Студопедия
Новини освіти і науки:
Контакти
 


Тлумачний словник






Малий бізнес та його роль в економіці

Малий бізнес - це особливий сектор еконо­міки, утворений сукупністю малих підприємств , що виступає у якості специфічної соціально-економічної форми дрібного виробництва в умовах ринку.

В Україні суб'єктами малого бізнесу вважаються:

- індивідуальні підприємці, тобто фізичні особи, зареєстровані як суб'єкти підприємницької діяльності і що займаються нею без створення юридичної особи;

- підприємницькі організації зі статусом юридичної особи, будь-якої організаційно-правової форми і форми власності (крім довірчих товариств, банків, страхових компаній, інших фінансово-кредитних і небанківських фінансових установ), а також суб'єкти підприємництва, у статутному фонді яких частки, що належать юридичним особам - учасникам і засновникам даних суб'єктів, що не є суб'єктами малого підприємництва, не перевищують 25%.

Крім цього, ці суб'єкти повинні відповідати наступним крите­ріям:

- середньоспискова чисельність працюючих за звітний період не перевищує 50 чоловік (при цьому враховуються всі працівники, у тому числі працюючі за цивільно-правовими договорами і сумісництвом);

- розмір виручки від реалізації продукції (товарів, робіт, по слуг) за рік не перевищує 1 млн. грн.

Малі підприємства мають ряд пе­реваг в управлінні: відсутність твердої ієрархії, простота комуні­кації, можливість швидкого коректування цілей. Тому, собівартість виробництва продукції в малому бізнесі найчастіше нижча, ніж у великому при високій якості виробленої продукції і послуг.

В умовах дестабілізації економіки, обмеження фінансових ре­сурсів саме малі господарські структури, що не вимагають великих стартових інвестицій, володіють швидкою окупністю витрат, більш активні в інноваційній діяльності, здатні при певній підтримці сти­мулювати структурну перебудову економіки, розвиток економічної конкуренції, сприяти ослабленню монополізму, створювати додат­кові робочі місця, насичувати ринок товарами і послугами. Мале підприємництво багатьох розвинутих країн стало фактором еконо­мічного прогресу, соціальної стабільності і політичної консолідації.

Частка зайнятих на малих підприємствах промисло­во розвинутих країн становить 50-70%, а частка виробленої ними продукції у ВВП країн-50-60%

Недоліки малого бізнесу: відносно коротка тривалість життя, неве­лика вартість підприємства, обмежений матеріально-технічний потенціал, малі обсяги виробництва, слабка фінансова база, силь­на залежність від ринку і держави, поганий менеджмент і т.д.


Читайте також:

  1. ERP і управління можливостями бізнесу
  2. Internet- торгівля , бізнес- портали, аукціон, Internet-банкінг
  3. Акціонерне товариство, як форма організацій бізнесу. Акції, їх суть і види.
  4. Аналіз і оцінка рівня соціальної відповідальності бізнесу
  5. Банківська система в ринковій економіці є звичайно дворівневою і включає центральний банк (емісійний) і комерційні (депозитні) банки різних видів.
  6. Бізнес через Internet
  7. Бізнес – це тяжка праця.
  8. Бізнес-логістика в режимі INTERNET
  9. Бізнес-моделювання в системі управління розвитком підприємства. Поняття та етапи формування бізнес-моделі
  10. Бізнес-план
  11. БІЗНЕС-ПЛАН ІНВЕСТИЦІЙНОГО ПРОЕКТУ
  12. Бізнес-план підприємства: сутність та складові




Переглядів: 355

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Підприємництво: суть, види та функції | Аграрне виробництво і його особливості

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.