Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Цілі, засоби та методи впливу держави на економіку.

Моделі урядового регулювання економіки.

Типи урядового регулювання економіки.

Регулююча роль держави у ринковій економіці.

Ринок самостійно і об’єктивно здатен вирішити безліч проблем. Однак і за умов вільного підприємництва виникають проблеми, які ринок не може розв’язати без допомоги держави. Йдеться про такі проблеми:

Ø забезпечення економіки грошовою масою, що здійснюється через центральний банк країни і державну грошову політику, при цьому державі як монополісту-продавцю грошей протистоїть безліч покупців, що мають попит на гроші;

Ø забезпечення основ функціонування системи вільного підприємництва (державне управління, національна оборона, охорона громадського порядку, єдина енергетична система, фундаментальна наука, освіта);

Ø забезпечення екологічної безпеки і економії невідтворюваних ресурсів, адже ринкова система сама пособі не породжує відповідних стимулів до розв’язання даної проблеми, відповідальність за забезпечення невід’ємного права людини на життя в умовах здорового навколишнього середовища знаходиться на державі;

Ø забезпечення захисту національного ринку – прерогатива держави, яка залежно від стану національного ринку і конкурентоспроможності вітчизняних товарів здійснює відповідну державну політику регулювання зовнішньоекономічних зв’язків.

 

- повна монопольна влада в управлінні економікою (СРСР та країни соціалістичного світу);

- поєднання ринкових та урядових регуляторів (Японія, Швеція, ФРН, Австрія, Китай);

- крайній лібералізм, який визнає ефективною тільки необмежену свободу підприємницької діяльності (США).

 

Визначають дві моделі урядового регулювання економіки:

- адаптивну модель, чутливу до змін і відмов ринку, що дає можливість уряду сумісно з приватним бізнесом гнучк пристосовуватись до умов економічного (національного та міжнародного) довкілля. Прикладом цієї моделі урядового впливу на економіку є США;

- проактивну модель, спрямовану на попередження фіаско ринку шляхом «виваженої міри» державного втручання в діяльність бізнесових структур. Ця модель властива японській системі урядового регулювання економіки.

Будь-яка національна економіка поєднує само регулятивні та регулятивні механізми, які застосовує уряд.

Набутий досвід дозволяє стверджувати:

- критичний рівень безробіття не повинен перевищувати 15%;

- рівень дефіциту державного боргу, який не загрожує стабільності, коливається в межах 3-5% ВВП;

- обсяг золотовалютних резервів має бути достатнім для покриття витрат на імпорт, як мінімум, за 3 місяці і т. ін..

Якщо в процесі саморозвитку є загроза істотного відхилення від зазначених відносних орієнтирів, завдання уряду полягає в приведенні цих показників (співвідношень) до такого рівня, який би не загрожув сталому економічному розвитку.

Уряд здійснює вплив на економіку за допомогою економічної політики держави.

Основні завдання, що постають перед урядами держав:

1.Розробка законів, норм і правил володіння власністю та функціонування ринків.

2.Здійснення державних (урядових) закупівель економічних благ з метою забезпечення ними підприємницького та домогосподарського секторів, а також виробництво державним сектором суспільних благ з подальшим їх продажем чи передачею в частково оплачуване чи безоплатне користування.

3.Здійснення трансфертних виплат: на соціальне страхування, на випадок безробіття, виплати субсидій, субвенцій, допомог.

4.Справляння податків. Сума затрат на державні закупівлі речових товарів і послуг та виплату трансфертів становить затрати держави.

5.Прямий вплив уряду на розподіл ресурсів. Уряд значною мірою може впливати на структуру виробництва: «що», «як» і «для кого» виробляти.

6.Опосередкований вплив уряду на розподіл ресурсів здійснюється через податки і субсидії.

7.На уряд покладається вирішальна роль у розв’язанні проблем довкілля.

8.Національна безпеку держави забезпечується виключно урядовим фінансуванням.

9.Захист конкурентного середовища.

10.Урегулювання проблем, пов’язаних з порушенням дії ринкових сил.

 


Читайте також:

  1. I визначення впливу окремих факторів
  2. IV-й період Римської держави ( ІІІ – V ст. н. е. ) – пізня Римська імперія
  3. L2.T4/1.1. Засоби періодичного транспортування штучних матеріалів.
  4. L2.T4/1.2. Засоби безперервного транспортування матеріалів. Транспортери.
  5. L2.T4/1.3. Засоби дозування сипучих матеріалів.
  6. L3.T4/2. Засоби переміщення рідин.
  7. V Засоби навчання
  8. Автоматизація водорозподілу на відкритих зрошувальних системах. Методи керування водорозподілом. Вимірювання рівня води. Вимірювання витрати.
  9. Автомобільний пасажирський транспорт – важлива складова єдиної транспортної системи держави
  10. Аграрна політика як складова економічної політики держави. Сут­ність і принципи аграрної політики
  11. Агрегативна стійкість, коагуляція суспензій. Методи отримання.
  12. Адаптовані й специфічні методи дослідження у журналістикознавстві




Переглядів: 1019

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Мільтон Фрідмен. | Уряд використовує для впливу на економіку прямі і непрямі методи.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.01 сек.