Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Управління охороною праці на регіональному

Праці

Види планування та контролю стану охорони


Облік стану умов і безпеки праці в області здійснюється [5-7]:

— обласним управлінням статистики за встановленими формами: 1-ПВ, 23-ТН, 1-ППО, 1-ДТП та ін;

— обласною санітарно-епідеміологічною службою Міністерства охорони здоров'я — на підставі карток за формою № 389-9-86 (зведений звіт подається службі охорони праці обласної державної адміністрації);

— відділом охорони здоров'я обласної державної адміністрації за формою № 1-УБ (зведений звіт подається Держпромгірнагляду).

Облік умов і безпеки праці в районах здійснюється:

— районними відділами статистики за встановленими формами;

— районними СБС на підставі карток за формою № 389-9-86 (зведені форми звітів подаються службі охорони пращ райдержадміністрації);

— службою охорони праці районної державної адміністрації за формою №1-УБ (зведений звіт подається відділу охорони праці облдержадміністрації).

Облік умов і безпеки праці на підприємстві організовує служба охорони праці.

Аналіз та оцінку стану умов і безпеки праці забезпечують служби охорони праці обласної та районних державних адміністрацій, виконкому, міських, селищних і сільських рад та служби охорони праці підприємства. Основою для аналізу та оцінки показників стану умов та безпеки праці є "Єдина державна система показників умов і безпеки пращ", дані про травматизм на виробництві та професійні захворювання, пожежі, дорожньо-транспортні пригоди й аварії.

Основними показниками ефективного функціонування СУОП на всіх рівнях є [5-7]:

— рівень виробничого травматизму;

— рівень профзахворювань;

— рівень захворювань, пов'язаних з умовами праці;

— кількість працюючих у незадовільних умовах праці;

— кількість обладнання, що не відповідає вимогам нормативних актів про охорону праці;

— кількість технологічних процесів, що не відповідають вимогам нормативних актів про охорону праці;

— кількість аварійних будівель і споруд;

— забезпеченість засобами індивідуального захисту;

— забезпеченість санітарно-побутовими приміщеннями;

— витрати на поліпшення стану безпеки, гігієни праці та виробничого середовища;

— витрати на повне відшкодування збитків потерпілим від нещасних випадків та профзахворювань (або витрати на соціальне страхування від нещасних випадків та профзахворювань);

— витрати на розслідування та ліквідацію наслідків аварій та нещасних випадків і профзахворювань.

Результати аналізу та оцінки стану умов і безпеки праці використовуються керівництвом підрозділу, підприємства, адміністративно-територіальною одиницею для планування заходів з охорони праці на наступний рік, а також для застосування відповідних методів управління.

З метою оперативного розв'язання завдань з охорони праці при облдержадміністрації створюється обласна Рада з безпечної життєдіяльності населення і відділ з питань охорони праці.

Обласна Рада з безпечної життєдіяльності населення (надалі — обласна Рада) створюється головою обласної держадміністрації відповідно до Закону України "Про охорону праці" з метою розроблення і реалізації державної політики в галузі охорони життя людей на виробництві та профілактики побутового травматизму на території області.

Обласна Рада у своїй діяльності керується Конституцією і законами України, постановами Верховної Ради України, указами і розпорядженнями Президента України, декретами, постановами і розпорядженнями Кабінету Міністрів України, а також відповідним положенням.

 

 

Обласна Рада:

— розробляє, здійснює заходи щодо створення системи державного управління охороною життя людей на виробництві та профілактики побутового травматизму, вносить на розгляд Кабінету Міністрів пропозиції про вдосконалення цієї системи;

— організовує і забезпечує контроль за виконанням законодавчих актів і рішень уряду України, пов'язаних з реалізацією державної політики з питань безпечної життєдіяльності населення, подає пропозиції про вдосконалення законодавства з цих питань;

— координує діяльність місцевих органів державної виконавчої влади в галузі охорони життя і здоров'я людей на виробництві та в побуті;

— організовує перевірки діяльності місцевих органів державної виконавчої влади й заслуховує на своїх засіданнях звіти керівників з питань, що входять до її компетенції;

— сприяє вивченню, узагальненню та поширенню досвіду в галузі охорони життя людей на виробництві та профілактики побутового травматизму, вирішує питання контролю за виконанням угод у цій галузі.

