МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||||||||||
Скульптурні технікиМатеріал, який обирає скульптор для своєї роботи, зумовлює і вибір скульптурної техніки. Для твердих та м’яких матеріалів виділяють такі головні техніки: · пластика, ліпка – техніка додавання, що використовується в роботі з м’якими матеріалами, коли скульптор починає роботу зсередини, доліплюючи матеріал до отримання необхідної форми чи образу;
· скульптура – техніка віднімання, характерна для роботи з твердими матеріалами, коли скульптор, як говорив відомий італієць Мікеланджело, бере камінь та відсікає все зайве. Для металів та сплавів як скульптурних матеріалів використовуються свої види техніки: · лиття; · кування; · карбування; · гальванопластика. Лиття, виливання – це спосіб гарячої обробки металів, який використовується для виготовлення скульптури та виробів декоративно-ужиткового мистецтва. Щоб сформувати відливок, гарячу металеву масу виливають у ливарні форми, а коли вона застигне, отримують готовий витвір.
Кування – спосіб обробки металів, при якому заготовка (холодна чи гаряча) під ударами молота чи преса деформується і поступово отримує необхідну форму, розміри та механічні властивості. Кування може бути ручним або механічним. Ручне кування здавна було одним із найважливіших способів художньої обробки металів, виготовлення різноманітних витворів скульптури та декоративно-прикладного мистецтва: жіночих прикрас, брам, канделябрів, зброї, обладунку. У Середні віки ковані вироби прикрашалися рельєфами, просіченим візерунком, насічкою. У ХІХ ст. кування було витиснене штампуванням та литвом, але на початку ХХ ст., в епоху модернізму, поновився інтерес до ручного кування.
Карбування, чеканка – один із найдавніших способів обробки металів. Виділяють три види карбування: · художня техніка, створення рельєфних зображень та візерунків на листовому металі ударами молотка по чеканам, що вигинають металевий лист, покладений лицевим боком на еластичну підложку з особливої смоли. Ця техніка використовується для виготовлення дрібних, у тому числі ювелірних виробів, але нею можна створювати і монументальну скульптуру, робота над якою йде по частинах, які потім з’єднуються спайкою;
· рельєфні зображення на поверхні медалей та монет, що створюються за допомогою сильних ударів сталевими штемпелями – пуансонами із заглибленими зображеннями та надписами;
· обробка лицевої поверхні вилитих скульптурних виробів: загладжування швів, нерівностей, обробка деталей чеканами. Гальванопластика (від імені італійського вченого Луїджі Гальвані та гр. Plastike – ваяння) – спосіб отримання металевих копій з будь-якого оригіналу методом електролітичного осадження металу на знятій з оригіналу копії під час проходження електричного струму. Для отримання копії зняту з оригіналу гіпсову форму (матрицю) покривають струмопровідним шаром графіту й опускають у ванну з розчином, під дією струму на ній відновлюються заряджені частинки (іони) металу – міді, срібла тощо. Відбувається поступове нарощування металевого шару, потім він легко відділяється від матриці. Із середини ХІХ ст. цей спосіб поширився як засіб виготовлення металевих скульптур і рельєфів за ліпленими оригіналами замість коштовних відливок. Аналогічна технологія використовується для нанесення тонких металевих покрить (гальваностегія).
Три основних техніки скульптурної обробки металів об’єднуються або навіть змагаються у такому виді малої пластики, як медальєрне мистецтво.
Читайте також:
|
|||||||||||||||||||
|