Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Принцип 1 Орієнтація організації на замовника

Рисунок – Принципи управління якістю – концепція ТQM

Базується на процесному підході

Рисунок – Модель системи управління якістю, що

Рисунок – Механізм управління якістю продукції

Сутність будь-якого управління полягає у виробленні управлінських рішень і наступній їх реалізації на певному об’єкті управління. При управлінні якістю продукції безпосередніми об’єктами управління, як правило, є процеси, від яких залежить якість продукції. Вони організуються і протікають на всіх стадіях життєвого циклу продукції.

Стандарти серії ISO 9000 мають у своїй основі процесний підхід до управління якістю. Тому можемо зобразити модель системи управління якістю на основі процесного підходу (рис.).

 

 

Метою процесного підходу є поліпшення результативності та ефективності організації в досягненні нею встановлених цілей. Відносно ISO 9001 це означає підвищення задоволеності споживача за рахунок виконання вимог споживача.

Шляхом застосування процесного підходу до низки заходів, визначених концепцією якості, поряд із вимогами споживачів поетапно були введені вимоги таких груп за інтересами підприємства, як інвестори, співробітники, постачальники, громадські об’єднання і суспільство загалом. У зв’язку з цим підвищилось значення керівництва підприємством, орієнтованого на процес. Поняття “всезагальний менеджмент якістю” (TQM) та “система всезагального менеджменту якістю” (Total Quality Management System – TQMS) є відображенням цієї фази розвитку управління якістю.

Аксіоми управління якістю:

- Якість забезпечує персонал, а не обладнання.

- Цінність виробу для споживача легше збільшити шляхом підвищення якості і надійності, ніж будь-яким зниженням його ціни.

TQM – це і всеохоплююча філософія адміністрування, і звід інструментів, і метод для її застосування. В основі цієї ідеології лежать вісім принципів (рис).

 

TQM - це адаптація класичного операційного менеджменту до мінливості зовнішнього середовища, коли норми виробітку як метод управління стають неефективними. В основу концепції покладено якість - якість матеріалів, процесів, продукції, доставки, обслуговування. Причин неякісного виконання роботи може бути багато: погані матеріали, технологія, організація поставок, невдале освітлення, перебої в електроживленні, ненавчений і нетренований персонал і багато-багато іншого. Тільки халатність і злий намір пов'язані з навмисним недосягнення необхідного рівня якості. Все інше - не вина, а біда, привнесена поганим менеджментом.

Загальною методологією застосування восьми принципів управління якістю (рис.) є:

Організації залежать від своїх замовників і тому повинні розуміти поточні та майбутні потреби замовників, виконувати їх вимоги і прагнути до перевищення їх очікувань.

Застосування принципу проявляється в таких діях:

- розуміння потреб та очікувань споживачів;

- забезпечення відповідності мети і завдань організації потребам і очікуванням споживачів;

- розповсюдження інформації про потреби і очікування споживачів всередині організації;

- вимірювання задоволеності споживачів і результатів діяльності;

- управління взаємовідносинами зі споживачами;

- забезпечення збалансованого підходу до споживача і інших зацікавлених сторін.


Читайте також:

  1. IV. Закономірності структурно-функціональної організації спинного мозку
  2. PR-відділ організації: переваги і недоліки
  3. V Практично всі психічні процеси роблять свій внесок в специфіку організації свідомості та самосвідомості.
  4. АГЕНТ З ОРГАНІЗАЦІЇ ОБСЛУГОВУВАННЯ АВІАПЕРЕВЕЗЕНЬ
  5. Аграрна політика як складова економічної політики держави. Сут­ність і принципи аграрної політики
  6. Адміністративні методи - це сукупність прийомів, впливів, заснованих на використанні об'єктивних організаційних відносин між людьми та загальноорганізаційних принципів управління.
  7. Акти з охорони праці в організації.
  8. Акти з охорони праці, що діють в організації, їх склад і структура.
  9. Актуальні тенденції організації іншомовної освіти в контексті євроінтеграції.
  10. Аналіз сильних та слабких сторін організації
  11. Аналіз та планування витрат організації на професійне навчання персоналу
  12. Аналогія права - вирішення справи або окремого юридичного питання на основі принципів права, загальних засад і значення законодавства.




Переглядів: 1395

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Лекція №3. Принципи управління якістю. Правові аспекти забезпечення якості. | Принцип 4 Процесний підхід

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.01 сек.