Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Мовні засоби у науковій статті

Мовні кліше у науковій статті

Готуючи науковий текст, доречно урізноманітнюємо палітру мовних засобів (слів, словосполучень, виразів), вибір яких залежить від смислових відношень між частинами сформульованої думки.

1. Для передачімотивації актуальності теми і важливості дослідженняскористаємося такими мовними кліше:

Важливого значення набуває питання...

Однією з актуальних проблем ... сьогодні варто назвати …

Соціальне значення теми визначається...

Серед проблем, пов’язаних із...,

Уважного ставлення дослідників останнім часом вимагає питання ...

У зв’язку з ... особливого значення набуває питання...

Проблема ... перебуває в центрі уваги...

. заслуговує на особливу увагу... ; .. посідає важливе місце...;

. є актуальною...; .. давно є на часі..;. . є цілком на часі...;

. є малорозробленою, ... дискусійною, ...недослідженою.... фрагментарно висвітлювалася в...

. не була об'єктом спеціального вивчення... •

Важливо ... дослідити... ... описати (здійснити опис)

... узагальнити... ... вивчити... ... встановити... ... пояснити...

... систематизувати... ... схарактеризувати (дати характеристику)...... класифікувати...

... визначити...... підсумувати...... проаналізувати...... з'ясувати... ... розробити...

... здійснити експеримент... ... простежити... ... виявити... ... експериментально перевірити...

 

2. Розгляд історії та сучасного стану розробки питання в науковій літературіоформлюємо такими мовними формулами:

• Прийнято вважати, що... • Загальновідомо, що...• На думку (кого?)...

• Відповідно до концепції... •• Існуючі підходи щодо цього питання можна класифікувати так...

• Дослідженням цієї проблеми займалися...•

Цих поглядів дотримується (дотримуються)...

• Гіпотезу (передбачення) про... висунув (розробив) ...

• Початок напрямку (тенденції) покладено...•

Нову концепцію (ідею, гіпотезу, теорію тощо)розроблено..

 

3. Мета і завдання статтіпередбачають такі мовні засоби:

• Статтю присвячено такому питанню, як ...• Мета статті полягає в тому, щоб...

• Метою статті є встановити ...визначити... проаналізувати (описати, схарактеризувати)...

• У статті порівнюється (порівнюються)...вивчається (вивчаються)...з'ясовується (з'ясовуються)...

4. Виклад суті дослідженняу статті містить такі мовні кліше:

• Є підстави вважати...

• Умови та хід експерименту дозволяють висунути гіпотезу...

• Перевіримо запропоноване припущення...

• Однією з найважливіших особливостей (чого?) ... є ...

• Об'єкт дослідження характеризується такими особливостями:

Зібраний матеріал підлягає структуруванню...

• Матеріали здійсненого обстеження дозволяють згрупувати (класифікувати, узагальнити, уточнити, конкретизувати)...

• За структурою можна виокремити...• Нами зафіксовано (виявлено, з'ясовано, описано)...

 

5.Лексико–граматичні засоби впевненості

– є впевненість у тому, що; переконливою є позиція відомих учених...;

безумовно, що...; не можна не зважати на те, що; доведено, що...; загальновідомо, що.;

– є очевидним, що...; немає сумнівів щодо (чого?)...

– У цьому зв'язку зрозуміло, що...– Ці факти переконують у (чому?)...

– Автор переконливо доводить, що...– Результати дослідження підтверджують справедливість (чого?)...

– Можна з упевненістю (певністю) сказати, що...– Враховуючи вищезазначене, можна стверджувати, що..

6.Лексико–граматичні засоби критики (незгоди, спростування)

– Доцільно (доречно) викрити (зазначити) недоліки ... – Не можна не заперечити...

– Не можна погодитися. – Навряд чи можна погодитись. – Автор, на наш погляд, помиляється стосовно...

– Є підстави дорікати в неточності, неуважності. – Є серйозні розбіжності в поглядах на...

– Можна спростувати наведену думку. – Автором ігноруються факти ...

–Автор припускається явних неточностей... Автор дотримується нетрадиційного погляду на...

– Автор припускається, на наш погляд, помилкових тверджень...

– Автором не висвітлено питання (чого?)... – Авторська позиція суперечить (чому?)...

– Автором необґрунтовано стверджується, що... – Автором поставлено нерозв'язуване завдання...

– Висновки не підтверджуються фактами... – Не зрозуміло, що автор має на увазі, стверджуючи (що?)...

– Є дискусійним питання (про що?)... – Сумнів викликають наведені статистичні дані: ...

– Низка сумнівів та зауважень виникає при ...

 

7. Лексико–граматичні засоби припущення

– Припустімо, що... – Допустімо, що... – Можна висловити припущення...

– Є підстави висунути гіпотезу... – Домовимось, що... – Маємо припустити, що...

– Доречно проаналізувати ситуацію, припустивши, що...

8. Висновки, рекомендації, пропозиціїоформимо такими мовними формулами:

• Отже, проведене дослідження (аналіз) підтверджує, що...

• ... є всі підстави зробити такий висновок:...

• Як підсумок зазначимо, що... .

• Відтак, можна стверджувати, що...

• Сформулюємо основні висновки та рекомендації...

• Описана у статті методика проведення експерименту являє собою...

• Проведене дослідження дозволяє зробити такі висновки:...

 

Отже, стаття завершена. І все ж таки не поспішаймо віддавати її до друку. Є такий термін "вилежана стаття". Відкладімо роздруківку на день, кілька днів чи місяць (кожний вирішує індивідуально). Через певний час ще раз перечитаймо роботу, поміркуймо над структурою і змістовим наповненням. Можливо, "свіже" бачення проблеми дасть можливість удосконалити вступ, основну частину чи висновки. А ще пам'ятаймо "десять заповідань простого писання і редагування" (І.Огієнка) знаходимо такі: немає стилю "наукового" й "ненаукового", є тільки стиль ясний і неясний; писати так, щоб усі зрозуміли написане, наше писання може читати не зовсім підготовлений читач.

 

 


Читайте також:

  1. L2.T4/1.1. Засоби періодичного транспортування штучних матеріалів.
  2. L2.T4/1.2. Засоби безперервного транспортування матеріалів. Транспортери.
  3. L2.T4/1.3. Засоби дозування сипучих матеріалів.
  4. L3.T4/2. Засоби переміщення рідин.
  5. V Засоби навчання
  6. Абсолютні синоніми (наприклад, власне мовні й запозичені) в одному тексті ділового стилю вживати не рекомендується.
  7. Адреноблокуючі засоби.
  8. Активи, що реалізуються повільно (А3) – це статті 2-го розділу активу балансу, які включають запаси та інші оборотні активи (рядки 100 до 140 включно, а також рядок 250).
  9. Акустичний контроль приміщень через засоби телефонного зв'язку
  10. Акустичні засоби|кошти| захисту
  11. Алгоритмічна конструкція повторення та її різновиди: безумовні цикли, цикли з після умовою та з передумовою.
  12. АПАРАТНІ ЗАСОБИ ПЕРСОНАЛЬНИХ КОМП’ЮТЕРІВ




Переглядів: 5750

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Основні компоненти наукової статті | Усної наукової доповіді, повідомлення, виступу

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.018 сек.