МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Системи управління розподілом товарівВ останні десятиліття розроблено ряд методів МТЗ (розподілу товарів), зорієнтованих на конкретну потребу виробництва, реалізацію яких практично не можливо уявити без транспортного обслуговування, це: - метод "Канбан" (розроблений у Японії для управління поставками в умовах поточного виробництва; враховує потребу, яка виходить з кінцевого монтажу виробу): - система планування матеріальних потреб (МRР), яка охоплює планування на 3-х рівнях: на першому - здійснюють програмне планування, на другому - розподіл матеріалів і на третьому - управління закупівлями (тут фактичне відхилення від плану передається через зворотний зв'язок на рівень планування і виникає замкнута система); При розгляді логістики виробничих процесів ми ознайомилися з використанням "штовхаючих" модифікацій систем МРП у виробництві, але є певні особливості їх використання в усьому логістичному ланцюгу. Тут розрізняють дві системи МRР. Система МRР-І - приклад так званого "зовнішнього" управління: планування здійснює відділ планування, потім його доводять до підрозділів виробництва і закупівель. Здатність системи до саморегулювання мінімальна. Якщо в ході реалізації плану виникають непередбачувані ситуації, то на них важко гнучко реагувати. Рівень програмного планування виробництва МRРІ дозволяє узгоджувати і оперативно коригувати плани та дії постачальних, виробничих і збутових структур фірм зі змінами, що виникають. Плани постачання, виробництва і збуту в МRР-І можуть узгоджуватися в середньо- і довготерміновій перспективі: забезпечується також поточне регулювання і контроль використання виробничих запасів. Основні принципи МRР-І прості для складання простого товару, але коли йдеться про комплексну продукцію і широкий асортимент товарів, то практично неможливо охопити кількість інформації, що необхідно прорахувати. Неможливо це зробити і у випадку, якщо запланований попит на кінцеву продукцію зазнає непередбачених змін, а також, коли потрібно розрахувати послідовність у попиті на напівфабрикати і закуповувані частини. Необхідна ефективність функціонування системи може бути досягнута лише на основі використання комп'ютерів. Система МRР-І вимагає значних витрат на підготовку первинних даних і ставить підвищені вимоги до ступеня їх точності. Система, зорієнтована в першу чергу на вирішення завдань матеріального обліку і розрахунку потреби в сировині та матеріалах, не забезпечує достатньо повного набору даних про інші чинники виробничого процесу. Ці та інші недоліки системи обумовили потребу в її вдосконаленні, розробку нової системи, відомої під назвою МRР-ІІ. Систему МRР-І застосовують в управлінні запасами: напівфабрикатів і запасних частин, потреба в яких безпосередньо залежить від попиту на кінцеву продукцію. Система МRР-ІІ відрізняється від МRР-І не рівнем розвитку технології, а ступенем гнучкості управління і номенклатурою функцій. МRР-ІІ включає функції системи МRР-І: наприклад, планування потреби в сировині та комплектуючих, а також ряд нових функцій, не властивих системі МRР-І (автоматизоване проектування, управління технологічними процесами та ін). У цій системі широко використовують методи імітаційного моделювання. У програмне забезпечення системи МRР-ІІ входять планування поставок засобів виробництва, розрахунок графіків виробництва, контроль діяльності виробничих структур, управління збутом готової продукції та закупівля сировини. Є також функції прогнозування, електронного обміну даними, отримання фінансової звітності. У системи МRР-ІІ значно коротший термін окупності порівняно з МRР-І, вона може бути впроваджена за коротший проміжок часу. За даними виконаних у США досліджень, застосування системи МRР-ІІ дозволяє скоротити обсяг запасів у середньому на 17% у вартісному вираженні, зменшити витрати на закупівлю сировини на 7%, підвищити рівень рентабельності виробництва. Система JIT (JIT-Just in time- "Точно в термін", "Точно або вчасно")- це система виробництва та поставки деталей, комплектуючих виробів до місця виробничого споживання або в торгове підприємство у необхідній кількості у потрібний час. Система забезпечує пристосування виробництва до змін, зумовлених збоями в технологічних лініях, коливаннями попиту на вироблену продукцію у торгівлі. Якщо система JIT діє у масштабі всієї фірми і використовується також її основними постачальниками, то забезпечується ритмічність випуску готової продукції, підвищується її якість, різко скорочуються виробничі й товарні запаси, що дає змогу фактично вивільнити частину складських приміщень і використати їх для інших потреб. Застосування системи JIT дозволяє підійти до реалізації концепцій "виробництва з нульовим запасом" (виробництво без складу). Найповніше принципи системи JIT втілені в системі "Канбан". Перевага системи JIT: забезпечення економії капіталу, підвищення ефективності капіталовкладень, скорочення проміжного складування. Недоліком є збільшення кількості рейсів автомобілів, посилення руху на автомагістралях. Підвищення вимог споживачів за параметрами терміну доставки та якості матеріалів призводить до збільшення витрат постачальників і транспортних підприємств на складування, контроль якості матеріалів, формування партій поставок, перевезення малих партій. Система SDР (Програма планування доставки)- це подальше удосконалення системи JIT, становить систему планування потреб у матеріалах для упорядкування організації перевезень матеріалів і забезпечення прогнозування їх кількості. Система розроблена корпорацією Chrysler на основі використання