Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Питання та завдання для засвоєння основних положень теми

Таблиця 11.1

Структура електронних послуг реалізації плодово-ягідної продукції

Ринкові сегменти Склад електронних послуг
Позамережні Мережні
  Спеціалізовані Спеціалізована рекламна сторінка Спеціалізований електронний магазин
Один або декілька видів послуг Велика кількість послуг
Один або декілька видів продукції Різноманіття продукції
Низький рівень роботи в мережі Високий рівень роботи в мережі
Висока частка поза мережних контактів Низька частка позамережних контактів
Фірмова торгівля Фірмова торгівля
Широко-охоплюючі Загальні рекламні сторінки Традиційні електронні магазини
Кілька видів послуг Велика кількість послуг
Кілька видів продукції Велика розмаїтість продукції
Середній рівень роботи в мережі Середній рівень роботи в мережі
Середній рівень поза мережних контактів Низька частка позамережних контактів
Розмаїтість незнайомих фірм Низький рівень фірмової торгівлі

 

Найбільш розповсюдженим видом електронних систем на сьогоднішній день є неспеціалізовані рекламні сторінки, що виконують більш широкий вид послуг і реалізацію різноманітних видів продукції.

Електронні магазини охоплюють декілька об‘єктів логістичної системи (виробника та постачальника, виробника та реалізатора, виробника та транспортну фірму, реалізатора та транспортну фірму, реалізатора та склад). Електронні магазини намагаються збільшити розмаїтість товарів та послуг шляхом надання можливості вибору для споживачів.

Мережні магазини можуть бути пов'язані зі споживачем за допомогою рекламних електронних магазинів. Електронні магазини, що спеціалізуються на реалізації продукції відносяться до спеціалізованих електронних магазинів. Основна їх відмінність від спеціалізованих рекламних сторінок в тому, що реалізація продукції здійснюється, в основному, внутрішньомережним способом. Структуру видів реалізації в електронній торгівлі ґрунтується на трьох видах електронних систем в залежності від еластичності електронних послуг, якими користуються постачальники продукції для зміни складу і виду товарів у залежності від статків споживача (рис. 11.3).

 

Рис. 11.3. Структуру видів реалізації в електронній торгівлі

 

Електронні ринки виконують значну кількість послуг, які можуть реагувати на зміни споживчої переваги, а також використовують високий рівень технологій. Електронні ринки використовують найбільш сучасні електронні технології, адаптовані до більш складних ринкових умов. Численні бази даних тут побудовані для збору інформації про споживача і статистичний аналіз, який необхідний у маркетингових дослідженнях для вивчення відносин зі споживачами.

Визначені вище приклади за видами електронних послуг і системою реалізації, представляють матрицю електронних послуг (рисунок 11.4).

Послуги, які знаходяться у верхньому лівому куті матриці, характеризуються електронними технологіями з лімітованими можливостями, що ускладнює застосування послуг усередині мережі.

 

Види реаліза-ції Склад електронних послуг
Спеціалізована рекламна сторінка Традиційна рекламна сторінка Традиційний рекламний магазин Спеціалізований електронний магазин
Кіоск      
       
Магазин        
       
       
Ринок        
       

 

Рис. 11.4. Матриця електронних послуг

 

З підвищенням рівня внутрішньомережних електронних послуг рівень електронного обслуговування пересувається в правий нижній кут. У той же час електронні послуги в цій сфері здатні використовувати технології для створення нових послуг в інформаційній системі для дослідження споживчого попиту.

Матриця ефективна тим, що допомагає зрозуміти й оцінити вартість електронних послуг та їхню важливість у русі матеріального потоку.

Матрицю можна охарактеризувати наступним чином:

Електронні системи, які розташовані уздовж матриці, є найбільш ефективними, ніж системи, які розташовані у напрямку в правий верхній кут;

Електронні системи, які розташовані в нижній частині матриці є більш ефективними, ніж ті, котрі знаходяться у верхній частині матриці;

Електронні системи, що розташовані праворуч від матриці, є більш ефективними, якщо вони використовують внутрішньомережну реалізацію;

Електронні системи, що розташовані ліворуч від матриці, є більш ефективними, якщо вони реалізують продукцію поза мережею.

