МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Розділ 9. План фінансування виданняРозділ 8. Видавничий ризик При розвиткові справи неминуче виникають труднощі і доводиться ризикувати. До числа видавничих ризиків відносять: - вибір найменування і тематики книг і підручників, що плануються до видання; - формування авторських колективів для написання книг; - вибір структури і оформлення видання, встановлення його накладу; - конкуренти і їх продукція; - деякі потенційно несприятливі виробничі і фінансово-економічні тенденції; - завищена вартість розробки і виробництва; - недосяжність торгових планів; - невиконання графіку випуску книжкової продукції; - складнощі і затримки в отриманні необхідних ресурсів і матеріалів; - труднощі, що виникають при отриманні необхідних банківських кредитів; - більш висока, ніж планувалося, вартість впровадження і розвитку проекту у зв'язку зі змінами фінансового і організаційного характеру. Бізнес-план передбачає розрахунок потенціалу проекту і графіків їх фінансування; він може також служити оперативним планом для фінансового управління проектом. Управління фінансовою діяльністю безпосередньо зв’язано з управлінням комерційною і виробничою діяльністю видавництва. У основу фінансового плану мають бути підготовлені строком на три - п'ять років три базових документа: прогноз прибутку і збитків; проект розподілення грошових потоків; проекти бухгалтерського балансу на початок і кінець робіт кожного року. Прогноз прибутків і збитків. Підготовка розрахунків в даній області полягає у визначенні прибутковості проекту. Вирішальним з прогнозів, що розробляються, є прогноз реалізації (продажів). У цьому розділі використовуються раніше складені прогнози розмірів збуту. Графік беззбитковості. Він показує рівень продажів (виробництва), необхідний для покриття витрат. У нього включаються витрати, як залежні від рівня виробництва (виробнича праця, матеріали, торгові витрати), так і не залежні від нього (орендна плата, рівень відсотків, платня службовцем і так далі). Рівень продажів, при якому покриваються усі витрати, є рівнем беззбитковості проекту. Контроль вартості. Прибуткові плани залежатимуть від здатності здійснювати управління і контроль цінами. З цієї причини багато інвесторів хочуть знати спрямованість цінової політики видавництва на найближчий час і на перспективу. Тому фінансовий план повинен включати короткий опис того, як досягатиметься і підтримуватиметься рівень цін, хто відповідатиме за простеження коливань елементів вартості, як часто будуть подавати відповідну інформацію і як це буде впливати на бюджет.
Зі змісту основного документу розвитку і здійснення видавничої діяльності, яким є бізнес-план, видно, що найактуальніше і важливіше завдання - це визначення. В результаті розробленого бізнес-плану формується звіт про доходи, форма аналізу грошових потоків, бухгалтерський баланс.
Бізнес-план як засіб обґрунтування і реалізації підприємницької ідеї Стратегічне бачення справи, видавничі і підприємницькі ідея, місія, мета і цілі діяльності суб'єкта видавничого бізнесу конкретизуються і фокусуються в його бізнес-плані — комплексній програмі діяльності, яка містить аналіз умов (конкуренція, ринки), можливостей, проблем, потреб і джерел їхнього забезпечення, прогнозовані економічні результати і методи їх досягнення. Бізнес-план є раціональним, прагматичним осмисленням, моделюванням майбутньої справи, описом продуктів і послуг, їх ринкової позиції, аналізом необхідних для її здійснення ресурсів, джерел і способів їх отримання, можливостей, шансів і загроз, проективним викладом очікуваних результатів. Це — наближений до реалій проект (модель) діяльності суб'єкта видавничого бізнесу, який дає змогу краще зрозуміти майбутнє, страхує від багатьох помилок. На підставі його аналізу можна зробити висновок щодо продуктивності видавничої і підприємницької ідей, трансформації їх в ефективну підприємницьку діяльність. Позитивні прогнози і висновки дають підстави для початку діяльності, сигналізують майбутнім партнерам, інвесторам, кредиторам про доцільність відповідної співучасті в ній. Без нього неможливо на ринкових засадах залучити необхідні ресурси; він є важливою передумовою формування команди однодумців, оскільки дає змогу ініціаторові ідеї переконати інших в її обґрунтованості та економічній ефективності. Розроблення бізнес-плану передбачає перевірку життєздатності видавничої та підприємницької ідей, встановлення надійних партнерських відносин, створення необхідних активів, налагодження цілеспрямованої