Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Споживчий вибір і бюджетні обмеження

Для розуміння поведінки споживача в ринковому середо­вищі необхідне знання закономірностей самого процесу спо­живання.

Одним з положень, на якому базується теорія «споживчої поведінки», є раціональна поведінка покупців, тобто такі їх дії, коли купують певний набір товарів чи послуг за умови, що ці набори принесуть їм найбільше задоволення порівня­но з іншими наборами за певних обмежень на дохід і ціни. При фіксованому особистому бюджеті й незмінних по­точних цінах на товари споживач керується правилом здо­рового глузду: при граничній корисності будь-якого товару він намагається максимізувати сумарний споживчий ефект від усіх зроблених покупок. Правило максимізації спожив­чого ефекту досягається за умови, коли рівна гранична ко­рисність товару відповідає рівновеликій одиниці грошових витрат. У разі, коли певні товари мають порівняно велику граничну корисність на одиницю грошових витрат, спожи­вач збільшуватиме їх закупівлю, намагаючись за рахунок та­ких дій максимізувати сумарний споживчий ефект. Водно­час зменшуватиметься купівля товарів з нижчою граничною корисністю на таку саму одиницю грошових витрат.

«Інструментом» для аналізу споживчої поведінки є криві байдужості.

Характеристика кривої байдужості відображає особливості поведінки споживача, який вирішує проблему альтернатив­ного вибору.

Крива байдужостіцемодель бажаного – це лінія, яка містить набори двох благ однакової корисності (рис.1.). Міра задоволення потреби однакова.

Особливості кривих байдужості:

- монотонно спадна лінія (йде зверху – вниз зліва – направо);

- криві байдужості ніколи не перетинаються: це означає, що через певну точку координатної площини можна провести лише одну криву байдужості;

- на координатній площині існує карта (“сімейство”) кривих байдужості;

- при збільшенні кількості одного блага, обов’язково зменшується кількість іншого блага. Це означає, що крива байдужості випукла в сторону початку координат;

- чим далі від початку координат знаходиться крива байдужості, тим більшу корисність вона відображає.

Рис. 1. Крива байдужості

В кожній точці кривої байдужості існує гранична норма заміни одного блага іншим.


Читайте також:

  1. Авоматизація водорозподілу регулювання за нижнім б'єфом з обмеженням рівнів верхнього б'єфі
  2. Алгоритм планування податкових платежів. Вибір оптимального варіанту оподаткування та сплати податків.
  3. Аналіз при двох обмеженнях
  4. Аналіз при наявності одного обмеження
  5. Багатоконтурні частотно-вибірні системи
  6. Більш широкий вибір товарів і послуг
  7. Бюджетне обмеження
  8. Бюджетне обмеження й можливості споживача
  9. Бюджетне обмеження споживача
  10. Бюджетні запити: їх суть, необхідність складання та аналіз
  11. Бюджетні кредити, надані за рахунок загального фонду державного бюджету
  12. Бюджетні множини й лінії бюджетного обмеження




Переглядів: 957

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Поняття корисності. Загальна і гранична корисність | Маржиналізм і теорія споживацької поведінки

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.