Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Лекція №3. Принципи управління якістю. Правові аспекти забезпечення якості.

Рисунок – Відбиття якості виробничої сфери на якості результату діяльності

Рисунок – Принцип відбиття якості

 

Як видно з рис., якість продукції, послуги успадковує якість процесів (процеси закупівель, маркетингу, проектування, виробництва й ін.) і якість організаційно-управлінської системи.

Принцип відбиття якості є одним з основних принципів менеджменту якості. Управління якістю продукції, послуги здійснюється за допомогою управління якістю всієї системи. Якість системи відбивається на якості процесів, і, у свою чергу, на якості результатів.

Відповідно до принципу відбиття вимог до якості результати діяльності підприємства перекладаються на вимоги до якості процесів і на вимоги до якості організаційно-управлінської системи (рис.).

 

 

 

До процесів, якість яких відбивається на якості продукції, належать не тільки технологічні процеси, але й організаційні, управлінські й інші. Якість процесів залежить від багатьох факторів. Наприклад, якість процесу виробництва забезпечується якістю устаткування, технологій, рівнем кваліфікації персоналу й ін. Якість процесу управління залежить від знань і досвіду керівництва, якості застосовуваних методів управління й ін. Якість системи забезпечується раціональною організаційною структурою, правильним розподілом відповідальності, механізмами взаємодії, мотивації й ін.

 

2.2 Класифікація показників якості продукції

Висока якість виробів (послуг, процесів) визначається різними чинниками, основними серед яких є:

- чинники технічного характеру (конструктивні, технологічні, метрологічні тощо);

- чинники економічного характеру (фінансові, норма-тивні, матеріальні тощо);

- чинники соціального характеру (організаційні, правові, кадрові тощо).

Сукупність показників якості продукції можна класифікувати за наступними ознаками:

- за кількістю характерних властивостей (одиничні, комплексні, інтегральні показники);

- за відношенням до різних властивостей продукції (показники надійності, технологічності, ергономічності тощо);

- за стадією визначення (проектні, виробничі та експлуатаційні показники);

- за методом визначення (розрахункові, статистичні, експериментальні, експертні показники);

- за характером використання для оцінки рівня якості (базові та відносні показники);

- за способом вираження (розмірні показники і показники, виражені безрозмірними одиницями вимірювання, наприклад, балами, відсотками).

Показник якості продукції, який характеризує одну з її властивостей, називається одиничним показником якості продукції (наприклад, потужність, калорійність палива тощо).

Відносний показник якості продукції – відношення значення показника якості продукції до відповідного (тобто прийнятого за вихідне) значення, виражається в безрозмірних числах або відсотках.

Комплексний показник якості продукції – це показник, який характеризує кілька її властивостей, який визначається шляхом зведення до єдиного окремих показників за допомогою вагових коефіцієнтів кожного показника.

Інтегральний показник якості продукції – відношення сумарного корисного ефекту від експлуатації або споживання продукції до сумарних витрат на її створення та експлуатацію або споживання.

Серед показників якості є такі, які неможливо виразити числовими значеннями (відтінки, запах, тембр тощо). Вони визначаються за допомогою органів чуттів (органолептично) і називаються сенсорною характеристикою.

Оцінка рівня якості продукції може здійснюватись диференційним або комплексним методами. У застосуванні диференційного методу здійснюється зіставлення одиничних показників якості нової продукції з ідентичними базовими показниками якості, а в комплексному – фактичних комплексних показників із базовими комплексними показниками.

Числові значення показників якості встановлюються за допомогою об’єктивних та суб’єктивних методів. Об’єктивні методи: вимірювальний, реєстраційний та розрахунковий. Суб’єктивні методи: органолептичний, соціологічний, експертний. Об’єктивні методи базуються на використанні технічних вимірювальних засобів реєстрації, підрахунку подій, виконанні розрахунків. Основа суб’єктивних методів – аналіз сприйняття органів чуття людини, збір та врахування думок, рішення, що приймаються групою спеціалістів-експертів.


 

Управління якістю відбувається на державному, регіональному та галузевому рівнях, а також на рівні підприємства, підрозділу. Під управлінням якістю продукції розуміють дії, виконувані в процесі створення, експлуатації чи споживання продукції з метою встановлення, забезпечення та підтримання необхідного рівня її якості.

Механізм управління якістю продукції є сукупністю взаємопов’язаних об’єктів та суб’єктів управління, використовуваних принципів, методів та функцій управління на різних етапах життєвого циклу продукції і рівнях управління якістю. Він повинен забезпечувати ефективну реалізацію основних функцій управління якістю.

Доцільно представити механізм управління якістю продукції у вигляді структурної схеми (рис.).

 


Читайте також:

  1. A) правові і процесуальні основи судово-медичної експертизи
  2. ERP і управління можливостями бізнесу
  3. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  4. I. Введення в розробку програмного забезпечення
  5. II.1 Програмне забезпечення
  6. III. Етапи розробки програмного забезпечення
  7. III. КОНТРОЛЬ і УПРАВЛІННЯ РЕКЛАМУВАННЯМ
  8. Oracle Управління преміальними
  9. А. Видання прав актів управління
  10. АВТОМАТИЗОВАНІ СИСТЕМИ ДИСПЕТЧЕРСЬКОГО УПРАВЛІННЯ
  11. АВТОМАТИЗОВАНІ СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ ДОРОЖНІМ РУХОМ
  12. Аграрна політика як складова економічної політики держави. Сут­ність і принципи аграрної політики




Переглядів: 2174

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Лекція №2. Економічні аспекти якості продукції. Фактори, що впливають на якість продукції. Класифікація показників якості продукції. | Принцип 1 Орієнтація організації на замовника

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.016 сек.