системи електронного обміну даними між усіма постачальниками. Основним положенням системи SDР є планування замкнутого ланцюга перевезень. Постачання, завантаження певним матеріалом у постачальника і перевезення у виробничий підрозділ здійснюють відповідно до заданого графіка. Разом і перевезенням матеріалів здійснюють повернення повторно використаної тари та контейнерів. Організація перевезень за системою SDР дозволила одержувати економію за рахунок скорочення витрат на транспортування і завантаження. З наявністю інформації про навантаження, яка надходить у реальному масштабі часу, що є в розпорядженні корпорації, фірми, підвищилась надійність доставки, це дозволяє знизити обсяги внутрішньовиробничих запасів із дводенної потреби до 4-6-годинної. Система DRР (Distribution Reguirements Planning)- система управління розподілом продукції. Її важливими функціями є: контроль за станом запасів, включаючи розрахунок точки замовлення, формування зв'язків виробництва, постачання і збуту з використанням забезпечуючого комплексу системи МRР. Важливою функцією системиDRР є планування перевезень. У системі обробляють заявки на транспортно-експедиційне обслуговування, складають і корегують у реальному масштабі часу графіки перевезень. Графіки роботи складів є основою для розрахунку потреби в послугах транспорту. Коригування потреби здійснюють з урахуванням оперативної обстановки. Система DRP-II (Distribution Resource Planning) - розширений аналог системи DRP, яку розглядають як друге покоління. На відміну від системиDRPпрогнозування у системі DRP-IIможе бути середньо-і довготерміновим. У системі здійснюють також розробку середньо-і довготермінових планів завантаження виробничих потужностей і складів, використання робочої сили та ін. Система LRP (Logistic Reguirements Plannig) - система планування і контролю вхідного, внутрішнього та вихідного матеріальних потоків на рівні підприємства. Система забезпечує інтегрований підхід до у правління запасами в каналах сфери обігу, виробничими та товарними запасами, незавершеним виробництвом; прогнозування потреби в продукції транспорту, попиту на товари, що випускає фірма; визначення оптимальних ланок логістичних ланцюгів тощо. У системі LRP використовують комп'ютерні програми, що функціонують у рамках системи МRР і DRP. Метод швидкого реагування (Quick Response Method) - метод планування і регулювання поставок товарів на підприємства роздрібної та гуртової торгівлі та розподільчі центри. Метод передбачає тісну взаємодію між торговим підприємством і його постачальниками, оптимізацію товарних запасів підприємства торгівлі та їх зменшення, але не нижче від рівня, що забезпечує негайне задоволення більшої частини заявок покупців. У своїй практичній діяльності фірми застосовують різні поєднання розглянутих систем. В основному ці системи та методи застосовують для досягнення синхронізації роботи транспорту і виробництва. Суть їх застосування на транспорті: якщо в основному виробництві використовують технологію "суворо за графіком" без інформації про стан і обсяги запасів необхідних матеріалів, сировини, напівфабрикатів і комплектуючих виробів, то в закупівельній і збутовій логістиці перевезення здійснюють відповідно через короткі інтервали (система Канбан) і в чітко визначений час (система "Точно або вчасно"). За вказаною технологією облік подачі вантажів і тонажу клієнтурі в необхідних випадках фіксують із точністю до хвилини. При цьому, наприклад, автомобіль із головного конвеєра автоскладального заводу надходить не на склад, а у вагон, і одночасно спеціальний вантажний устрій, керований ЕОМ, забезпечує подання наступного вагону під завантаження чергової партії автомобілів. Така технологія дозволяє обходитись без громіздкого і вартісного складського господарства та прискорити оборотність капіталу. У результаті нормативи запасів матеріальних цінностей різко скорочуються. Наприклад, у Японії вони становлять 2- і 5-ти добову потребу, а на автоскладальному заводі "Ніссан" запас комплектуючих деталей розраховано всього на 2 год. роботи головного конвеєра. При переході на роботу за системою "Точно або вчасно" час реалізації товару скорочується майже в 2 рази. Своєчасно задовольняють потреби галузей, що вимагають гарантованої доставки вантажів до певного терміну за допомогою організації руху вантажних потягів на мережі залізниць за жорстким розкладом. Вантажовідправник бронює у потягу необхідну йому вантажопідйомність і забезпечує завантаження у технологічно необхідний час. Такі потяги не очікують вантаж, тому відправник, який не встиг упоратись з вантажною роботою, втрачає оплачений тариф, як і пасажир, який запізнився на потяг. Під впливом логістичних систем "Канбан" і "Точно в термін" користувачі транспортних послуг почали віддавати перевагу таким критеріям як дотримання часових графіків доставки вантажів (залежно від тривалості запланованої поставки вважають допустимими такі відхилення: для 8-12 тижнів (25%), 4-8 тижнів (10%), менше 4 тижнів (1%)), відповідальність за задоволення поточних потреб і можливість відстеження руху вантажу. Підвищення значимості названих критеріїв спостерігалось у 90% фірм. що взяли на озброєння розглянуті логістичні системи. Одночасно половина з цих фірм підвищила інтерес до таких факторів, як близькість розташування терміналів, величина тарифів, довжина маршрутів і наявність спеціалізованого рухомого складу. Отже. можна стверджувати, що починається органічне зрощування транспорту з обслуговуваним виробництвом, перетворення його в ланку єдиної системи "виробництво - транспорт - розподіл".
Читайте також:
|
||||||||
|