Засідання обласної Ради проводяться відповідно до затвердженого плану роботи. Рішення обласної Ради, ухвалені в межах її компетенції, є обов'язковими для місцевих органів виконавчої влади, підприємств, установ, організацій та громадян. Обласну Раду очолює заступник голови обласної держадміністрації.

Відділ з питань охорони праці Головного управління праці й соціального захисту населення обласної державної адміністрації (далі відділ) у межах своїх повноважень забезпечує реалізацію державної політики у сфері охорони пращ на підприємствах, в установах і організаціях (далі — підприємствах), незалежно від форм власності, розташованих у межах області.

Відділ у своїй діяльності керується Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, наказами Мінпраці, Держнаглядохоронпраці, розпорядженнями голови обласної державної адміністрації, рішеннями обласної ради, а також положенням про відділ.

Основні завдання відділу:

— реалізація державної політики в галузі охорони праці;

— сприяння впровадженню ефективної цілісної регіональної системи запобігання травматизму, у тому числі невиробничого характеру, безпечних виробничих процесів, устаткування;

— сприяння у забезпеченні працюючих засобами індивідуального та колективного захисту;

— організація професійної підготовки та підвищення кваліфікації спеціалістів (посадових осіб) з питань безпечної життєдіяльності населення;

— надання організаційно-методичної допомоги відділам охорони праці районних державних адміністрацій, відділам охорони праці виконавчих органів міських рад;

— забезпечення разом з управліннями і відділами державної адміністрації, органами місцевого самоврядування та громадськими організаціями реалізації регіональних програм з метою охорони праці та запобігання нещасних випадків невиробничого характеру.

Відділ, відповідно до покладених на нього завдань, організовує:

— роботу відділів районних державних адміністрацій, міськвиконкомів;

— діяльність обласної ради в питань безпечної життєдіяльності населення;

— розроблення регіональної програми поліпшення стану безпеки, гігієни праці та виробничого середовища (за участю профспілок), а також регіональної програми заходів щодо запобігання нещасних випадків невиробничого характеру;

— створення методичних, навчально-методичних кабінетів і науково-технічних центрів охорони праці;

— забезпечення працюючих правилами, стандартами, нормами, положеннями, інструкціями та іншими нормативно-правовими актами з охорони праці;

— підвищення кваліфікації та перевірку знань посадових осіб з питань охорони праці;

— роз'яснення через засоби масової інформації нормативно-правових актів з охорони праці, інформування населення про умови й безпеку праці та рівень невиробничого травматизму;

— виконання регіональних програм;

— розслідування групових і смертельних нещасних випадків у разі, коли це передбачено Положенням про розслідування та облік нещасних випадків, професійних захворювань і аварій на підприємствах, в установах та організаціях і Положенням про розслідування та облік нещасних випадків невиробничого характеру;

— розгляд проектів контрактів, які укладаються з керівниками підприємств, що належать до сфери управління обласної державної адміністрації або які укладаються за погодженням з обласною державною адміністрацією.

Крім того, відділ виконує низку інших важливих завдань:

— опрацьовує ефективну цілісну регіональну систему управління охороною праці та систему запобігання травматизму невиробничого характеру;

— готує пропозиції щодо впровадження у виробництво досягнень науки і техніки, які забезпечують підвищення рівня профілактики травматизму невиробничого характеру, і подає їх на розгляд обласної державної адміністрації;

— сприяє впровадженню у виробництво досягнень науки і техніки, прогресивних технологій, сучасних засобів колективного та індивідуального захисту працюючих, захисту населення, виробничого й навколишнього природного середовища;

— вносить пропозиції обласній державній адміністрації щодо забезпечення реалізації державної політики з питань охорони життя і здоров'я людей на виробництві та профілактики травматизму невиробничого характеру;

— веде облік, здійснює аналіз нещасних випадків, професійних захворювань і аварій, а також заподіяної ними шкоди;

— розглядає листи, заяви та скарги працюючих з питань охорони праці;

— надає допомогу підприємствам у використанні вітчизняного та зарубіжного досвіду охорони праці; пропаганди безпечних і нешкідливих умов праці; паспортизації цехів, дільниць, робочих місць щодо відповідності їх вимогам охорони праці;

