МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Маркетингова організаційна структура фірмиСутність та основні принципи організації маркетингу на підприємстві Організація маркетингу на підприємстві Лекція 8 8.1. Сутність та основні принципи організації маркетингу на підприємстві 8.2. Маркетингова організаційна структура фірми 8.3. Взаємодія структур маркетингу з іншими підрозділами фірми 8.4. Структура і розуміння підприємства, повністю орієнтованого на маркетинг (споживачів)
З позиції менеджменту (управління бізнесом) всі підприємства, фірми мають спільну ознаку — вони є організаціями. Організація — це група людей, діяльність яких свідомо координується для досягнення загальних цілей. Складні організації мають такі загальні характерис_ тики: ресурси, залежність від зовнішнього середовища, вертикальний і горизонтальний розподіл праці, необхідність ефективного уп_ равління. Із цих позицій управління організацією розуміють як про_ цес планування, організації, мотивації і контролю, необхідний для формулювання й досягнення поставлених цілей. До основних принципів організації маркетингу на підприємстві належать: •цілеспрямованість — відповідність цілям, стратегії, політиці під_ приємства; спрямованість на пошук і задоволення потреб спожи_ вачів; •чіткість і оптимальність організаційної структури відповідно до стратегії, цілей та завдань маркетингу; •визначення напрямків діяльності — орієнтація на конкретну кон_ цепцію, чітке визначення функцій і завдань кожного підрозділу та його працівників; •гнучкість — своєчасне реагування на зміни у навколишньому се_ редовищі та можливостях підприємства; •скоординованість і узгодженість дій маркетингових підрозділів (окремих працівників) для досягнення максимального ділового ефекту; •економічність — витрати на маркетинг мають покриватись дохо_ дами від реалізації маркетингових заходів; •наявність висококваліфікованих кадрів, постійна увага до їх вдос_ коналення; •активна маркетингова політика — пошук нових ринків, вивчен_ ня потреб конкретних споживачів тощо.
Структура функціонального типу доцільна для підприємств, які мають невелику кількість товарів і ринків. Функціональна організація маркетингу базується на розподілі праці згідно з існуючими і новими функціями, на спеціалізації праців_ ників. Якщо номенклатура продукції невелика, функціональна ор_ ганізація маркетингу сприяє високій маневреності завдяки простоті управління. Функціональну структуру маркетингу характеризує слабка гнучкість стратегії, орієнтація на досягнення поточного ефекту — во_ на не сприяє динамізму й новаторству.
Рис. 11. Відділ маркетингу (функціональна структура)
Для підприємств, які випускають велику кількість різноманіт_ ної продукції, що потребує специфічних умов виробництва й збу_ ту, доцільною є організація маркетингу за товарним принципом. Така організація має певні переваги. Управляючий певним товаром координує весь комплекс маркетингу щодо цього товару і швидше реагує на проблеми, що виникають на відповідному ринку. Порівняно з функціональною товарна структура потребує більших витрат, оскільки має більшу кількість працівників. Тому найчастіше організація маркетингу за товарним принципом застосовується на ве_ ликих підприємствах при значному обсягу продажу кожного товару. Рис. 12. Відділ маркетингу (товарна структура) Якщо підприємства продають свою продукцію на різних ринках, де потреби споживачів у товарі неоднакові, а товари потребують специфічного обслуговування, доцільно застосовувати орга_ нізацію маркетингу за ринками.
Рис. 13. Організація маркетингу, орієнтована на споживачів (ринки) На підприємствах, які пропонують свою продукцію багатьом регіонам, у кожному з яких потрібно враховувати специфіку спожи_ вання цієї продукції, маркетингові структури можуть бути організо_ вані за регіонами Недоліком цієї маркетингової структури, як і структур, орієнтованих на товари й ринки, є певне дублювання робіт і проблеми координації діяльності.
Рис. 14. Організаційна структура маркетингу, орієнтована на регіони Організаційні структури маркетингу, побудовані за функціями і товарами, функціями і ринками, а також за функціями і регіонами, Для великих підприємств з диверсифікованим виробництвом і значною кількістю ринків характерна так звана матрична побудова маркетингової організаційної структури
Рис. 18. Організаційна структура маркетингу матричного типу Перевагами такої моделі є можливість забезпечити комплексне виконання робіт, зеко_ номити витрати, уникнути паралелізму в роботі. До недоліків нале_ жать труднощі в організації структури, у визначенні функцій її окре_ мих складових.
Читайте також:
|
||||||||
|