Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Теорія МакКлелланда

План

Тема 5.

Функція менеджменту "Мотивація"

5.1. Поняття мотивації та її зміст;

5.2. Мотиваційні теорії;

5.2.1. Сутність змістовних теорій;

5.2.2. Процесуальні теорії мотивації;

5.3. Роль заохочення та стягнення в ефективності мотивацій.

Література: Тірник О. М., Лазановський П. П., "Менеджмент: теоретичні основи і практикум" 2003 р.

 

Афоризми до теми:

"Все управління в кінцевому результаті зводиться

до стимулювання активності інших людей".

 

5.1. Поняття мотивації та її зміст.

 

Керівники завжди розуміли, що необхідно спонукати працівників до праці, однак вважали, що для цього досить простої матеріальної винагороди. Засоби зацікавленності в праці існували багато століть. Але прийшли нові часи і таких засобів стало замало. Вчені почали вивчати природу мотивацій людини до праці.

Мотивація - це процес спонукання, стимулювання себе чи інших до цілеспрямованої поведінки або до виконання певних дій, спрямованих на досягнення власної мети чи мети організації.

Для ефективного виконання функцій мотивації в сучасних умовах менеджеру (керівнику) необхідно вільно володіти поняттями мотивації, враховуючи в управлінській діяльності взаємозв'язок таких понять як мотив і стимул.

Мотив - це внутрішня спонукальна сила, яка примушує людину щось робити, або вести себе певним чином.

Стимул - зовнішня причина, яка спонукає людину діяти для досягнення мети.

Мотивація праці - це прагнення працівника задовольнити свої потреби. Стимулювання праці передбачає створення умов, за яких трудова діяльність стає необхідною для задоволення потреб працівника. Мотивація базується на 2-х категоріях:

ПОТРЕБА - фізіологічне або психологічне відчуття нестачі в чомусь або у комусь.

Потреби --- первинні

 

вторинні

 

психологічного походження (потреба у спілкуванні, дружбі, повазі)

Винагорода - це все те, що людина ввадає для себе цінним.

Зовнішні винагороди - підвищення по службі, грошові виплати.

Внутрішні винагороди - почуття успіху.

Для успішного керівництва людьми кожний менеджер повинен уявляти, чого хочуть його підлеглі, які мотиви їх поведінки, як можна впливати на них і яких результатів при цьому Чекати.

Знання мотивації дає змогу розробити способи досягнення максимальної віддачі від підлеглих на основі уявлення про їх поведінку, про мотиви, що змушують їх працювати краще або гірше.

Лише 12% - людей як головний мотив діяльності називають гроші;

45% - славу;

35% - задоволеність змістом роботи;

15% - владу.

У менеджменті мотивація розглядається перш за все як фактор підвищення прод. праці працівників. Сьогодні менеджери усвідомлюють, що такі суб'єктивні принципи як справедливість, визнання заслуг також впливають на результати діяльності організації.

5.2. Мотиваційні теорії.

 

Для того, щоб розібратися в змісті процесу мотивації, необхідно ознайомитись з теоріями мотивації.

В сучасній управл. науці розрізняють змістовні і процесійні теорії мотивації. Серед багатьох існуючих змістових теорій мотивації визначають 4 основні, які вже стали класичними: Маслоу, МакКлелланда, Герцберга. Змістовні теорії - відображають зміст потреб. Процесійні теорії - відображають процес винагородження. В основі змістовних теорій мотивації належать потреби людини. Усі потреби Маслоу розмістив у вигляді чіткої структури (або піраміди).

Фізіологічні потреби є необхідними для виживання (їжа, вода, відпочинок).

Безпеки та захищеності - потреби захисту від навколишнього світу, прагнення і бажання людей знаходитись в сабільному і безпечному стані.

Соціальні потреби - це термін, який характеризує відчуття належності до когось чи чогось. Дружба, взаємодопомога та взаємовиручка, солідарність - це складові соц. потреб.

До потреб у повазі належать самоповага, визнання власних досягнень, почуття власної гідності, незалежність, імідж, набутий досвід.

Потреба самореалізації - це можливість застосовувати у повсякденному житті власний творчий потенціал.

Маслоу стверджував, що потреби нижчих рівнів потребують першочергового задоволення, тобто впливають на поведінку людини раніше, ніж потреби більш високих рівнів. Перш ніж потреба наступного рівня стане визначальним фактором у поведінці людини, має бути задоволено потребу низького рівня. Досвідчені керівники розуміють, що мотивація людей визначається широким колом їхніх потреб. Розглянемо методи, за допомогою яких керівники можуть задовольняти потреби вищіх рівнів своїх підлеглих в процесі труд, дія-ті.

Соц. потреби - наданням працівникам такої роботи, котра б давала їм змогу спілкуватися, створенням на робочих місцях духу єдиної команди, проведенням з підлеглими періодичних нарад.

Потреби поваги - реалізуються шляхом пропонування підлеглим більш змістовної роботи, просування по служб, дробині, забезпеч, навчання та перепідготовки, що підвищ, рівень, компетенції.

Потреби в самовираженні - надання підлеглим складної та важливої роботи, яка вимагає від них повної віддачі. Теорія Маслоу НЕ є ідеальною і має недоліки.

Потреби поділяються на:

- потребу в успіху;

- потребу у владі (бажанням впливати на інших людей);

- потребу у незалежності (співучасті).

Він вважає, що з 3-х потреб, розглянутих в його концепції для успіху менеджера найбільше значення має розвинена потреба влади.

 


Читайте також:

  1. E) теорія раціонального вибору.
  2. I. Теорія граничної продуктивності і попит на ресурси
  3. V теорія граничної корисності визначає вартість товарів ступенем корисності останньої одиниці товару для споживача.
  4. Балансова теорія визначення статі. Диференціація статі і роль гормонів у цьому процесі.
  5. Біхевіоральна теорія
  6. В межах наукового підходу існує велика кількість концепцій, але найбільш переконлива – еволюційна теорія.
  7. Взаємозв’язок психодинамічної теорії АСПН з іншими теоріями
  8. Глобалізаційні процеси в сучасній світовій культурі та теорія модернізації
  9. Голографічна теорія пам’яті.
  10. Двофакторна теорія Герцберга
  11. Еволюція інституціоналізму у другій половині ХХ ст. Економічна теорія неоінституціоналізму.
  12. Економiчна теорія Дж.М.Кейнса.




Переглядів: 696

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | Двофакторна модель Гєрцберга

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.013 сек.