МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Жорсткі дорожні покриття
До жорстких дорожніх покриттів відносять покриття, до складу яких входять: - цементобетонні монолітні покриття; - асфальтобетонні покриття на основі із цементобетону; - збірні покриття із залізобетонних і армобетонних плит. Товщину бетонних покриттів визначають за розрахунком з урахуванням основи, але фактичні значення приймають не менше величин, на ведених у таблиці 9.4. В бетонних покриттях необхідно передбачати поздовжні і поперечні шви. До поперечних відносяться шви розширення, стиску, короблення і робочі. Поздовжні і поперечні шви повинні, як правило, перетинатися під прямим кутом. Відстані між швами стиску визначають розрахунком.
Таблиця 9.4 – Товщина дорожнього покриття залежно від категорії та інтенсивності руху
Дозволяється призначати довжину збірних залізобетонних плит у залежності від товщини покриття і з урахуванням клімату у відповідності з табл.9.5.
Таблиця 9.5 – Визначення розмірів збірних залізобетонних плит залежно від клімату
На автомобільних дорогах I – IV категорій покриття із збірних залізобетонних плит необхідно передбачати в складних природних умовах або при високих насипах, де важко забезпечити стійкість (стабільність) земляного покриву. Для забезпечення тріщиностійкості асфальтобетонного покриття при інтенсивності руху більше 10 000 од/добу товщину бетонних основ і асфальтобетонних покриттів необхідно призначати розрахунком. В основах із бетону класу В12,5 і вище необхідно передбачати поздовжні і поперечні деформаційні шви. Конструкцію дорожнього одягу із збірним покриттям із залізобетонних і армобетон- них плит допускається приймати на основі техніко-економічних обґрунтувань в районах із складними інженерно-геологічними, гідрогеологічними та кліматичними умовами, де відсутні місцеві дорожньо-будівельні матеріали, придатні для влаштування рівноміцних покриттів іншого типу. Плити збірного покриття необхідно приймати за типовими проектами або проектувати за умовами міцності і тріщиностійкості на дію колісного навантаження і власної ваги плит при підйомі їх за монтажні петлі та при укладанні в штабелі і на транспортні засоби. На дорогах IV категорії під збірним покриттям, що укладається на піщану основу, доцільно передбачити прошарки із геотекстильного матеріалу на всю ширину покриття з запасом по 0,5 м з кожної сторони і випусками шириною 0,75 м від поперечних швів покриття на відкоси. На дорогах I –III категорії з насипами із скальних ґрунтів висотою більше 3 м, насипами на болотах при частковому виторфуванні висотою більше 5 м із любих ґрунтів, де очікуються нерівномірні осадки земляного полотна, рекомендується влаштовувати цементобетонні покриття, армовані сітками. Розрахунок товщини монолітного цементобетонного покриття необхідно виконувати з урахуванням величини і повторюваності сумарних напружень автомобілів і температури. Розрахунок товщини основ жорсткого дорожнього одягу з монолітними і збірними покриттями необхідно виконувати з умови граничної рівноваги при зсуві в кожному шарі дорожнього одягу і земляного полотна. На дорогах III і IV категорій може допускатися жорстка робота дорожнього одягу за межами пружності. В цьому випадку розрахунок товщини основи з умов граничної рівноваги при зсуві не є обов’язковим. Розрахунок асфальтобетонних покриттів на бетонній основі необхідно проводити за двома умовами: - тріщиностійкості асфальтобетонного покриття в найбільш холодний місяць зими; - міцності – граничного опору покриття і основи дії багатократно повторюваних навантажень від автотранспортних засобів. Асфальтобетонні покриття і цементобетонні основи з умов міцності необхідно розрахувати для найбільш невигідного періоду року – спекотних літніх місяців, коли модуль пружності асфальтобетону мінімальний.
Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|