— координує роботу служб охорони праці підприємств та здійснює методичне керівництво цими службами;

На підприємствах відділ з питань охорони праці здійснює контроль за:

— дотриманням законодавства з питань профілактики травматизму невиробничого характеру та проведенням навчання населення з цих питань;

— дотриманням працівниками нормативно-правових актів та виконанням ними посадових інструкцій з питань охорони праці;

— виконанням приписів органів державного нагляду, пропозицій та подань уповноважених трудових колективів і профспілок з питань охорони праці, використанням коштів фонду охорони праці;

— відповідністю машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, технологічних процесів, засобів проти-аварійного, колективного та індивідуального захисту працюючих нормативно-правовим актам про охорону праці; наявністю технологічної документації на робочих місцях;

— своєчасним проведенням навчання та інструктажів працюючих, атестації та переатестації з питань безпеки праці посадових осіб та осіб, які виконують роботи підвищеної небезпеки, а також дотримання вимог безпеки під час виконання цих робіт;

— забезпеченням працюючих засобами індивідуального захисту, лікувально-профілактичним харчуванням, молоком або рівноцінними харчовими продуктами, мийними засобами, санітарно-побутовими приміщеннями; організацією питного режиму; наданням працівникам передбачених законодавством пільг і компенсацій, пов'язаних з важкими та шкідливими умовами праці;

— використанням праці неповнолітніх, жінок та інвалідів згідно із законодавством;

— проходженням попереднього (під час прийняття на роботу) і періодичних (протягом трудової діяльності) медичних оглядів працівників, зайнятих на важких роботах і роботах зі шкідливими чи небезпечними умовами праці, або таких, де є потреба у професійному доборі; проходженням щорічних обов'язкових медичних оглядів осіб віком до 21 року;

— реалізацією регіональної програми поліпшення стану безпеки, гігієни праці та виробничого середовища і регіональної програми заходів щодо запобігання нещасним випадкам невиробничого характеру.

Відділ також здійснює інші функції, необхідні для виконання покладених на нього завдань. Працівники відділу мають право:

— безперешкодно, у будь-який час, відвідувати виробничі об'єкти, структурні підрозділи підприємств, призупиняти роботу виробництв, дільниць, машин, механізмів, устаткування та інших засобів виробництва в разі порушень, які створюють загрозу життю або здоров'ю працівників, одержувати від посадових осіб необхідні відомості, документи і пояснення (письмово чи усно) з питань охорони праці;

— перевіряти стан безпеки, гігієни праці та виробничого середовища на об'єктах підприємства, видавати керівникам об'єкта, цеху, виробництва, що перевіряються, обов'язкові для виконання пропозиції щодо усунення виявлених недоліків;

— вимагати від посадових осіб усунення від роботи працівників, які не пройшли медичного огляду, навчання, інструктажу, перевірки знань з охорони праці, не мають допуску до відповідних робіт або порушують нормативно-правові акти про охорону праці;

— надсилати керівникові підприємства подання про притягнення до відповідальності працівників, які не дотримуються вимог нормативно-правових актів про охорону праці; порушувати клопотання про заохочення працівників, котрі беруть активну участь у підвищенні безпеки та поліпшенні умов праці.

Відділ має право:

— залучати спеціалістів місцевих органів виконавчої влади, інших підрозділів обласної державної адміністрації, підприємств (за погодженням з їх керівниками) для розгляду питань, що належать до його компетенції;

— порушувати клопотання перед головою обласної державної адміністрації про розірвання контрактів з керівниками підприємств, які систематичного порушують вимоги законодавства з питань охорони праці та безпечної життєдіяльності населення, і про заохочення працівників, котрі беруть активну участь у профілактиці травматизму невиробничого характеру;

— одержувати в установленому порядку від місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств інформацію, документи, інші матеріали, а від органів державної статистики — безплатно статистичні дані, необхідні для виконання покладених на нього завдань;

— скликати наради з питань охорони життя і здоров'я людей на виробництві та профілактики травматизму невиробничого характеру.

Позаштатні спеціалісти з охорони праці призначаються при сільських, селищних та міських виконкомах рад, районних та обласних держадміністраціях для здійснення організаційно-методичної роботи щодо управління охороною праці.

