МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
ПЛАН-ПРОСПЕКТ ЛЕКЦІЇ (чи ЛЕКЦІЯ) № _4_І СПОРТУ УКРАЇНИ НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ Факультет _______Менеджмент і управління ______________________________________________ Кафедра____________________Анатомії і фізіології________________________ тема:_____ Загальні принципи біологічної регуляції. Нервова регуляція. Рефлекторний принцип діяльності ЦНС. Властивості нервових центрів._____ _______________________________________ _________________2 курс, ІІІ семестр______________________ (для якого контингенту студентів)
Затверджено на засіданні кафедри пр.№______ від “___”__________20__р. завідувач кафедри____________________ (підпис, П.І.Б.) План лекції 1. Вступ – 5 хв 2. Основна частина: 2.1. визначення біологічної регуляції, її видів та значення – 15 хв 2.2. розгляд нервової регуляції функцій - 15 хв. 2.3. розгляд фізіології рецепторів – 15 хв 2.4. розгляд механізмів процесу збудження у ЦНС – 15 хв 2.5. розгляд видів, значення та особливостей процесу гальмування у ЦНС – 15 хв 3.Підсумок, відповіді на запитання – 5 хв Короткий зміст лекції: (не менш 5 сторінок – для плану-проспекту лекції) (не менш 20-24 сторінок – для повного тексту лекції) Біологічна регуляція - це сукупність процесів регуляції, які забезпечують взаємодію структур організму між собою і зовнішнім середовищем для досягнення кінцевого пристосувального результату (схема) Біологічна регуляція: 1. внутрішньоклітинна (генна, ферментна, міогенна) 2. міжклітинна (гуморальна) 3. организменна (нервова, гуморальна).
За способами передачі інформації розрізняють: 1) нервова регуляція б) гуморальна регуляція Нервова регуляція - здійснюється за участю нервової системи, де способом передачі інформації є утворення і поширення з великою швидкістю потенціалів дії (ПД). Для гуморальної регуляції характерна передача інформації за допомогою біологічно активних речовин, які виділяються залозами внутрішньої секреції в кров і переносяться до клітин, які здатні сприймати цю інформацію.
Нервова регуляція. Елементарним механізмом нервової регуляції є рефлекс. Рефлекс - це відповідь організму на подразнення за участю нервового центру, що забезпечує пристосувальну реакцію організму на зміни зовнішнього чи внутрішнього середовища. Рефлекторна дуга - це шлях передачі інформації при здійсненні рефлексу (анатомічні структури контуру біологічної регуляції). Рефлекторна дуга має такі ланки: 1) рецептор - це структура, яка сприймає подразнення, забезпечує первинний аналіз інформації, кодує її і передає на аферентні нервове волокно шляхом утворення ПД на його мембрані. 2) аферентні нервове волокно - передає інформацію точно без змін від рецептора до нервового центру. 3) нервовий центр - це структури ЦНС, де відбувається остаточний аналіз і синтез інформації, формування еферентної сигналу і передача його на еферентні волокна. 4) еферентної нервове волокно - передає інформацію точно без змін від нервового центру до органів-ефекторам. 5) органи-ефектори - це виконавчі структури, які здійснюють свою функцію, наслідком є пристосувальна реакція організму на дію подразника. Зворотний зв'язок від органу-ефектора до нервового центру (таким чином передається інформація про виконану роботу). Читайте також:
|
||||||||
|