виробничої і збутової діяльності, формування адекватного його цілям управлінського потенціалу. Функціонально він спрямований у зовнішнє (інвестори, кредитори, органи влади) і внутрішнє (персонал) середовища суб'єкта бізнесу. За твердженням К. Барроу, П. Барроу, П. Брауна, підготовка ґрунтовного бізнес-плану займає приблизно 200—400 людино-годин. Зміст і структура бізнес-плану залежать від сфери, мети, масштабу діяльності, особливостей ринку і видавничого продукту, можливостей і потреб тощо. Він має містити обґрунтування мети діяльності, характеристику видавничого продукту, оцінку і прогноз розвитку ринку (масштабу, конкуренції, поведінки покупців і споживачів), обґрунтування конкурентоспроможності і життєздатності видавництва, книгорозповсюджувальної організації в конкретних умовах, аналіз необхідних і наявних ресурсів, в т. ч. компетенцій. Сформульовані оцінно-прогностичні положення ілюструють відповідними документами (економічними розрахунками, посадовими інструкціями, специфікацією товарів тощо). Як правило, структуру бізнес-плану утворюють такі елементи: 1. Резюме (вступ) — стислий опис видавничого проекту та основних його складових, мети, намірів і ключових аспектів діяльності. 2. Загальна характеристика галузі і підприємства — стан і тенденції розвитку галузі; характерні особливості підприємства (історія розвитку, склад засновників). 3. Аналіз ринку — масштаб, покупці і споживачі, конкуренція і конкуренти, динаміка і перспективи зростання, можливості та обмеження. 4. Маркетинг-план — опис стратегії маркетингу та основних параметрів маркетингової діяльності. 5. Товарна політика і виробничий план — основні параметри проектованих видань, прогноз їх життєвого циклу. 6. Організаційний план — форма організування бізнесу, персонал і система управління ним, організаційна структура, кадрова політика. 7. Оцінювання ризиків — джерела і зміст ризиків, способи уникнення їх, реагування на них. 8. Фінансово-економічний план — доходи, прибутки, збитки; видатки, податки і платежі; ефективність, рентабельність, дивіденди. 9. Висновки — оцінювання можливостей і потреб для перетворення їх на реальність. Традиційно складанню бізнес-плану передують: вибір сфери діяльності (продукції, послуг); дослідження ринку, можливостей загроз; з'ясування виробничих аспектів, товарної, цінової і збутової політики; оцінювання потенціалу бізнесу тощо. Наслідком розроблення та аналізу бізнес-плану є рішення про доцільність діяльності, залучення інвестицій, кредитів, очікування успішних результатів або відмова від реалізації видавничої і підприємницької ідей. У діловій культурі суб'єктів видавничого бізнесу в Україні бізнес-план ще не здобув належного визнання і використання. Щоб розробити його своїми силами, багатьом не вистачає знань, а для залучення компетентних фахівців — коштів.
РИЗИКИ У ВИДАВНИЧОМУ БІЗНЕСІ Свобода діяльності, яку відкриває ринок, пов'язана з імовірністю неадекватного оцінювання ситуації, прийняття необґрунтованих рішень, невмотивованого організування справи, наслідком чого можуть бути нереалізовані видавничі і підприємницькі ідеї, недоотримання результатів, додаткові витрати, втрата активів, частки ринку, зниження конкурентоспроможності, збитки, розорення і крах. Соціально-економічними передумовами ризику є діяльність у ситуації невизначеності, дефіциту інформації, нерозвинені прогностичні навички, низька культура підготовки і прийняття рішень. Спричинюють його і конкуренція, несприятливі політичні, соціально-економічні процеси, нестача ресурсів, недобросовісне партнерство. Жоден суб'єкт бізнесу не може уникнути ризику, бо він закладений у природі такої діяльності. Закорінений ризик і в людській природі, проявляючись як прагнення до змагальності й успіху, авантюрність, інертність, стереотипне мислення, недооцінювання знань, ігнорування досвіду. Охочіше ризикують високоосвічені, креативні, невгамовні, наділені управлінськими повноваженнями, авторитетні працівники. Частіше вдаються до ризикових дій екстравертивні (спрямовані У зовнішній світ), акцентовані на успіх особи. Інтроверти (зосереджені на собі) більше дбають про стабільність і спокій. Схильність до ризику залежить і від віку людини: 25—40-літніх більше ваблять новизна, експеримент; 45—60-літні частіше потребують аргументів і прогностичних оцінок. Ризикованість дій часто прямо пропорційна зацікавленості й обернено — відповідальності. Високоризикованим є і видавничий бізнес, чутливий до змін у зовнішньому середовищі й особливо залежний від особистісних чинників. Читайте також:
|
||||||||
|