Позаштатними спеціалістами з охорони праці призначаються члени асоціацій спеціалістів з охорони праці, що діють на території даного регіону, з найбільш кваліфікованих фахівців.

Персональний склад позаштатних спеціалістів затверджується головою виконавчого комітету сільської, селищної та міської рад, районної, обласної держадміністрацій.

Позаштатні спеціалісти працюють згідно з планом робіт, затвердженим головою виконкому районної або обласної держадміністрації та погодженим зі службою охорони праці держадміністрації.

На позаштатних спеціалістів поширюються права служби охорони праці відповідної держадміністрації, крім права призупиняти роботу.

Заохочення позаштатних спеціалістів здійснюється за рахунок регіонального фонду охорони праці.

"Положення про позаштатного державного інспектора з нагляду за охороною праці" затверджене наказом Держпромгірнагляду України від 19.06.1998 р. № 127.

Метою плану локалізації і ліквідації аварійних ситуацій і аварій є планування дій (взаємодії) персоналу підприємства щодо локалізації і ліквідації аварій і зм'якшення їхніх наслідків.

Аварія - раптова подія, така як потужний викид небезпечних речовин, пожежа або вибух, внаслідок порушення експлуатації підприємства (об'єкта), що приводить до негайної або наступної погрози для життя і здоров'я людей, навколишнього середовища, матеріальних цінностей на території підприємства або за його межами.

Аварії залежно від їхнього масштабу можуть бути трьох рівнів: А, Б й В.

На рівні "А" аварія характеризується розвитком аварії в межах одного виробництва (цеху , відділення, виробничої ділянки), що є структурним підрозділом підприємства.

 

ПЛАС складається з:

  • аналітичної частини, у якій проводиться аналіз небезпек, можливих аварій і їхніх наслідків;
  • оперативної частини, що регламентує порядок взаємодії і дій персоналу, спецпідрозділів і населення (при потребі) в умовах аварії.

Зміст оперативної частини міняється залежно від рівня аварії, на який вона поширюється ;

ПЛАС ґрунтується:

  • на прогнозуванні сценаріїв виникнення аварій;
  • на постійному аналізі сценаріїв розвитку аварій і масштабів їхніх наслідків;
  • на оцінці достатності існуючих мір , що перешкоджають виникненню і розвитку аварії, а також технічних засобів локалізації аварій;
  • на аналізі дій виробничого персоналу і спеціальних підрозділів щодо локалізації аварійних ситуацій (аварій) на відповідних стадіях їхнього розвитку.

Для забезпечення ефективної боротьби з аварією на всіх рівнях її розвитку наказом створюється штаб, функціями якого є :

  • збір і реєстрація інформації про хід розвитку аварії й ужитих мір щодо боротьби з нею;
  • поточна оцінка інформації і прийняття рішень щодо оперативних дій у зоні аварії і поза її межами;
  • координація дій персоналу підприємства і всіх притягнутих підрозділів і служб, що беруть участь у ліквідації аварії.

Загальне керівництво роботою штабу здійснює відповідальний керівник робіт щодо локалізації і ліквідації аварій (далі - ВК).

Аналіз небезпеки підприємства

Аналіз небезпеки підприємства проводиться на підставі розгляду його стану відповідно до вимог типового Положення , міжгалузевої і галузевої нормативної документації, рекомендацій довідкової і науково-технічної літератури, а також з урахуванням аварій і аварійних ситуацій, що відбувалися на аналогічних підприємствах (об'єктах).

На підприємстві виконується остаточне складання і перевірка продукції з застосуванням електромонтажних робіт з використанням комплектуючих, протиральних і пакувальних матеріалів, контрольно-вимірювальної апаратури.

Основною небезпекою на підприємства може бути пожежа як наслідок загоряння устаткування або матеріалів.

Оперативна частина ПЛАС

Оперативна частина ПЛАС розробляється для керівництва діями персоналу підприємства, добровільних і спеціалізованих підрозділів з метою запобігання аварійних ситуацій і аварій на відповідних стадіях їхнього розвитку або локалізації їх з метою зведення до мінімуму наслідків аварії для людей, матеріальних цінностей і навколишнього середовища, запобігання її поширення на підприємстві і за його межі, рятування і виводу людей із зони поразки і потенційно небезпечних зон.

