Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Прийоми

Логічні Організаційні Технічні
Ці прийоми забезпечують розвиток мислення учнів самостійність їх роботи. До них належать прийоми: - збудження і розвитку пізнання; - виявлення істотних ознак або явищ; - порівняння об’єктів; - висновки; - узагальнення. Ці прийоми спрямовують увагу на сприймання і роботу учнів. До них належать: - індивідуальні; - фронтальні; - групові; - різні типи завдань; - виготовлення і використання певних карток, інструкцій. До них відносяться прийоми, якими досягається підготовка робочого місця: - використання різного обладнання, допоміжних матеріалів і засобів.

Організовуючи роботу, пов'язану з вивченням природи в початкових класах, учитель повинен розумно поєднувати різні методи і особливо використовувати передусім природничонаукові, дослідницькі методи пізнання навколишнього світу: спостереження і досліди.

Таблиця «Взаємодія методів і методичних прийомів»

3. Вибір і оптимальне поєднання методів та методичних прийомів.

Методи і методичні прийоми тісно пов'язані. Немає уроків, на яких би метод застосувався б один, без підкріплення і поєднання в ньому методичних прийомів. Це визначається логікою нав­чально-виховної роботи, де всі структурні частини взаємозв'язані і представляють собою єдиний процес. До кожного уроку методи і прийоми повинні бути відібрані і скомпоновані в єдине ціле.

При підготовці до будь-якого уроку слід визначити, які методи є основними, тобто відіграють домінуючу роль в засвоєнні знань і які - допоміжні.

Вибір методу вважається тоді вдалим, коли за короткий навчальний час будуть отримані найкращі результати.

Економічність методу або досягнення максимального ефекту при наймен­ших затратах часу - одне з найважливіших завдань навчання.

При відборі і поєднанні методів дидактика рекомендує враховувати наступні критерії:

  • відповідність методів принципам, меті, завданням навчання і змісту теми, котра вивчається;
  • відповідність віковим особливостям і рівню підготовки школяра;
  • відповідність конкретним умовам і відведеному часу;
  • можливостям самого вчителя,

При відборі методів і методичних прийомів особливу роль відіграють відбір і поєднання наочних засобів навчання. Предметні наочні посібники сприяють формуванню конкретно-образних уявлень, а для подальшого засво­єння знань і формування природничих понять необхідно розвивати абстракт­не мислення. Тому на уроках природознавства можуть бути широко вико­ристані наочні посібники (таблиці, малюнки, схеми), а також навчальні фільми, діафільми, моделі.

При відборі наочних засобів навчання необхідно поєднувати натуральні і зображувальні наочні посібники та застосовувати їх в навчаль­ному процесі комплексно.

В процесі підготовки до занять з природознавства вчителю слід пам'ятати, що вибір і оптимальне поєднання методів, прийомів і засобів повинно вирішувати триєдині завдання: навчання, розвиток і формування особистісних якостей школяра.


Взаємодія методів і методичних прийомів

Словесні Наочні Практичні
Бесіда Розповідь Демонстрація дослідів, навчальних фільмів, діафільмів. Ілюстрації, таблиці, карти. Спостереження, досліди, практичні роботи
Організаційні Логічні Технічні Організаційні Логічні Технічні Організаційні Логічні Технічні
складання плану; відповіді по плану; організація на слухання. постановка проблемних питань; порівняння і виявлення загальних і відмінних ознак; узагальнення і висновки. записи в зошиті; на дошці; заповнення схем і таблиць; знаходження відповідей в книжці. прийоми демонстрації об’єктів із столу вчителя; спостереження по плану; підготовка завдань для спостереження. постановка проблемних запитань; порівняння і виявлення загальних і відмінних ознак; узагальнення і висновки. установка демонстраційних об’єктів для порівняння; демонстрація фільму без дикторського тексту; повторення фрагменту; Визначення завдань: індивідуальних; фронтальних; групових. -запис плану роботи; -виконання роботи по плану; -показ вчителю результатів роботи. Постановка проблемних питань. обдумування майбутньої роботи; визначення ознак предметів, що вивчаються; висновки по результатам роботи. запис плану або інструкції; ознайомлення зі змістом плану; підбір об’єктів; розчленування роботи на окремі операції; фіксація проведеної роботи.

 


Читайте також:

  1. Аналітичні показники динаміки та прийоми їх обчислення
  2. Види та прийоми пам’яті. Розвиток професійної пам’яті
  3. Види, форми, прийоми розумової діяльності
  4. Види, форми, прийоми розумової діяльності
  5. Вимоги до інтонаційного оформлення прочитуваного і декламованого. Прийоми його навчання
  6. Вихідні прийоми наукового аналізу мовного матеріалу
  7. Дайте визначення поняттям «елевація» і «балон». Які методи і прийоми використовуються для розвитку елевації і балона в процесі освоєння великих стрибків?
  8. Додаткові методичні прийоми вивчення вищої нервової діяльності.
  9. ЕЛЕМЕНТИ ХУДОЖНОСТІ ТА ЛІТЕРАТУРНІ ПРИЙОМИ В МОВІ ОРАТОРА
  10. Елокуція ти прийоми непрямого мовленнєвого впливу.
  11. Завдання, джерела інформації і методичні прийоми контролю
  12. Завдання, джерела інформації, методичні прийоми і послідовність процедури контролю




Переглядів: 655

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Наслідки невиконання зобов’язань. | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.