Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Право як форма буття, та забезпечення прав людини.

Право є важливим засобом організації суспільства. Воно володіє певними характеристиками, які, по-перше, визначають його як цінність для суспільства, по-друге, забезпечують відображення та ступінь реальності прав і свобод людини. Це:

- нормативність, завдяки якій права людини набирають документального характеру і письмового виразу;

- імперативність, що обумовлює чітку визначеність варіантів поведінки суб’єкта у межах, визначених правом;

- формальна визначеність, тобто чіткість та однозначність формулювань та визначеність змісту прав людини у нормативних актах;

- системність, тобто послідовність та ієрархічність, а також взаємозалежність прав людини, можливість класифікації цих прав за різними критеріями;

- загальність, що не передбачає виключень щодо тлумачення чи реалізації суб’єктивних прав та забезпечує їх формальну рівність;

- державна гарантованість, що виявляється в системі гарантій, які забезпечують охорону прав, створення механізмів їх реалізації, та забезпечення відновлення прав у випадку їх порушення.

Цінність права для суспільства виявляється в його сутності та функціях. Найважливішим для розуміння антропологічного значення права є характеристика соціальної сутності права, що виокремлюється наряду з політичною, національною, класовою та гносеологічною сутністю. Саме соціальна сутність забезпечує певний рівень справедливості права та знаходить свій прояв у специфічних функціях, які виконує право по відношенню до людини.

· Організаційна, що виявляється у здатності права забезпечити узгоджену діяльність владних структур, органів держави та соціальних груп у сфері прав людини; стабільність цих прав, шляхом їх нормативного виразу на конституційному рівні;

· Комунікативна функція, що створює умови для забезпечення цивілізованих форм спілкування соціальних суб’єктів. Ця функція надає можливість використати імперативно-регулятивні властивості права та його примусовий потенціал. Ця функція визначає межу можливої та необхідної поведінки між тим, що дозволено та заборонено, та вказує на можливі санкції для порушників правової комунікації;

· Кратична функціязабезпечує можливість примусу суб’єкта до право слухняної поведінки шляхом передбачення силових методів впливу на поведінку та правового закріплення процедури його застосування;

· Егалітарна функціяполягає у наділенні громадян рівною мірою свободи та відповідальності. Її змістом є забезпечення можливості індивіда користуватися юридично-обумовленою мірою свободи на власний розсуд. Це обумовлює реальність право-діє-деліктоздатності та створює умови, щодо реалізації суб’єктивних інтересів у межах права;

· Семіотична функціяполягає у знаковому виразі права, тобто письмовому викладі інформації стосовно змісту поведінки та можливих форм відповідальності. Саме письмовий вираз і забезпечує обов’язковий та динамічний характер права.

Цінність права по відношенню до людини виявляється також у:

а) створення умов щодо існування суб’єктивних прав шляхом:

- правового закріплення інститутів демократії;

- забезпечення певного рівня моральності права;

- закріплені суспільних цінностей (свобода, рівність);

- закріплені економічних та політичних орієнтирів;

- впровадження міжнародних стандартів.

б) створення умов щодо реальності суб’єктивних прав шляхом:

- закріплення прав та свобод людини;

- визначення змісту можливої та необхідної поведінки;

- встановлення механізмів реалізації суб’єктивних прав та реалізації;

- створення системи гарантій охорони і захисту суб’єктивних прав;

- створення механізму відновлення прав, що порушені.

Таким чином цінність права у антропологічному вимірі виявляється у його властивостях, функціональному призначенні, та його дії на сферу функціонування людини через реалізацію наданих їй можливостей.


Читайте також:

  1. A) правові і процесуальні основи судово-медичної експертизи
  2. I. Введення в розробку програмного забезпечення
  3. I. Загальна характеристика політичної та правової думки античної Греції.
  4. II. Критерій найбільших лінійних деформацій
  5. II. МЕХАНІЗМИ ФІЗІОЛОГІЧНОЇ ДІЇ НА ОРГАНІЗМ ЛЮДИНИ.
  6. II.1 Програмне забезпечення
  7. III. Етапи розробки програмного забезпечення
  8. III.4 Форматування тексту.
  9. IV. Виклад інформаційного матеріалу
  10. IV. Виклад інформаційного матеріалу
  11. IV. Відмінність злочинів від інших правопорушень
  12. IV. Критерій питомої потенціальної енергії деформації формозміни




Переглядів: 1709

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Людина, особа, громадянин: співвідношення категорій. | Права людини і громадянина: співвідношення.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.01 сек.