Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ПЛАН-ПРОСПЕКТ ЛЕКЦІЇ (чи ЛЕКЦІЯ) № _4_

І СПОРТУ УКРАЇНИ

НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ

Факультет _______Менеджмент і управління ______________________________________________

Кафедра____________________Анатомії і фізіології________________________

тема:_____ Загальні принципи біологічної регуляції. Нервова регуляція. Рефлекторний принцип діяльності ЦНС. Властивості нервових центрів._____

_______________________________________

_________________2 курс, ІІІ семестр______________________

(для якого контингенту студентів)

 

 

Затверджено на засіданні кафедри

пр.№______ від “___”__________20__р.

завідувач кафедри____________________

(підпис, П.І.Б.)


План лекції

1. Вступ – 5 хв

2. Основна частина:

2.1. визначення біологічної регуляції, її видів та значення – 15 хв

2.2. розгляд нервової регуляції функцій - 15 хв.

2.3. розгляд фізіології рецепторів – 15 хв

2.4. розгляд механізмів процесу збудження у ЦНС – 15 хв

2.5. розгляд видів, значення та особливостей процесу гальмування у ЦНС – 15 хв

3.Підсумок, відповіді на запитання – 5 хв

Короткий зміст лекції:

(не менш 5 сторінок – для плану-проспекту лекції)

(не менш 20-24 сторінок – для повного тексту лекції)

Біологічна регуляція - це сукупність процесів регуляції, які забезпечують взаємодію структур організму між собою і зовнішнім середовищем для досягнення кінцевого пристосувального результату (схема)

Біологічна регуляція:

1. внутрішньоклітинна (генна, ферментна, міогенна)

2. міжклітинна (гуморальна)

3. организменна (нервова, гуморальна).

 

За способами передачі інформації розрізняють:

1) нервова регуляція

б) гуморальна регуляція

Нервова регуляція - здійснюється за участю нервової системи, де способом передачі інформації є утворення і поширення з великою швидкістю потенціалів дії (ПД).

Для гуморальної регуляції характерна передача інформації за допомогою біологічно активних речовин, які виділяються залозами внутрішньої секреції в кров і переносяться до клітин, які здатні сприймати цю інформацію.

 

Нервова регуляція. Елементарним механізмом нервової регуляції є рефлекс. Рефлекс - це відповідь організму на подразнення за участю нервового центру, що забезпечує пристосувальну реакцію організму на зміни зовнішнього чи внутрішнього середовища.

Рефлекторна дуга - це шлях передачі інформації при здійсненні рефлексу (анатомічні структури контуру біологічної регуляції). Рефлекторна дуга має такі ланки:

1) рецептор - це структура, яка сприймає подразнення, забезпечує первинний аналіз інформації, кодує її і передає на аферентні нервове волокно шляхом утворення ПД на його мембрані.

2) аферентні нервове волокно - передає інформацію точно без змін від рецептора до нервового центру.

3) нервовий центр - це структури ЦНС, де відбувається остаточний аналіз і синтез інформації, формування еферентної сигналу і передача його на еферентні волокна.

4) еферентної нервове волокно - передає інформацію точно без змін від нервового центру до органів-ефекторам.

5) органи-ефектори - це виконавчі структури, які здійснюють свою функцію, наслідком є пристосувальна реакція організму на дію подразника.

Зворотний зв'язок від органу-ефектора до нервового центру (таким чином передається інформація про виконану роботу).


Читайте також:

  1. Більш детально про інвестиційну взаємодію в наступному Додатку до цієї Лекції.
  2. В лекції висвітлюються питання використання мережних структур, їх недоліки та переваги.
  3. Валютне регулювання ЗЕД розглянуто окремо в наступній лекції «Валютне регулювання ЗЕД.
  4. Вибір остаточного варіанта плану лекції. Робота над формою викладу.
  5. ДОДАТОК до Лекції № 12
  6. Документальні колекції науково-історичних товариств в Україні 19 – початку 20 ст.
  7. Закріплення матеріалу лекції
  8. Закріплення матеріалу лекції
  9. Закріплення матеріалу лекції
  10. ЗАПИТАННЯ ПІДСУМКОВОГО КОНТРОЛЮ лекції № 3.
  11. ЗМІСТ ЛЕКЦІЇ
  12. ЗМІСТ ЛЕКЦІЇ




Переглядів: 889

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ПЛАН-ПРОСПЕКТ ЛЕКЦІЇ (чи ЛЕКЦІЯ) № _2_ | Фізіологія рецепторів

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.