Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Дозиметричний контроль

Контролю на ОГД.

 

Дозиметричний і хемічний контроль є складовою частиною радіаційного і хемічного захисту населення.

Контроль включає комплекс організаційних та технічних заходів, які проводяться з метою:

 

а/ одержання даних про дози радіоактивного опромінення особового складу формувань ЦО, робітників і службовців ОНГ, інших кате­горій населення;

 

б/ визначення ступеня забруднення /зараження/ радіоактивними, отруйними і іншими шкідливими речовинами людей, техніки, обладнання, ЗІЗ, продуктів харчування та інших матеріальних засобів.

 

За даними контролю визначається:

- працездатність особового складуформувань ЦО, робітників і службовців ОНГ;

- первинна діагностика важкості гострих променевих та хімічних уражень;

- режими радіаційного захисту людей;

- необхідність і обсяг санітарної обробки людей, дезактивації /дегазації/ техніки, транспорту, обладнання, ЗІЗ, одягу і ін. засобів;

-можливість використання продуктів харчування і води в зонах радіоактивного і хемічного зараження і ін.

Дозиметричний контроль включав контроль опромінення і контроль радіоактивного забруднення.

Контроль опромінювання поділяється на груповий та індивідуальний.

Груповий контроль проводиться з метою одержання даних про середні дози опромінення для оцінки і визначення категорії праце­здатності людей.

Дози опромінення особового складу формувань, робітників і службовців визначаються за допомогою вимірювачів дози ІД-І абодозиметрів ДКП-50А, непрацюючого населення - розрахунковим методом.

Дозиметри /вимірювачі дози/ видаються перед виходом на місце­вість, яка забруднена радіоактивними речовинами, виходячи з розрахунку - один дозиметр на групу людей чисельністю до 20 чоловік. Особам, які діють окремо від своїх підрозділів - кожному по дозиметру.

Після виходу із зони забруднення або в установлений час командирами формувань /начальниками служб ЦО/, або, призначениминими особами знімаються показники дозиметрів.

Дози опромінення всього особового складу враховуються в групі /бригаді, формуванні/ і записуються в Журнал контролю опромінення. Періодично сумарну дозу записують також в окрему Картку обліку доз опромінення.

Дози опромінення населення в зонах радіоактивного забруднення розраховуються по формулі:

Д =

де Рср - середній рівень радіації в місці перебування людей, Р/год;

Т - тривалість опромінювання, год ;

Кпос- коефіцієнт послаблення радіації.

Рівні радіації вимірюються приладом типу ДП-5 /вимірювач потужності дози/. В залежності від одержаної дози і часу, протягом якого одержана ця доза, визначається категорія працездатності людей /табл.12,11 с.І67 довідника під ред. Г.П.Демиденко/. Це дає можливість командирам формувань ЦО /начальникам цехів, бригадирам/ приймати обгрунтовані /грамотні/ рішення щодо викорис­танняособового складу при діях на місцевості, яка забруднена радіоактивними речовинами.

Індивідуальний контроль проводиться з метою одержання даних про дози опромінення кожної людини, які необхідні для первинної діагностики важкості гострої променевої хвороби. Особовому складу формувань ЦО, робітникам і службовцям видаються індивідуальні вимірювачі дози ІД-І.

Контроль радіоактивного забруднення.

При контролі ступінь зараження /забруднення/радіоактивними речовинами людей, техніки, обладнання, одягу визначається вимірю­ванням потужності дози /рівня радіації/ з поверхні цих об"єктів за допомогою приладів типу ДП-5. Одиниця вимірювання - мР/год.

1) Спочатку вимірюється гамма-фон у місці, де визначатимуть ступінь зараження об’єкту, але не ближче 15-20 м від об’єкту, який обстежується.

2) Потім вимірюється потужність дози випромінювання з поверхні даного об’єкту. З максимального значення потужності експозиційної дози на поверхні, об’єкту віднімається гамма-фон:

Р=Рвим-Рф /мР/год/

 

Результат буде характеризувати ступінь радіоактивного зараження /забруднення/ об'єкту.

Для визначення радіоактивного зараження людей від виміряного значення потужності дози необхідно відняти величину гамма-фону, поділену на 1,2, тобто:

 

= / мР/ год /

Для визначення радіоактивного забруднення інженерної, автомобільної техніки і т.п. від виміряного значення потужності дози необхідно відняти величину гамма-фону, поділену на 1,5, тобто:

 

= / мР/ год /

 

Коефіцієнт 1,2 і 1,5 характеризують екрануючу дію обєктів, які обстежуються.

А. Якщо потужність дози у поверхні техніки і технічного майна рівна або менше гамма-фону, тоді радіоактивне забруднення такого об'єкту не визначається.

Б. Якщо гамма-фон більше ніж у 3 рази перевищує гранично допусти­му величину зараження людей, інструменту, одягу, засобів харчування, тоді вимірювання проводяться у різного виду укриттях, які суттєво знижують гамма-фон. Одержані таким чином величини зараження /забруднення/порівнюються з допустимими,на основі чого роблять висновки про необхідність спеціальної обробки /дезактивації/ техніки, транспортних засобів, інших об'єктів, санітарної обробки людей.

Ступінь радіоактивного забруднення продовольства і води
визначається
також в радіометричних лабораторіях в одиницях питомої активності : Кі/кг, Кі/л.

