Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Технологія інформаційного телевиробництва

Принцип роботи інформаційної редакції телевізійної компанії розглянемо на прикладі роботи над телевізійними новинами Телерадіокомпанїї «Ера». Компанія має шість годин щоденного ефірного мовлення на Першому національному телеканалі УТ-1: три години зранку з 6:00 до 9:00, а також три години ввечері з 23:00 до 2:00. Інформаційна служба ТРК «Ера» щоденно видає в ефір шість випусків новин, до яких входить вечірня програма «Підсумки» та блок ранкових новин.

Інформаційно-аналітична програма «Підсумки» виходить у прямому ефірі щоденно, крім суботи та неділі, о 23:00, і має хронометраж 25 хвилин. Програма намагається містити розповідь про найважливіші, переважно політичні, події дня в країні та світі. Намагається привернути увагу якнайширшого кола глядачів, але при цьому задовольнити потреби й тих, хто прагне не лише інформації, а й її аналізу. Деякі з подій можуть бути подані оглядово, а найважливіша з них визначаєть­ся як тема дня.. Більш детальна розповідь про неї супроводжується дослідженням причинно-наслідкових зв'язків, коментарями як дійових осіб, так і спостерігачів, у тому числі присутніх у студії у прямому ефірі. Сюжети можуть мати довгий хронометраж — до трьох хвилин і більше.

Технологічні умови виробництва програми: — 4 комплекти ТЖК (відеокамера BSP, штатив, репортажний мікрофон, петличний мікрофон, акумулятори, комплект світла) + закріплені оператори й автомобілі;

8 мобільних телефонів (4 — мають знімальні групи, 1 — шеф-редак- тор, 1 ~ редактор випуску, 2 — спеціальні кореспонденти);

2 апаратні простого монтажу (з начиткою) — з 16:00 до 24:00;

1 апаратна складного монтажу (з начиткою) — з 20:00 до 24:00 і з 3:00 до 8:50;

нелінійна монтажна: запис перегонів — з 4:00 до 23:00, комп'ютерна графіка – з 20:00 до 23:00 і з 4:00 до 8:00;

ефірна апаратна з 22:40 до 23:25;

6 робочих місць з комп'ютерами і телефонними апаратами, підключеними до міні-АТС;

вільний доступ до архіву, у тому числі в нічні години, усі режисери, редактори та адміністратори;

відеокасети: 70 знімальних (30 хвилин) — по 10 на кожного кореспондента, 20 запасних (30 хвилин), 50 майстер-касет (30 хвилин) — для монтажу сюжетів, 40 архівних (90 хвилин) для архівації усіх необхідних матеріалів.

Блок ранкових новин: 6:30 Headlines — 1 хвилина 7:00 Випуск із ведучим — 10 хвилин 7:30 Headlines — 1 хвилина

8:00 Випуск зі студією за участю гостя — 12~14 хвилин

8:55 Headlines — 1 хвилина

Блок ранкових новин виходить щодня, крім суботи та неділі, у пря­мому ефірі в рамках програми «Доброго ранку, Україно!». Зміст новин має бути зрозумілим і цікавим для якнайширшої аудиторії. Перевага надається подіям, які мають набути розвитку чи резонансу впродовж поточного дня або які лише повинні відбутися. При цьому необхідно, з одного боку, змальовувати досить повну інформаційну картину, з іншого – найбільше уваги приділяти «людяним» аспектам навіть найваж­ливіших політичних чи економічних процесів. Навіть «довгі» випуски за участю гостей мають бути динамічними та інформаційно насиченими, хронометраж сюжетів (за винятком надзвичайних обставин) — від 40 секунд до 1,5 хвилини. Передбачається робити динамічні огляди минулих та анонси майбутніх подій. В ефірі новини по черзі ведуть троє ведучих: Юрій Торопчинов, Світлана Орловська та Ростислав Сухачов.

Хвилинні випуски Headlines містять найважливіші новини одним рядком (5~6 повідомлень-заголовків, які мають, з одного боку, передати суть події, з іншого — викликати бажання дізнатися подробиці, тобто дочекатися «великого» випуску). Приблизно половина Headlines мають стосуватися майбутніх подій.

Технологічні умови виробництва програм:

З комплекти ТЖК (відеокамера BSP, штатив, репортажний мікрофон, петличний мікрофон, акумулятори, комплект світла);

1 апаратна простого монтажу (з начиткою) — з 16:00 до 24:00;

1 апаратна складного монтажу (з начиткою) — з 3:00 до 8:50;

цілодобова можливість зйомок (обов'язкове чергування нічної гру­пи) і доставки ранкових гостей;

цілодобовий доступ до архіву.

