МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Ціни та ціноутворення в ресторанах і кафе і контроль за нимиОцінка запасів підприємства є важливою передумовою організації обліку запасів та їх визнання.
Облік товарів в ресторанах і кафе може здійснюватись за купівельними (первісною вартістю) або за продажними (роздрібними) цінами. Якщо при ресторанах є комори, які обслуговують кілька підрозділів(кухня, кафе, бар, ресторан) підприємства, облік в них можуть вести за первісною вартістю, тому що такий порядок дозволить змінювати розмір торгової націнки в момент відпуску товарів з комори в інші підрозділи підприємства. При формуванні первісної вартості, складовою її частиною відповідно до ПСБО 9 «Запаси» є транспортно-заготівельні витрати (ТЗВ), які включаються до первісної вартості двома способами. 1-й спосіб – метод простого розподілу, який передбачає включення ТЗВ до первісної вартості у момент оприбуткування товарів з визначенням вартості одиниці товару. 2-й спосіб – передбачає накопичення і облік ТЗВ впродовж звітного періоду на окремому аналітичному рахунку і розподіл накопиченої суми в кінці звітного періоду за середнім відсотком між залишками товарів на кінець та реалізованими товарами за цей період. При другому способі бухгалтер в кінці місяця розподіляє ТЗВ між реалізованими товарами і їх залишком . Для цього складає спеціальний розрахунок ТЗВ за формулою: Сер.%ТЗВ = (ТЗВ поч. міс.+ТЗВ нарах.)/(Товари поч.. міс.+Товари над.)*100, де ТЗВ поч. міс. - залишки транспортно-заготівельних витрат на початок звітного місяця; ТЗВ нарах. – сума нарахованих транспортно-заготівельних витрат за звітний місяць; Товари поч. міс. - сума залишку товарів за первісною вартістю на початок місяця; Товари над. - товари, що надійшли за звітний місяць за первісною вартістю. Сума ТЗВ, що відноситься до реалізованих товарів дорівнює: ТЗВ реалізов. = сер.%ТЗВ*Товари реалізовані/100% Сума ТЗВ, яка відноситься до реалізованих товарів, списується на собівартість реалізованих товарів. Порядок формування цін на страви і на кулінарні вироби здійснюється відповідно до Закону «Про ціни і ціноутворення», за яким підприємства ресторанного господарства самостійно встановлюють ціни продажу на продукцію власного виробництва та купівельні товари. Ціна товару складається із сукупності елементів, склад яких може змінюватися залежно від багатьох чинників: реєстрація підприємства платником ПДВ, продаж товарів зі знижкою або без неї, форма продажу товарів. Продажна (роздрібна) ціна підприємств ресторанного бізнесу включає суми торгової націнки та податку на додану вартість (ПДВ), якщо підприємство зареєстроване платником ПДВ ( сума ПДВ не додається до продажної вартості, якщо підприємство не зареєстроване платником ПДВ). Націнка ресторанів та кафе передбачає покриття витрат на виробництво і збут (розмір націнки залежить від рівня цих витрат), а також для отримання прибутку. Ресторани і кафе здійснюють продаж купованих товарів і страв власного виробництва. Ціни на куповані товари визначаються виходячи з первісної вартості і націнки певної категорії підприємств і реєструються в книзі реєстрації продажних цін. Ціни продажу на горілку , лікеро-горілчані вироби, що реалізуються в підприємствах ресторанного господарства, встановлюються за порцію 100 мл за цінами з надбавкою без вартості посуду. При цьому кожна партія таких виробів маркується штампом суб’єкта ресторанного господарства Продажна ціна окремої страви власного виробництва визначається шляхом складання калькуляції, в якій вказується набір сировини (за Збірником рецептур страв і кулінарних виробів для підприємств ресторанного господарства) і продажна ціна на сировину, встановлену для даного підрозділу підприємства. Розрахунок роблять у калькуляційних картках на 100 порцій або на окрему порцію. Продажна вартість однієї страви (порції) визначається діленням вартості набору сировини на 100. При зміні набору сировини або її вартості складається нова калькуляція. Ціни на основні та додаткові гарніри і соуси визначаються окремо. Калькуляційні картки, затверджені завідувачем виробництва та керівником , реєструються у спеціальному реєстрі калькуляційних карток. Журнали реєстрації продажних цін і реєстр калькуляційних карток використовуються для контролю за цінами. Завідуючий виробництвом щоденно складає план – меню, на підставі якого визначається потреба у сировині і складається вимога до комори на її отримання. Виробнича діяльність підприємств ресторанного господарства, які здійснюють одночасно виробничу і торговельну діяльність, складається з процесу закупівлі товарів, процесу виробництва власної готової продукції і процесу реалізації власної готової продукції і купованих товарів.
Читайте також:
|
||||||||
|