Відбір проб хліба, м'яса, риби, твердих жирів проводиться шляхом зрізання ножем поверхневого шару товщиною 10 мм. Зрізані шари складають разом зараженим боком один до одного. Потім їх кладуть у скляну банку або поліетиленовий пакет масою 0,3 ÷ 0,5 кгмаркують. На пробі вказують вид проби, місце відбору проби, дату і час зараження і відбору проби.

Відбір проб води із водоймищ або вододжерел проводиться з поверхневого і донного шарів разом з донним грунтом.

Після порівняння ступеня забруднення продуктів харчування і води з допустимими нормами визначається можливість їх використання за призначенням.

 

5.2 Хемічний контроль

Хемічний контроль проводиться для визначення ступеня зараження отруйними речовинами /СДОР/ засобів індивідуального захисту, техніки, продовольства, води, а також місцевості і повітря.

За результатами даних хемічного контролю визначаються можли­вість дій без застосування ЗІЗ, повнота дегазації техніки і споруд, ступінь зараження продовольства, води та інших засобів. Крім цього визначаються способи захисту людей в осередку хемічного ураження.

Хемічний контроль здійснюється за допомогою приладів хемічної розвідки відразу після виходу особового складу формувань ЦО і техніки зосередків хемічного ураження і зон хемічного зараження. Кількісне визначення ОР /ОДОР/ в продуктах харчування і воді здійснюється шляхом відбору проб і лабораторного аналізу.

5.3 Організація забезпечення засобами індивідуального захисту робітників, службовців та інших категорій населення.

Порядок накопичення, збереження і видачі засобів індивідуаль­ного захисту визначається наказами і директивами начальника ЦО України.

Забезпечення населення, робітників і службовців ОНГ здійснюється централізовано через, штаби цивільної оборони. Засоби індивідуального захисту надходять на обласні склади спецмайна, де розподіляються між районними і обласними службами ЦО. Об'єкти народного господарства накопичують ЗІЗ за нормами поста­чання, встановленими штабом ЦО України по безготівковому розрахунку. Витрати на потреби ЦО включаються в загальний фінансовий план об'єкту. Видача ЗІЗ населенню проводиться у випадку виробничих аварій і катастроф, пов'язаних із забрудненням навколишнього сере­довища радіоактивними, отруйними речовинами і бактеріальними засобами у відповідності з планами видачі ЗІЗ на ОНГ, а також у воєнний час.

 

В планах видачі визначаються:

- пункти видачі ЗІЗ;

- терміни і черговість видачі;

- порядок забезпечення транспортними засобами для доставки ЗІЗ;

Робітникам і службовцям ОНГ видаються;

- протигаз ГП-5 /ГП-7/;

- аптечка індивідуальна АІ-2 ;

- індивідуальний протихемічний пакет ІПП-8 ;

- пакет перев'язочний індивідуальний ППІ;

- ватно-марлева пов'язка ВМП /додатково/.

 

Особовому складу формувань ЦО видаються:

- протигаз ГП-5 /ГП-5М/, ГП-7 /ГІІ-7В/, ІД-4 ;

- респіратор Р-2, РПГ-67РУ-60, 'Пелюстка' і ін.;

- аптечка індивідуальна АІ-2;

- індивідуальний протихемічний пакет ІПП-8;

- пакет перев'язочний індивідуальний ППІ;

- засоби захисту шкіри: костюм Л-І, ЗФО.

Населенню видаються:

-протигаз ГД-5 /ГП-7/, ПДФ-2Д, ПДФ-2Ш ;

-камера захисна дитяча КЗД-4/6/ ;

-ватно-марлева пов'язка ВМД /протипилова тканинна маска ПТМ—І/.

Черговість видачі ЗІЗ на ОНГ

- особовий склад формувань ЦО підвищенної готовності /спеціалі­зованих формувань/;

- робітники і службовці ОНГ ;

- члени сімей робітників і службовців, інші категорії населення.

Особовий склад формувань ЦО робітники і службовці ОНГ забезпечуються ЗІЗ через пункти видачі, які розгортаються на об'єктах, виходячи з розрахунку - один пункт видачі ЗІЗ на 180-200 чоловік.

Всі інші категорії населення забезпечуються засобами індиві­дуального захисту через ЖЕУ за місцем мешкання.

Таким чином, суворе дотримування режимів радіаційного захисту, повне і якісне проведення дозиметричного і хімічного контролю, своєчасне забезпечення населення засобами індивідуаль­ного захисту можуть суттєво знизити втрати лодей в осередках радіаційного та хемічного ураження.

 


Читайте також:

  1. III. Контроль знань
  2. III. КОНТРОЛЬ і УПРАВЛІННЯ РЕКЛАМУВАННЯМ
  3. POS -Інтелект - відеоконтроль касових операцій
  4. VII Контроль постачальника
  5. Акустичний контроль приміщень через засоби телефонного зв'язку
  6. Банківський контроль та нагляд: форми та мета здійснення. Пруденційний нагляд: поняття, органи та мета проведення.
  7. Біохімічний контроль за розвитком систем енергозабезпечення
  8. Бюджетний контроль - це порівняння показників бюджету зі звітом за від­повідний період часу.
  9. Бюджетний контроль на місцевому рівні
  10. Валютний контроль
  11. ВАРІАНТИ КОНТРОЛЬНИХ РОБІТ
  12. Ветеринарно-санітарний контроль кормів і води




Переглядів: 2525

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Обстановки | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.008 сек.