МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Формування основ постіндустріальної цивілізаціїІндустріальне суспільство – це суспільство, основою якого є матеріальне виробництво. Панівне положення в цьому суспільстві займає промисловість, загальною формою організації виробництва є товарне виробництво. Основна проблема індустріального суспільства — підпорядкування економічних функцій політичному порядку; центральний факт — незалежність економічного порядку від політики поступово зникає, контроль суспільства вже не стільки економічний, скільки політичний. Друга не менш важлива зміна — втрата приватною власністю соціальної ролі визначення функцій людей. Функція стає незалежною. В постіндустріальному суспільстві основою є нематеріальне виробництво, інформація і знання. Постіндустріальне суспільство характеризують такі ознаки: - прихід індустрії на місце промисловості; - панування переважно професійної і технічної праці; - фундаментальні теоретичні знання (як джерело нововведень і заходів - контроль над новою технологією і доступ до неї; - застосування інтелектуальної технології прийняття рішень. Стратегічну роль відіграють наука та еліта вчених. Розвиток науки потребує вкладення значних коштів, нагромаджених державою і корпораціями. Харизматична місія вчених — використовуючи ці засоби, не допустити підпорядкування досліджень інтересам політики або ринку. Концепцію постіндустріального суспільства розробляють американські соціологи Д.Белл, Г.Кан, політолог З.Бжезінський, економіст А.Тоффлер та інші, підтримують багато економістів, у т.ч. вітчизняних. Постіндустріальне суспільство ідейно випливає з теорії індустріального суспільства американського економіста В.Ростоу та французького соціолога Р.Арона. На думку Белла, найважливішим недоліком цієї теорії є те, що в ній основним інститутом названо промислове підприємство, соціальні відносини, які формуються на базі машинного виробництва, а також відсутність чіткого розмежування технократів, пов'язаних з функцією знань, і технократів, пов'язаних з функцією влади. В постіндустріальному суспільстві науковий потенціал визначає могутність держави, на противагу попередній стадії, де таку могутність визначав потенціал промисловий. Трьома основними структурними елементами постіндустріального суспільства є університети, наукові інститути та дослідницькі організації. На базі цих структур формуються соціальні відносини, а влада зосереджується в руках учених. Основна суперечність такого суспільства — суперечність між спеціалістами, науковою елітою та неспеціалістами в межах цих організацій і в державі (на відміну від суперечності між капіталістами й робітниками на підприємстві в індустріальному суспільстві). Основним принципом розподілу в новому суспільстві є принцип "рівності результату", згідно з яким результати активності талановитих учених є суспільним надбанням і мають бути доступні всім. Цей принцип формує соціалістичну етику.
Читайте також:
|
||||||||
|