МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Використання програмно-цільового методу при бюджетному плануванніТаблиця 4.1 Основні етапи бюджетного планування
Охарактеризована в табл. 4.1 послідовна система планових бюджетних процедур спрямована на підвищення ефективності бюджетного процесу. Це обумовлюється низкою превентивних заходів: · застосуванням процедури парламентських слухань з питань бюджетної політики на наступний рік та відсутністю такого документа, як Бюджетна резолюція, як засвідчила практика минулих років, не виконувала належну їй функцію, оскільки мала дек-ларативний та необов'язковий характер; · закріпленням права розробки Основних напрямів бюджетної політики на наступний бюджетний період за Кабінетом Міністрів України, який безпосередньо відповідає за впровадження бюджетної політики та має право визначати бюджетні пріоритети при розробці Державної програми економічного і соціального розвитку України, яка неодмінно має бути затверджена законом України; · проведенням процесу формування і затвердження місцевих бюджетів після затвердження обсягів міжбюджетних трансфертів на стадії прийняття закону про державний бюджет у другому читанні; · внесенням положення, згідно з яким закони, що впливають на доходну та видаткову частини бюджету, не підлягають врахуванню у проекті бюджету наступного року, якщо вони були оприлюднені після 15 серпня поточного бюджетного періоду; · застосуванням обов'язкової експертизи законопроектів, внесених до Верховної Ради, з метою визначення їх впливу на доходну та/або видаткову частини місцевих бюджетів та виконання Закону України про Державний бюджет України у поточному бюджетному періоді; · використанням принципу прозорості та публічності у бюджетному процесі шляхом оприлюднення Кабінетом Міністрів України проекту закону про державний бюджет та відповідно закону про бюджет. 3. Порядок складання, розгляду і затвердження місцевих бюджетів
Бюджетне планування на територіальному рівні управління здійснюється в певній послідовності: 1.Розробка місцевим фінансовим органом інструкції з підготовки бюджетних запитів і подання її головним розпорядникам коштів. 2.Складання фінансовим органом відповідної адміністрації проекту місцевого бюджету на основі: · бюджетної резолюції; · основних напрямів соціально-економічного розвитку відповідної адміністративно-територіальної одиниці; · прогнозованих показників зведеного балансу фінансових ресурсів адміністративно-територіальної одиниці; · планів інвестиційного розвитку території; · аналізу виконання бюджету в поточному році.
Крім того, у тижневий термін після ухвалення Закону "Про державний бюджет" у другому читанні, Кабінет Міністрів надсилає місцевим державним адміністраціям показники міжбюджетних відносин. 3. Складання проекту рішення "Про місцевий бюджет", його схвалення місцевою адміністрацією і подання на затвердження відповідній місцевій раді. Разом з проектом рішення подається пояснювальна записка, що містить інформацію: · показники соціально-економічного розвитку адміністративно- · прогноз показників соціально-економічного розвитку адміністративно-територіальної одиниці на наступний рік; · аналіз стану мобілізації надходжень до відповідного бюджету таь оцінка очікуваного виконання доходів у поточному році; · оцінка стану здійснення видатків у поточному бюджетному періоді; · пояснення основних положень проекту рішення "Про місцевий бюджет'"; · дані про залишки коштів на облікових рахунках відповідних місцевих бюджетів на початок року; · обґрунтування особливостей міжбюджетних відносин для бюджетів територіальних громад; · відомості про погашення боргу органами місцевого самоврядування, обсяги та умови запозичень; · додаткові матеріали і розрахунки до проекту бюджету. 4. Розгляд проекту місцевого бюджету у комітетах місцевих рад і його затвердження на сесії. Обов'язково затверджуються: · загальна сума доходів і видатків з їхнім розподілом на поточні і капітальні; · граничний обсяг дефіциту (профіциту) місцевого бюджету і боргу органів місцевого самоврядування на кінець наступного бюджетного періоду; · бюджетні призначення головних розпорядників коштів за бюджетною класифікацією; · доходи бюджету за бюджетною класифікацією; · обсяги міжбюджетних трансфертів; · додаткові положення, що регламентують процес виконання бюджету. 5. Оприлюднення рішення про місцевий бюджет протягом 10-ти днів з моменту його прийняття.
Якщо до початку нового бюджетного року не прийнято рішення про місцевий бюджет, то місцеві адміністрації здійснюють видатки лише на цілі, які були визначені у рішенні про місцевий бюджет минулого року. При цьому щомісячні видатки не можуть перевищувати 1/12 обсягу видатків, затверджених минулорічним бюджетом, крім видатків: 1) на погашення боргу місцевого самоврядування; 2) спеціального фонду бюджету, які проводяться виключно в межах і за рахунок відповідних цільових надходжень.
Схематично організація планування показників місцевих бюджетів наведена в табл. 4.2.
