МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Уряд використовує для впливу на економіку прямі і непрямі методи.Прямі методи впливу ще називають адміністративними, а непрямі – економічними. Прямі методи урядового впливу базуються на владно-розпорядних відносинах і проявляються у формі адміністративного впливу на поведінку, функціонування і результативність економічних суб’єктів, обмежуючи певною мірою їх економічну свободу. До прямих методів належать: Ø дозволи на здійснення ліцензійних видів діяльності: реєстрацію та ін.; Ø регламентація діяльності економічних суб’єктів і запровадження законів, інструкцій, нормативів; Ø заборона здійснювати певні види економічної діяльності, а також дій або бездіяльності; Ø застосування покарань та заохочень (стимулів); Ø різноманітні форми цільового фінансування: держані інвестиції; надання субсидій підприємницькому сектору та сектору домогосподарств та ін.; Ø прямий вплив на експорт: зняття мита, пільги та кредитування експорту. Непрямі методи – це система правових і економічних інструментів, за допомогою яких держава впливає на поведінку економічних суб’єктів, а також на функціонування і результати економіки, не обмежуючи економічні свободи суб’єктів господарювання. Адміністративні методи ґрунтуються на силі державної влади і включають: ü засоби заборони (скуповувати акції своїх конкурентів; заборона здійснювати будівництво чи інші види діяльності шляхом припинення видачі чи дії ліцензії); ü засоби дозволу (видача ліцензій, дозволів на використання раніше заборонених ресурсів чи інших економічних благ); ü засоби примусу (держава зобов’язує підприємців забезпечувати безпечні умови праці; організовувати виробниче навчання; встановлювати очисні споруди; здійснювати обов’язкове страхування). Окрім того, адміністративні методи управління ґрунтуються на командних формах наказів і розпоряджень, які здійснюють ті, хто вище в ієрархії. Їм властива вертикальність. Економічні (непрямі) методи ґрунтуються на економічному інтересі та використовують інструменти фіскальної, монетарної, зовнішньоекономічної, соціальної, цінової, анти циклічної та антиінфляційної політики.
Соціальна політика урядуставить перед собою два основні завдання: 1) забезпечення нагромадження людського та соціального капіталу; 2) соціальний захист вразливих верств населення. Досягнення першого завдання відбувається завдяки використанню урядом таких засобів: визначення й запровадження мінімальної заробітної плати; нормування умов праці та тривалості робочого часу; фінансування перекваліфікації та підвищення кваліфікації; фінансування забезпечення базового рівня послуг щодо охорони здоров’я; фінансування (часткове чи повне) освітянських послуг в освітніх закладах різного рівня; індексація грошових доходів за умов інфляції; встановлення неоподатковуваного мінімуму доходів; диференціація податкових ставок залежно від рівня доходу; надання податкових пільг і т. ін.. Реалізація другого завдання здійснюється за допомогою таких засобів: соціальне обов’язкове страхування, тобто гарантована державою система заходів щодо забезпечення громадян у старості (пенсійне страхування), у випадку захворювання, втрати працездатності (медичне страхування); щодо підтримання материнства та дитинства (соціальна допомога сім’ям з дітьми), а також соціальна допомога малозабезпеченим, інвалідам, ветеранам, самотнім.
Читайте також:
|
||||||||
|