МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
ІІ варіант проведення цього структурного компонента.І варіант проведення цього структурного компонента. Дієприслівник як особлива форма дієслова КЛАС: 7 клас ТЕМА: Закріплення знань, умінь і навичок з теми “Дієприслівник як особлива форма дієслова” МЕТА: підготувати семикласників до контрольної роботи з теми „Дієприслівник”, закріпити знання з цієї теми; виховувати чесного, порядного, справедливого громадянина; розвивати логічне й абстрактне мислення учнів. ТИП УРОКУ: урок закріплення знань і навичок учнів МЕТОДИ ТА ПРИЙОМИ: слово вчителя, метод бесіди, аналіз мовних явищ, метод вправ, робота в малих групах; аналіз текстів, робота в парах, індивідуальне виконання учнями завдань, самостійне складання учнями речень і словосполучень, складання лінгвістичної мініатюри. ОБЛАДНАННЯ: тексти для аналізу. Хід уроку: 1. Організаційний момент. – Доброго дня, діти! Давайте перевіримо вашу підготовку до уроку: подивіться уважно на свої парти. Перевірте наявність на них зошитів, підручників, щоденників, ручок. Запишіть собі в зошити сьогоднішнє число й „Класна робота”. 2. Повідомлення теми майбутньої роботи, усвідомлення її учнями. Учитель: Сьогодні у нас незвичайний урок – я не тільки перевірю, як ви засвоїли розділ, що вивчали протягом останніх кількох тижнів, а й попрацюємо з приказками і прислів’ями і цікавим текстом. 3. Відтворення теоретичних відомостей, застосування яких буде потрібним учням. Учитель: Перед тим, як перейти до виконання різноманітних вправ і завдань, повторимо теоретичні відомості про „Дієприслівник як особливу форму дієслова”. З цією метою проведемо експрес-опитування: я швидко ставлю вам запитання, а ви відповідаєте. Якщо не знаєте правильної відповіді, запитання одразу переходить іншому учневі. Після правильної відповіді той учень, який не зміг правильно відповісти на запитання, повторює правильну відповідь. Не забувайте, що кожна відповідь правильна лише за умови вдало дібраного прикладу. ‒ Дієприслівник ‒ це самостійна частина мови чи особлива форма дієслова? ‒ Ознаки яких частин мови поєднує в собі дієприслівник? ‒ Яку синтаксичну роль виконує дієприслівник? ‒ Дайте визначення поняття дієприслівниковий зворот. ‒ Чи завжди дієприслівниковий зворот і одиничний дієприслівник виділяються комами на письмі? Учитель: Є слова з примхливою вдачею. Їх зараховують то до однієї частини мови, то до іншої. Видається мені, що вони й самі іноді сумніваються: хто ж вони?! Якби їх запитали про це звечора, то була в одна відповідь. А вранці вони передумали б – і відповіли б інакше. Це ж дієприкметники й дієприслівники. Навіть у назвах просвічується їхня цікава природа. Розкажіть про дієприслівник за поданим планом (План написано на дошці). Для цього розподіліться на групи по 5 учнів. Намагайтеся скласти розповідь таким чином, щоб вона була продовженням моєї й нагадувала лінгвістичну мініатюру. План 1. Чи можна виходячи лише з назви пояснити особливість дієприслівника? 2. Ознаки яких частин мови поєднує дієприслівник? 3. Яку синтаксичну роль виконує дієприслівник у реченні? 4. Чи існують особливості виділення дієприслівника і дієприслівникового звороту на письмі. Однією з вимог правильності виконання завдання буде не лише правильність розповіді й повна відповідь на всі запитання плану, а й дотримання норм правильної літературної вимови. Приклад: Так, так, саме назва вказує на їхнє походження. Наприклад, дієприслівник узяв найкраще від дієслова ‒ це вид, а від прислівника його виняткову ознаку ‒ незмінність і можливість у реченні виконувати роль обставини. Тому й не можна вважати його окремою частиною мови ‒ він особлива форма дієслова, як і дієприкметник, інфінітив і особливі форми на –но, -то. А ось разом із залежними словами він може утворювати дієприслівниковий зворот, який завжди виділяється комами. Ну а якщо одиничний дієприслівник вжито зразу ж після дієсловами-присудка (Журавлі летять курликаючи), то він тоді комами не виділяється. Читайте також:
|
||||||||
|