Величина витрат коливається в залежності від призначення електронного магазина, у якості рекламної сторінки або електронної торгівлі в мережі. Останнє вимагає застосування удосконалених технологій і комп'ютерного забезпечення для створення віртуального купівельного кошика, збереження кредитної інформації, одночасного підрахунку податків і підсумовування ціни, повідомлення про покупку по електронній пошті, як покупця, так і підприємство, що реалізує цю продукцію

 

1. Yа які складові поділяється електронна мережа? 2. В чому полягає сутність Інтернет- логістики? 3. Назвіть види Інтернет-логістики залежно від рівню використання технологій. 4. Перелічите характерні ознаки позамамережних послуг в Інтернет системі. 5. Перелічте характерні ознаки мережних послуг в Інтерне- системі 6. Чим визначається ефективність ведення бізнесу в Інтерне- логістиці? 7. Які операції здійснює Інтернет-логістика?

 


ГЛОСАРІЙ

CPC (Collaborative Product Commerce) – виробництво спільного продукту.

CRM (Customer relationship management) – система управління взаємовідношеннями із постачальниками - це система управління та нарощування економічних відношень підприємства з клієнтами та споживачами. Вона означає використання технологій для організації, автоматизації, безперебійності процесів, які відбуваються на підприємстві для обслуговування клієнтів та технічної підтримки. CRM управляє відношеннями із клієнтами на базі даних та інформації про споживачів. Дані збираються протягом реалізації продукції та у процесі покупки.

CRP (Capacity requirements planning) - планування потреб у виробничих потужностях.

DRP (Distribution Resource Planning) – планування ресурсів розподілу.

ERP (Enterprise Resource Planning) – планування використання ресурсів підприємства.

Kanban– система обліку входу та виходу матеріального потоку.

Lead Production – спрямоване виробництво.

MPS - це поетапний план, який чітко визначає яку кількість продукту та коли підприємство планує виробити. Повна інтегрована система управління комбінована із програмою планування потреб у матеріалах (MRP, material requirements planning). Якщо компоненти відсутні на складі, функції системи управління виробництвом діють через систему MRP для створення заявки на закупку.

MRP (Material Requirement Planning) – планування постачання матеріалів.

MRP II (Manufacturing Resource Planning) – планування використання ресурсів на виробництво.

SCM (Supply Chain Management) – управління поставками.

SRM – це система для створення сприятливого середовища, що необхідно для взаємодії з постачальниками готової продукції різного асортименту для прибутковості підприємства. Система є мультифункціональною, що надає можливість підприємству знизити витрати у ланцюгу поставок за рахунок налагодження більш тісних взаємозв’язків між покупцями та постачальниками. Технологія використовується для полегшення та поліпшення зв’язку між ними. Основними принципами існування SRM виступають сегментація постачальників, відповідальність, управління процесами, ресурсозабезпечення та інноваційні технології.

WMS є системою управління запасами, ресурсами та обробкою замовлень. Система надає можливість одержання попередньої інформації про доставку товару, існуючого порядку розкладання на складі товару, наявність вільного місця для розміщення нового товару, що надасть можливість використати площу більш ефективно.

YMS (Yard Management system) – система управління транспортними маршрутами.

Агенти- посередники, які діють на ринку в інтересах і від імені експортерів або імпортерів, тобто принципалів.

Аутсорсинг - передача підприємством неосновниx для нього бізнес - процесів стороннім виконавцям, найчастіше, з метою зменшення витрат на ці бізнес - процеси або для покращення якості результату.

Виробнича логістика- це постійна робота над якістю як виробництва, так і всього, що його забезпечує.

Витрати - це все, що обтяжує показники вартості господарювання: кількість сировини, матеріалів та людської праці.

Глобальна логістична стратегія- це стратегія, яка проводиться не однією, а групою країн, може оформлюватись як найважливіші політичні рішення.

Громадський склад подібний громадському транспорту в транспортній системі і, по суті, має ті ж самі особливості, що й приватний орендований склад. Однак, на відміну від орендованого складу, приватний склад надає низький перелік послуг та, на відміну від власного та орендованого, встановлює фіксовану ціну на послуги. Хоча, така ціна менше ніж у складі орендодавця, однак підприємство не спроможне вплинути на її рівень.

Гурток якості – це невелика добровільна група робітників та керівників, що складається у межах 8-10 чоловік з одного підрозділу. Група зустрічається щотижнево протягом робочого часу для вирішення проблем, які пов‘язані не тільки безпосередньо з якістю, але й з продуктивністю, витратами, безпечністю. Рішення приймається за методом мозкової атаки.