Архів має бути систематизований, архівувати потрібно всі змонтовані сюжети (без титрів, з обов'язково «розведеним» звуком) і, в окремих випадках, за вказівкою кореспондента, фрагменти вихідного матеріалу. Комп'ютерний опис архівного сюжету має містити назву події, місце й дату зйомки, імена відомих осіб, які є в кадрі, і всіх осіб, котрі з'являються у синхронах.

Слід зазначити, що за наявності вечірньої програми «Підсумки» виробництво ранкових випусків новин значно спрощується, а сукупне виробництво новин — здешевлюється.

Над випуском усіх інформаційних програм — «Підсумків» та ранкового блоку новин — працює штат інформаційної служби ТРК «Ера» у кількості 40 співробітників. До наведеної групи ще закріплені оператори та водії, а також режисерська група прямого ефіру. Такої групи достатньо, щоб виробляти щодня майже одну годину ефірного матеріалу. Зрозуміло, що над одним випуском не працює весь творчий і технічний колектив редакції. У кожного підрозділу інформаційної редакції є свій графік роботи, який також є «плаваючим», тобто постійно змінним. Так виходить тому, що не всі події у країні та світі відбува­ються за графіком. Часто журналісти з операторами виїжджають у раптові відрядження на довгий термін, і тоді графік роботи змінюється. Але переважно робота в інформаційній редакції відлагоджена до дрібниць. Між співробітниками редакції існує постійний інформаційний зв'язок. Кожна людина, яка працює над випуском новин, може дізнатися будь-яку інформацію стосовно випуску: хто ведучий, який хронометраж випуску, скільки і які саме сюжети будуть у випуску, хто виробляє який сюжет (журналіст, оператор, водій) і т. д. Уся робота інформаційної редакції над кожним випуском новин документується та архівується. За потреби можна дізнатися, яким був, скажімо, ранко­вий випуск новин 20 травня 1999 року: хто був ведучим, які сюжети вийшли, повний текст сюжетів із зазначенням прізвищ авторів. Така інформація зберігається на випадок претензій з боку глядачів та судових позовів. До того ж, усі випуски новин за останні два роки зберіга­ються на відеокасетах.

Детально технологію інформаційного телевиробництва розкриємо на прикладі підготовки та видачі в ефір інформаційною редакцією ТРК «Ера» програми «Підсумки» 20 травня 2004 року.

Безпосередньо робота над випуском, як і будь-яка робота взагалі, розпочинається зі складання плану випуску, тобто інформаційного наповнення. Такий план складає випусковий редактор разом із шеф-редактором на редакційній нараді, участь у якій беруть чергові журналісти. Наприклад, у результаті творчого «штурму» журналісти та випусковий редактор запропонували на затвердження шеф-редакторові такий план випуску:

План програми «Підсумки» на 20 травня 2004 року.

Приїзд Джорджа Буша-старшого до Києва.

Події дня в сесійній залі Верховної Ради України.

Події дня в Іраку.

Прес-конференція голови «Держкомзему» про перспективи купів- лі-продажу землі.

У Києві закінчився 2-й Всеукраїнський фестиваль «Молоде телебачення».

Українські співаки на чолі з Михайлом Поплавським вимагають від телебачення збільшити показ виступів вітчизняних співаків.

До цього плану додавалося стеження за іншими подіями у країні та світі протягом дня. І до початку випуску два журналісти повинні були написати й змонтувати: огляд міжнародних новин дня та огляд новин в Україні. А також зробити анонс найважливіших подій за­втрашнього дня.

Таким чином, роботу над випуском на чолі із шеф-редактором та випусковим редактором розпочали шість журналістів. Кожен жур­наліст для себе вибрав тему відповідно до своєї спеціалізації. Кожний журналіст отримав спеціальне редакційне завдання від шеф-редактора. І лише тоді п'ять знімальних груп, які заздалегідь запланували свої зйомки, виїхали на місця подій:

На зустріч із Джорджем Бушем-старшим (заздалегідь була отримана акредитація на цю подію для знімальної групи);

До сесійної зали Верховної Ради (журналіст та оператор мають постійну акредитацію, яка дозволяє відвідувати засідання BP);

До інформагентства УНІАН на прес-конференцію голови Держкомзему;

До Київського міжнародного університету, де проходив 2-й усеукраїнський фестиваль «Молоде телебачення»;

До Київського національного університету культури й мистецтв, де мала відбутися прес-конференція: «Закон про гастрольно-концертну діяльність та недотримання аудіовізуальними ЗМІ закону про розміщення 50 відсотків україномовного продукту».

