Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Поняття корисності. Загальна і гранична корисність

Гранична корисність продукту

1.Поняття корисності. Загальна і гранична корисність

2.Споживчий вибір і бюджетні обмеження

3.Маржиналізм і теорія споживацької поведінки

Здатність економічних благ і послуг у процесі їх спожи­вання задовольняти будь-які людські потреби в економічній теорії називають корисністю. У корисності відображаються зіставлення об'єктивної та суб'єктивної сторін економічного блага.

Корисність — мета споживання, за такого змісту вона відображає в першу чергу суб'єктивну оцінку індивідуаль­ним споживачем бажання придбати те чи інше благо неза­лежно від того, приносить його споживання користь об'єктив­ному розвитку даної людини чи завдає шкоди.

Користь — це властивість економічних благ задовольняти потреби при їх споживанні. Вона формується під впливом об'єктивних і суб'єктивних обставин, дій споживача. Між корисністю, попитом і ціною блага існує функціональний зв'язок. Корисність економічного блага — це його спожив­чий ефект, співвіднесений і порівняний зі сплаченими за нього грішми. У цій ролі гроші виступають для споживача пер­шою кількісною мірою корисності куплених товарів. Іншою, не менш істотною і досить визначеною мірою виступає кількість товарів, придбаних споживачем за цінами, які ба­жані для нього у цей час. Якщо споживач переконаний, що корисність пропорційна його ціні, то купівля його першої одиниці дає йому найбільше задоволення. Природно, що споживач може здійснити друге, третє і наступне придбання необхідного йому товару.

Споживча рівновага — структура витрат споживачів, за якої досягається загаль­на корисність від усього набору споживчих благ.

Економічна теорія припускає, що мета поведінки кожно­го платоспроможного споживача — максимальне економіч­не задоволення особистих потреб.

Гранична кількість — це споживчий ефект, що його отри­мує споживач від грошових витрат на придбання кожної на­ступної одиниці однойменного товару. Прагнення спожива­ча до збільшення додаткових закупівель найчастіше зумов­лене зниженням цін. Кожний окре­мий споживач залежно від рівня доходу, мотивів та з урахуванням цін приймає особисте рішення стосовно того, як йому діяти, щоб максимально задовольни­ти свої потреби. Таке явище в економічній теорії названо принципом максимального задоволення.

Величина, яка відображає загальну задоволеність індивіда споживанням даної кількості благ – це загальна корисність.

Гранична корисність – це додаткова корисність, яку людина отримує від кожної останньої або кожної додаткової одиниці спожитого товару. Існує закон граничної корисності. Його суть полягає в тому, що при споживанні кожної додаткової одиниці товару величина додаткового задоволення для людини зменшується.

Закон зменшення граничної корисності передбачає, що всі інші фактори , такі як доход, смаки і вподобання споживачів є постійними величинами. Існує декілька винятків ( наприклад, антикваріат ), але в цілому закон граничної корисності поширюється на абсолютну більшість товарів.

Споживчий вибір залежить від граничної корисності. По мірі того, як споживач скорочує своє споживання одного товару і збільшує споживання іншого, гранична корисність першого зростає, а другого – зменшується. В кінцевому рахунку споживач доходить до такої точки, в якій він уже не в змозі збільшити граничну корисність, витрачаючи більшу суму на одне благо і меншу – на інше в рамках обмеженого бюджету. В цій точці споживач досягає споживчої рівноваги.

В економічній теорії розрізняють два підходи до визначення корисності товару : кардиналістичний або ординалістичний.

Ординальною корисністю називається впорядкованість благ за ступенем привабливості для людини. Її ще називають порядковою вимірністю корисності. Ординальну корисність можна виразити за допомогою співвідношення “ набір товару Х кращий, ніж набір товару У “.

Кардинальна корисність – це вимірність корисності числом.


Читайте також:

  1. I. Загальна характеристика політичної та правової думки античної Греції.
  2. II. Поняття соціального процесу.
  3. Ni - загальна кількість періодів, протягом яких діє процентна ставка ri.
  4. V. Поняття та ознаки (характеристики) злочинності
  5. А/. Поняття про судовий процес.
  6. Адміністративний проступок: поняття, ознаки, види.
  7. Адміністративні провадження: поняття, класифікація, стадії
  8. Акти застосування юридичних норм: поняття, ознаки, види.
  9. Аналіз ступеня вільності механізму. Наведемо визначення механізму, враховуючи нові поняття.
  10. АРХІВНЕ ОПИСУВАННЯ: ПОНЯТТЯ, ВИДИ, ПРИНЦИПИ І МЕТОДИ
  11. Аудиторські докази: поняття та процедури отримання
  12. Афіксальні морфеми. Загальна характеристика




Переглядів: 2008

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Витрати виробництва і прибуток | Споживчий вибір і бюджетні обмеження

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.009 сек.