Оперативна частина ПЛАС має :

  • план підприємства ;
  • опис дій персоналу;
  • список і схему оповіщення посадових осіб, що повинні бути терміново сповіщені про аварійну ситуацію (аварію);
  • список робітників, що залучаються до локалізації аварії, осіб, що дублюють їхні дії при відсутності перших з будь-яких причин, із указівкою місць їхньої постійної роботи, проживання і телефонів;
  • перелік інструментів, матеріалів, засобів індивідуального захисту, що повинні бути використані при локалізації аварії, із указівкою місць їхнього зберігання (аварійних шаф);
  • обов'язки відповідального керівника робіт, виконавців і інших посадових осіб щодо локалізації аварії;
  • інструкцію щодо аварійної зупинки .

Повноваження й обов'язки відповідального керівника робіт

Керівництво роботами по ліквідації аварії, рятуванню людей і зниженню впливу небезпечних факторів аварії на майно (власність), людей і на навколишнє середовище здійснює ВК. З метою полегшення виявлення ВК серед осіб , що перебувають у місці розташування органа керівництва локалізацією аварії, він повинен мати одяг (каску, куртку і т.д.) яскравого жовтогарячого кольору. Забороняється іншим особам , крім ВК, носити одяг, що пофарбована в аналогічний колір .

Забороняється вмішуватися в дії ВК. При явно невірних діях відповідального керівника робіт, вищестояща керівна особа має право відсторонити його і прийняти на себе керівництво ліквідацією аварії або призначити для цього іншу відповідну особу.

Обов'язки ВК виконують:

на рівні розвитку аварії "А" - начальник виробництва . До його прибуття на місце аварії обов'язку ВК виконує його заступник .

ВК зобов'язаний:

На рівні розвитку аварії "А":

  • оцінити умови, виявити кількість і місцезнаходження людей, охоплених аварією, ужити заходів щодо оповіщення робочихпідприємства і населення (при потребі) про аварію;
  • ужити заходів щодо оточення району аварії і небезпечної зони;
  • ужити негайних заходів щодо рятування людей, локалізації і ліквідації аварії;
  • забезпечити вихід з небезпечної зони людей, що не беруть особистої участі в ліквідації аварії;
  • обмежити допуск людей і транспортних засобів до небезпечної зони;
  • контролювати правильність дій персоналу, а у випадку потреби - дії газорятувальних, пожежних, медичних підрозділів щодо рятування людей, локалізації і ліквідації аварії на виробництві , і виконання своїх розпоряджень;
  • інформувати безпосереднє керівництво , органи Держнаглядохоронпраці , а при потребі територіальні органи МНС, органи місцевого самоврядування і засоби масової інформації про хід і характер аварії, про потерпілих у ході рятувальних робіт;
  • уточнювати і прогнозувати хід розвитку аварії, при потребі вносити корективи в оперативну частину плану.

Читайте також:

  1. ERP і управління можливостями бізнесу
  2. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  3. II. Вимоги безпеки праці перед початком роботи
  4. III. КОНТРОЛЬ і УПРАВЛІННЯ РЕКЛАМУВАННЯМ
  5. Oracle Управління преміальними
  6. А. Видання прав актів управління
  7. Автоматизація помпових станцій підкачування і перекачування. Охорона праці під час експлуатації систем автоматизації.
  8. АВТОМАТИЗОВАНІ СИСТЕМИ ДИСПЕТЧЕРСЬКОГО УПРАВЛІННЯ
  9. АВТОМАТИЗОВАНІ СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ ДОРОЖНІМ РУХОМ
  10. Адаптація працівників.
  11. Адаптивні організаційні структури управління.
  12. АДАПТОВАНА ДО РИНКУ СИСТЕМА ФОРМУВАННЯ (НАБОРУ) ОКРЕМИХ КАТЕГОРІЙ ПЕРСОНАЛУ. ВІДБІР ТА НАЙМАННЯ НА РОБОТУ ПРАЦІВНИКІВ ФІРМИ




Переглядів: 659

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Розділів | Професійна орієнтація як система

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.027 сек.