Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Структура управління в натовпо-елітарному суспільстві

Знання загальної теорії управління в Глобальному історичному процесі дає можливість правильно накреслити заходи, що зберігають життєформувальну концепцію народу, визначати й виділяти за ступенями важливості основні загрози національній безпеці.

При розгляді Глобального історичного процесу існує два принципових наукових підходи:

1. Глобальний історичний процес є об’єктивним процесом, що саморегулюється.

2. Глобальний історичний процес є цілеспрямовано керованим процесом.

Прихильники першого підходу сповідують різні соціологічні концепції, в основі яких лежать матеріалістичні теорії, наприклад, історичний матеріалізм. Другий підхід ґрунтується на релігійних та інших ідеалістичних теоріях, у тому числі й на теорії світової змови. Існує й інша, на наш погляд, найбільш правильна думка, що Глобальний історичний процес розвивається цілеспрямовано на великому (сотні й тисячі років) історичному часовому відрізку і як об’єктивний процес, що саморегулюється в межах невеликого (до сотні років) історичного часового відрізку. Саме час розділяє й об’єднує ці два наукових підходи.

Проте в соціальних системах важливим є не просто час, а біологічний— час зміни поколінь людей і передавання на генетичному рівні нагромаджених знань від одного покоління до іншого. Вся історична практика, а ХХ століття особливо, є багатою на пропагандистсько-ідеологічні трюкацтва, розраховані на мобілізацію зусиль покоління, що живе за фальшивою ідеологією, впровадженою терором (побудова комунізму, світова революцію тощо), з подальшим засудженням цих поглядів, при входженні в життя наступного покоління.

Можливе формування різних етапів за життя декількох поколінь для досягнення кінцевої мети через десятки чи сотні років:

― перше покоління зорієнтоване на революційну пропаганду, критику національної держави, терор;

― друге здійснює революцію й веде війну, захищаючи її;

― третє — будує нове суспільство, метою якого є мрії про "світле майбутнє";

― наступні покоління визнають помилковість орієнтації попередніх поколінь і розпочинають виправляти помилки під керівництвом і за рецептами закордонних "вчителів", до яких переходить влада і власність задуреного народу.

При цьому сценарій усіх етапів могла виписати "невидима рука".

Щоб зрозуміти політичні процеси, порівняємо їх з театральними спектаклями, запитуючи себе:

1. Чому мені подобається цей актор (політик) і хто створив йому популярність?

2. Хто пише акторам ролі і взагалі увесь сценарій?

3. Чи відомий мені режисер і хто доручив йому режисуру?

4. На чиї гроші поставлено весь цей спектакль?

5. Але головним завжди є запитання, на яку ідею чи концепцію працюють постановники цього спектаклю.

Аналогічно і в політиці. Політик грає свою роль добре, але, на жаль, тільки окремі політики розуміють, що ця роль йому довірена тільки тому, що його кандидатура повністю влаштовує режисера. Але слава і прокляття дістаються політику.

Практично всі громадяни нашої країни у своєму політичному аналізі не пробують піднятися вище міркувань з приводу тих чи інших рис авторитетів у політиці. "Вибори з авторитетів" — інтелектуальне утриманство — головна якість натовпу жити за готовими рецептами, які нав'язують підсунуті йому авторитети. Своїм розумом вирішувати власні ж проблеми натовп не бажає і, зневірившись в одних керманичах, зразу ж чекає нових авторитетних поводирів, бездумно й безвідповідально, безсумнівно вірячи в правоту поводиря, прямує за ним куди завгодно, у тому числі й на забій, а фактично за мафією, яка керує поводирем. Сам натовп не може себе самоорганізувати і, відповідно, ним потрібно управляти. У такому суспільстві ним керує еліта, а — воно називається "натовпо-елітарним", характерною рисою якого є те, що представники натовпу — чи то будівельник, чи то академік у розмовах посилаються на конкретні персони, а на ідеї, які ті викладають.

Якщо повернутися до театру і розпочати розбиратися, хто режисер, чи він один, чи їх декілька, для чого написано сценарій і хто оплачує постановку спектаклю, то ми прийдемо до розуміння, що постановників спектаклю декілька і вони невидимі. Вони знаходяться за кулісами і в подальшому ми будемо розглядати їх як закулісну владу, яку для скорочення назвемо просто — ЗАКУЛІСОЮ. Окремі автори, розповсюджуючи наведену схему на соціологію, дали закулісі назву жрецтво.

Отже в "натовпо-елітарному" суспільстві існує така схема управління:

ЗАКУЛІСА → ЕЛІТА → НАТОВП

Закуліса намагається утаємничити свою діяльність, довіряючи "еліті" тільки певну частину знань, необхідних для управління натовпом.

Освічена людина при бажанні помітить дивовижну подібність "еліти" і натовпу, не зважаючи на уявну ідеологічну, мовну та економічну відмінність.

У світовому політичному театрі є декілька закуліс. "Виявлення" однієї з них ми можемо спостерігати в багатьох "елітах", тому її називають світовою закулісою. Деяка різниця пояснюється наявністю національних закуліс.

У "натовпо-елітарному" суспільстві існує три рівні знань, що відповідають схемі управління:

1. Усі систематичні знання — ними володіє закуліса.

2. Частини розрізнених систематичних знань — ними володіє еліта.

3. Елементи несистематичних знань — ними володіє натовп.

Під закулісою ми розуміємо як справжніх давніх жреців, так й особливу категорію мудреців, здатних мислити концептуально незалежно і породжувати знання стратегічного рівня.


Читайте також:

  1. ERP і управління можливостями бізнесу
  2. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  3. III. Географічна структура світового ринку позичкового капіталу
  4. III. КОНТРОЛЬ і УПРАВЛІННЯ РЕКЛАМУВАННЯМ
  5. Oracle Управління преміальними
  6. VІ. План та організаційна структура заняття
  7. А. Видання прав актів управління
  8. АВТОМАТИЗОВАНІ СИСТЕМИ ДИСПЕТЧЕРСЬКОГО УПРАВЛІННЯ
  9. АВТОМАТИЗОВАНІ СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ ДОРОЖНІМ РУХОМ
  10. Адаптивні організаційні структури управління.
  11. Адміністративне право і державне управління.
  12. Адміністративний устрій і управління в українських землях під час татаро-монгольського панування.




Переглядів: 429

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Національна безпека в умовах інформаційно-психологічного протиборства | Жрецька структура державного управління

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.01 сек.