Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Маркетингова організаційна структура фірми

Сутність та основні принципи організації маркетингу на підприємстві

Організація маркетингу на підприємстві

Лекція 8

8.1. Сутність та основні принципи організації маркетингу на підприємстві

8.2. Маркетингова організаційна структура фірми

8.3. Взаємодія структур маркетингу з іншими підрозділами фірми

8.4. Структура і розуміння підприємства, повністю орієнтованого на маркетинг (споживачів)

 

З позиції менеджменту (управління бізнесом) всі підприємства,

фірми мають спільну ознаку — вони є організаціями. Організація — це

група людей, діяльність яких свідомо координується для досягнення

загальних цілей. Складні організації мають такі загальні характерис_

тики: ресурси, залежність від зовнішнього середовища, вертикальний

і горизонтальний розподіл праці, необхідність ефективного уп_

равління. Із цих позицій управління організацією розуміють як про_

цес планування, організації, мотивації і контролю, необхідний для

формулювання й досягнення поставлених цілей. До основних принципів організації маркетингу на підприємстві

належать:

цілеспрямованість — відповідність цілям, стратегії, політиці під_

приємства; спрямованість на пошук і задоволення потреб спожи_

вачів;

чіткість і оптимальність організаційної структури відповідно до

стратегії, цілей та завдань маркетингу;

визначення напрямків діяльності — орієнтація на конкретну кон_

цепцію, чітке визначення функцій і завдань кожного підрозділу та

його працівників;

гнучкість — своєчасне реагування на зміни у навколишньому се_

редовищі та можливостях підприємства;

скоординованість і узгодженість дій маркетингових підрозділів

(окремих працівників) для досягнення максимального ділового ефекту;

економічність — витрати на маркетинг мають покриватись дохо_

дами від реалізації маркетингових заходів;

наявність висококваліфікованих кадрів, постійна увага до їх вдос_

коналення;

активна маркетингова політика — пошук нових ринків, вивчен_

ня потреб конкретних споживачів тощо.

 

Структура функціонального типу доцільна для підприємств, які

мають невелику кількість товарів і ринків. Функціональна організація маркетингу базується на розподілі праці

згідно з існуючими і новими функціями, на спеціалізації праців_

ників. Якщо номенклатура продукції невелика, функціональна ор_

ганізація маркетингу сприяє високій маневреності завдяки простоті

управління. Функціональну структуру маркетингу характеризує слабка

гнучкість стратегії, орієнтація на досягнення поточного ефекту — во_

на не сприяє динамізму й новаторству.

 

Рис. 11. Відділ маркетингу (функціональна структура)

 

 

Для підприємств, які випускають велику кількість різноманіт_

ної продукції, що потребує специфічних умов виробництва й збу_

ту, доцільною є організація маркетингу за товарним принципом.

Така організація має певні переваги. Управляючий певним

товаром координує весь комплекс маркетингу щодо цього товару і

швидше реагує на проблеми, що виникають на відповідному ринку.

Порівняно з функціональною товарна структура потребує більших

витрат, оскільки має більшу кількість працівників. Тому найчастіше

організація маркетингу за товарним принципом застосовується на ве_

ликих підприємствах при значному обсягу продажу кожного товару.

Рис. 12. Відділ маркетингу (товарна структура)

Якщо підприємства продають свою продукцію на різних ринках,

де потреби споживачів у товарі неоднакові, а товари потребують

специфічного обслуговування, доцільно застосовувати орга_

нізацію маркетингу за ринками.

 

 

Рис. 13. Організація маркетингу, орієнтована на споживачів (ринки)

На підприємствах, які пропонують свою продукцію багатьом

регіонам, у кожному з яких потрібно враховувати специфіку спожи_

вання цієї продукції, маркетингові структури можуть бути організо_

вані за регіонами Недоліком цієї маркетингової

структури, як і структур, орієнтованих на товари й ринки, є певне

дублювання робіт і проблеми координації діяльності.

 

Рис. 14. Організаційна структура маркетингу, орієнтована на регіони

Організаційні структури маркетингу, побудовані за функціями і

товарами, функціями і ринками, а також за функціями і регіонами,

Для великих підприємств з диверсифікованим виробництвом і

значною кількістю ринків характерна так звана матрична побудова

маркетингової організаційної структури

 

Рис. 18. Організаційна структура маркетингу матричного типу

Перевагами такої

моделі є можливість забезпечити комплексне виконання робіт, зеко_

номити витрати, уникнути паралелізму в роботі. До недоліків нале_

жать труднощі в організації структури, у визначенні функцій її окре_

мих складових.

 


Читайте також:

  1. III. Географічна структура світового ринку позичкового капіталу
  2. VІ. План та організаційна структура заняття
  3. АДАПТОВАНА ДО РИНКУ СИСТЕМА ФОРМУВАННЯ (НАБОРУ) ОКРЕМИХ КАТЕГОРІЙ ПЕРСОНАЛУ. ВІДБІР ТА НАЙМАННЯ НА РОБОТУ ПРАЦІВНИКІВ ФІРМИ
  4. Адміністративно – територіальний устрій і соціальна структура Слобожанщини у половині XVII – кінці XVIII століття
  5. Акти з охорони праці, що діють в організації, їх склад і структура.
  6. Аналіз методичних підходів до оцінки конкурентоспроможності фірми
  7. АРХІВНІ ДОВІДНИКИ В СИСТЕМІ НДА: ФУНКЦІЇ ТА СТРУКТУРА
  8. Атомно-кристалічна структура металів
  9. Аудиторської фірми/аудитора про виконані роботи/надані послуги за 200_р.
  10. Базова алгоритмічна структура
  11. Банківська система та її структура. Функції Центрального банку.
  12. Безцехова виробнича структура.




Переглядів: 880

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Персональний продаж і прямий маркетинг | Взаємодія структур маркетингу з іншими

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.