Шостий журналіст (міжнародний оглядач) приймав відеоперегони та текстові «скрипти» інформаційного агентства Reuters про останні події в Іраку та інших країнах. Шеф-редактор, випусковий редактор та ведучий випуску постійно переглядали інформаційні Інтернет-видання, відстежуючи останні новини для випуску.

Повернувшись зі зйомок, кожен журналіст обговорив тему свого сюжету з випусковим редактором або шеф-редактором, переглянув відзнятий матеріал, вибрав потрібне відео та виписав необхідні для сюжету інтерв'ю. Після чого кожен журналіст написав текст до свого сюжету, використовуючи інтерв'ю, а також підготував підводку до сюжету для ведучого. Написаний текст шеф-редактор затвердив за змістом, а літературний редактор вичитав і виправив літературні помилки. І лише тоді журналіст начитав свій текст у апаратній, а потім разом із режисером випуску та інженером змонтував сюжет.

Режисер випуску змонтував і зібрав на касети готові для ефіру сюжети. Ведучий відредагував та вичитав підводки до сюжетів, а також підготував собі телесуфлер. Коли всі матеріали були зібрані, а всі сюжети змонтовані, верстка програми мала такий вигляд. В ній зазначені назви й хронометраж усіх сюжетів, автори сюжетів, час початку та час закінчення сюжету на касеті, номер касети. Також тут дослівно виписані всі слова ведучого. Така верстка завжди друкується в кількох копіях, і редактор випуску роздає її режисерській групі, яка випускає програму в ефір. Керуючись цією версткою, кожний член гру­пи випуску знає, іцо йому робити під час випуску. Крім того, під час випуску випусковий редактор, також на підставі цієї верстки, роздає чіткі команди випусковому режисерові, а той у свою чергу керує своєю командою, до якої входять: відеорежисер, режисер звуку, титрувальник, асистент із розгону касет, оператор у студії. Відеорежисер за допомогою спеціального відеопульта слідкує за тим, щоб в ефірі була відповідна картинка – ведучий у кадрі або сюжет, записаний на касеті. Режисер звуку, керуючи відповідним звуковим пультом, слідкує за рівнем звуку на мікрофоні у ведучого (виводить та прибирає звук у ведучого) та рів­нем звуку на сюжетах. Асистент із розгону касет слідкує за тим, щоб у магнітофоні стояла необхідна касета, яка виставлена на потрібному сюжеті. 1 по команді режисера «розгін» асистент, натискаючи кнопку магнітофона «рlау», запускає сюжет. Оператор у студії слідкує за тим, щоб ведучий був «зкадрований» відповідно до стандартів. А сам ведучий читає свої тексти з телесуфлера, керуючи ним спеціальною педаллю. У «підслушці» (маленькому динамікові, прихованому у вусі ведучого) ведучий може слухати підказки та вказівки редактора або режисера випуску. Процес випуску програми відбувається чітко, відлагоджено, без зайвих слів. Редактор та режисер віддають лише спеціальні команди ефірній групі. Це прямий ефір, можливості зупинитися й переписати спочатку немає, тому ефірна група не має права на помилку. Будь-яка помилка одного з членів групи випуску одразу помітна на екрані теле­візора І про це необхідно постійно пам'ятати.

Саме так програма «Підсумки» кожного дня виходить в ефір. Слід зазначити, що за подібним принципом на екрани телевізорів виходять усі інформаційні програми в країні, а технологія виробництва будь-яких новин подібна до технології виробництва програми «Підсумки» інформаційною редакцією телерадіокомпанії «Ера».


Читайте також:

  1. IV. Виклад інформаційного матеріалу
  2. IV. Виклад інформаційного матеріалу
  3. Арт-терапiя як технологія збереження психічного здоров'я. Види арт-терапії.
  4. Базова технологія
  5. Біотехнологія
  6. Біотехнологія і гібридизація соматичних клітин
  7. Біотехнологія одержання антибіотиків
  8. Біотехнологія одержання ІНТЕРФЕРОНІВ
  9. Біотехнологія трансплантації ядер
  10. Бюджетування як управлінська технологія
  11. Вдосконалення нормативно-правової бази міста на етапі переходу до інформаційного суспільства
  12. Вибір засобів забезпечення безпеки даних і інформаційного захисту




Переглядів: 1127

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Структура інформаційної редакції | Виробництво телевізійного сюжету.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.017 сек.