Таблиця 4.2Стадії бюджетного планування на місцевому рівні
Програмно-цільове планування показників бюджету проводиться за такими етапами: 1. Стратегічне планування: · Визначення довго- та середньострокових цілей; · Відбір першочергових завдань, виходячи з фінансових можливостей; · Прийняття програмних документів органів влади. 2. Формування програм: · Розробка, аналіз, відбір програм, визначених у програмних документах; · Розробка розпорядниками бюджетних коштів коротко- і середньо-строкових програм і завдань. 3. Складання бюджету: · визначення та аналіз ресурсів, необхідних для реалізації програм; · оцінка очікуваних результатів; · моніторинг ресурсної бази, її вартісна оцінка; · подання бюджетних запитів для включення програми до бюджету; · визначення обсягів видатків на відповідну бюджетну програму, виходячи з результатів діяльності, оцінки планів та визначеного Міністерством фінансів граничного обсягу видатків головного розпорядника бюджетних коштів.
Бюджетні програми формуються та виконуються з урахуванням певних організаційно-методологічних засад. Суть останніх полягає в наступному: · кожна програма має базуватися на кошторисі витрат; · кошториси витрат мають будуватися на врахуванні статей витрат (заробітна плата, матеріали устаткування і т. ін.); · програми мають підкріплюватися даними про показники продуктивності, питомих витрат та інші показники ефективності; · програми мають оцінюватися з точки зору витрат і вигоди до початку їх здійснення; · така оцінка має охоплювати аналіз політичних, соціальних, правових і адміністративних питань; · мета програми має вказуватися з точки зору результатів і передбачуваних вигод; · у комплексних програмах треба вказувати також обов'язки конкретних організацій; · з метою аналізу можна здійснювати укрупнення програм, що виходять за межі окремих організацій, не порушуючи при цьому структуру обов'язків конкретних організацій; · для підготовки детальних кошторисів керівникам необхідно дати загальні орієнтири щодо цілей, які мають бути досягнуті у поточному році; вказати конкретно заплановані суми, що вважаються обґрунтованими для програм; дозволити установам складати запасні варіанти програм, якщо кошториси перевищують цільові показники; передбачити в окремих випадках проведення досліджень до прийняття остаточних рішень; · доходи і видатки слід координувати постійно, з тим щоб можна було виявити зміну доходів та їхній вплив на видатки; · контроль за видатками може здійснюватися в розрізі як програм, так і цілей.
Елементи бюджетних програм : 1. Мета - визначені законом цілі, які необхідно досягти в результаті виконання бюджетної програми. 2. Завдання - конкретні цілі, яких необхідно досягти в результаті бюджетної програми протягом відповідного бюджетного періоду та оцінити з допомогою результативних показників. 3. Напрями діяльності - дії, спрямовані на виконання завдань бюджетної програми. Напрями діяльності мають відповідати функціям і завданням головних розпорядників коштів. 4. Результативні показники - кількісні та якісні показники, що характеризують результати виконання бюджетної програми і підтверджуються статистичною, бухгалтерською та іншою звітністю. Такі показники дають можливість оцінити використання коштів на виконання бюджетних програм.
Види результативних показників: 1) Показники витрат - характеризують обсяг фінансових ресурсів, що забезпечують виконання бюджетної програми: · державне управління - кількість підвідомчих установ, кількість штатних одиниць, кількість отриманих листі в та звернень громадян; · освіта - кількість навчальних закладів за категоріями, кількість годин навчального процесу, чисельність працівників навчального закладу, кількість учнів; · охорона здоров'я - чисельність працівників галузі за категоріями, кількість медичних закладів, кількість хворих на стаціонарному лікуванні, кількість медичних засобів та обладнання; · житлово-комунальне господарство - житлова площа, що потребує капітального ремонту.
2) Показники продукту - характеризують досягнення постав · державне управління - кількість підготовлених та прийнятих рішень, кількість перевірок, обсяг наданих послуг, кількість вирішених доручень; · освіта - кількість випускників; · охорона здоров'я - кількість відвідувачів поліклінік, кількість амбулаторних візитів, кількість пролікованих; · житлово-комунальне господарство - площа відремонтованого житлового фонду.
3) Показники ефективності - відношення кількості виробле · державне управління - кількість наданих послуг на одного працівника, кількість прийнятих рішень на одного працівника, витрати на утримання однієї штатної одиниці, витрати на відрядження у розрахунку на одну особу; · освіта - вартість навчання одного учня, витрати на один навчальний заклад, кількість навчальних годин на одного вчителя; · охорона здоров'я - кількість пацієнтів на одного лікаря, вартість ліжко-дня, завантаженість ліжкового фонду, середня кількість днів перебування в лікарні; · житлово-комунальне господарство - витрати на проведення капітального ремонту 1 м2 житлової площі.
4) Показники якості - відображають якість вироблених то · державне управління - процент вчасно виконаних рішень до їх загальної кількості, зміна обсягу податкової заборгованості, зміна обсягу кредиторської заборгованості, кількість позовів на неправомірні дії органів влади; · освіта - ступінь успішності, кількість випускників, що закінчили навчальний заклад з відзнакою; · охорона здоров 'я - рівень виліковності хворих, рівень захворюваності за віковою структурою, рівень смертності, прогнозована тривалість життя; · житлово-комунальне господарство - процент площі житлового фонду, що потребує ремонту, до загальної площі житлового фонду. Необхідна інформація про бюджетні програми міститься в паспорті бюджетної програми. Він затверджується Міністерством фінансів та головними розпорядниками коштів у місячний термін з дня прийняття бюджету.
Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|