЧНИЙ метод
  10. Адаптовані й специфічні методи дослідження у журналістикознавстві
  11. Адміністративні (прямі) методи регулювання.
  12. Адміністративні методи - це сукупність прийомів, впливів, заснованих на використанні об'єктивних організаційних відносин між людьми та загальноорганізаційних принципів управління.




Переглядів: 486

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Адаптовані й специфічні методи дослідження у журналістикознавстві | Методи екологічних досліджень

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.001 сек.