Ефективність використання часу - це оптимальне використання часу при виробництві продукту.

Єдиний митний тариф - це систематизований звід ставок мита, яким обкладаються товари та інші предмети, що ввозяться на митну територію України або вивозяться за межі цієї території.

Збутова логістика (логістика розподілу)- частина логістичного комплексу, яка забезпечує ефективну організацію розподілу продукції, а саме, і маркетинг і посередницьке забезпечення, і транспортування, і зберігання.

Іінформаційна система -система збору, зберігання, накопичення, пошуку й передачі даних, які застосовуються у процесі управління.

Інкотермс — це систематизоване поєднання низки міжнародних торгівельних звичаїв, базисні умови поставки. Видаються вони Міжнародною торгівельною палатою і вперше були опубліковані вперше у 1936 році. Метою Інкотермс е забезпечення комплекту міжнародних правил по тлумаченню найбільш широко використовуваних торгових термінів в області зовнішньої торгівлі.

Інтернет-логістика - це управління прямими матеріальними та інформаційними потоками у середені електронної мережі, що находять від постачальника до споживача із використанням Інтерент технологій та комунцікацій.

Канал розподілу - це сукупність підприємств і організацій, через які проходить продукція від місця їх виготовлення до місця споживання. Іншими словами канал розподілу - це шлях до місця споживання.

Квадратний Канбан – це виділена область, яка містить визначену кількість видів кінцевих продуктів. Якщо Канбан пустий, робітник розуміє, що він повинен працювати над іншим Канбаном.

Комісіонери- посередники, які дістають право підшукувати партнерів і підписувати з ними контракти від свого імені, але за рахунок продавця або покупця (комітента), які несуть комерційні ризики.

Конкурентні товари – товари, які покупці спроможні шукати та порівнювати (розташування у різних реалізаційних центрах, порівняна ціна, якість) і лише після цього робити зважене рішення.

Логістика– це наука про планування організації управління й контролю руху товарно - матеріальних цінностей і супутніх фінансових, ресурсних і інформаційних потоків у бизнес- процесі підприємства з метою їх оптимізації. Основним об’єктом дослідження логістики є управління й оптимізація матеріального потоку. Мета логістики – це оптимізація циклу відтворення з виключенням невиправданих витрат шляхом комплексного, орієнтованого на потребу, формування потоку матеріалів та інформації у виробництві та розподілі продукції.

Логістична операція – сукупність дій, які направлені на рух та перетворення матеріальних потоків.

Логістична система– це система, яка направлена на виконання конкретних логістичних функцій, має свої характерні ознаки та підпорядковує собі підсистеми для забезпечення внутрішньої діяльності.

Логістична стратегія спрямована на рішення основної задачі – забезпеченість безперебійного та постійного потоку товару та фінансів. Залежно від того, чи продукт має масове чи має серійне виробництво, в управлінні матеріальним потоком застосовують два методи стратегічного розвитку: теорія «обмежень» та теорія «точно в строк».

Логістична функція – комплекс логістичних операцій, які мають свої характерні особливості та проводяться для досягнення певної мети.

Логістичний аутсорсинг означає придбання у третьої сторони послуг з управління запасами, транспортування товару, його складування й усі, пов‘язані із цими операціями бізнес - процеси. Головною вигодою аутсорсингу є зниження витрат та професіоналізм у виконанні функцій.

Маркетинг - діяльність фірми, направлена на визначення необхідної комбінації товару, ціни, стимулювання і місця збуту, сукупність яких направлена на представлення якнайбільшого задоволення споживачів. Як система внутрішньофірмового планування, маркетинг ставить завдання забезпечення високоефективної взаємодії на різних рівнях управління таких його функцій, як планування, контроль, організація, управління.

Матеріальний канбан - у тому випадку, коли замість кінцевого товару інвентаризуються матеріали та сировина.

Митний брокер - посередник у зовнішньоекономічних угодах. Він являє собою комерційну організацію (тобто юридичну особу) і має ліцензію на здійснення процедур митного характеру.

Митний перевізник - комерційна організація, яка має права юридичної особи й отримала ліцензію Державної Митної Служби на здійснення діяльності у якості митного перевізника.

Міжнародна логістика є видом логістики забезпечення вантажоперевезень різноманітних товарів з однієї держави в іншу, а також оптимізація як тимчасових, так і фінансових витрат на доставку товарів від виробника до споживача.

Орендовані склади - підприємства, що пропонують свої послуги щодо зберігання продукції на короткостроковий період. Вони забезпечують більшість можливих послуг, ніж ті, що може забезпечити власний склад: обробка, доробка, пакування, штамповка, фасування та інші операції, які пов‘язані зі зберіганням продукції.

Повірені - на основі разової, спеціальної чи генеральної довіреності отримують право здійснювати операції від імені та за рахунок довірителя.

Посередницькі фірми – це такі, які в юридичному та господарському відношенні не залежать від виробника чи споживача товару. Вони діють заради прибутку.

Послуга- це діяльність, направлена на задоволення потреб.

Промислові товари та послуги – це ті, які спрямовані для підприємств для подальшого їх виробництва. Їх класифікація трохи відрізняється від споживчих товарів.

Рoka-yoke означає наявність у системі виробництва будь - якого пристрою чи механізму, який запобігає виникненню дефектів.

Рівень розподілу логістичного потоку – це будь-який посередник - учасник логістичної системи, який виконує розподільчі функції, трансформуючи матеріальні потоки в процес їх переміщення до кінцевого пункту призначення. Довжина каналу визначається за кількістю проміжних рівнів між виробником і споживачем.

Сервіс- це робота з надання послуг, тобто по задоволенню потреб підприємств, людей.

Сигнальний Канбан використовується у тому випадку, коли необхідна інвентаризація процесу. Коли замовлення зроблене, товар визначається трикутним прапорцем. Коли вся партія відмічена папірцем, товарна партія вилучається зі складу, породжує при цьому виробництво нової партії.

Система «шість сигм» – це процес розвитку товарів та послуг, при якому встановлюються межі досконалості. Слово «сигма» означає статистичне стандартне відхилення, тобто величину відхилення від загальної групи. Основна ідея системи полягає у тому, щоб встановити кількість дефектів, що відбуваються у процесі, потім оцінити їх вплив на процес, і досягнути нульового ефекту дефектів. Нульовим ефектом буде враховуватися число 3-4 дефекти на мільйон можливостей.

Склад - це споруди та будівлі із численних взаємозалежних елементів, які мають певну структуру й виконують ряд функцій по зберіганню, перетворенню та розподілу вантажів між споживачами.

Складська логістична система - система управління матеріальними потоками на стадії зберігання й розподілу товару, яка пов'язує між собою виробничу й розподільчу системи в тимчасовому періоді.

Складська система є елементом логістичного ланцюга, який формує основні й технічні вимоги до товару та установлює критерії його оптимального розподілу.

Специфічні продукти – це ті продукти, при яких покупець готовий прикласти додаткові зусилля та чекати істотну кількість часу, щоб придбати їх.

Споживчі товари – товари, що спрямовані на кінцевого споживача. Згідно маркетингу такі товару різняться залежно від місця покупки та шляху, яким був обраний даний продукт: традиційні продукти, конкурентні продукти, специфічні продукти.

Стелажний Канбан - коли осередки на стелажах пусті, робітник знає, що йому потрібно виробляти новий продукт, щоб заповнити полку. Якщо відстань між станціями не дозволяє використання квадратних або стелажних Канбанів, може бути використаний сигнальний Канбан.

Стратегічне управління логістикою зводиться до вирішення питань «що», «коли» та «яким чином» буде відбуватись на трьох рівнях управління: стратегічному, тактичному, та оперативному.

Теорія обмежень спрямована на виконання операцій, які не відбуваються протягом тривалого часу та не мають необхідності збалансованості на всіх етапах технологічного процесу. Така теорія полягає в основі одиничного та серійного виробництва.

Товар є матеріальним продуктом або послугою, що бажані для споживача.

Торговельні представники - на основі угоди представляють інтереси принципала (довірителя) на певному ринку за обумовленою номенклатурою товару (функції моніторингу, збору інформації, пошуку покупців, створення іміджу).

Традиційні товари – це товари та послуги, що споживач купує часто, негайно, спонтанно, і рідко порівнює їх з іншими товарами.

Транспортна логістика – частина логістики, яка досліджує витрати, пов‘язані з використанням та обслуговуванням транспорту (транспортуванням, завантаженням, розвантаженням, збереженням вантажів під час транспортування).

Тягнуча система - система організації праці, коли робітник звертається до попереднього відділу за матеріалами в обсязі, які йому треба обробити негайно.

Фактичний цикл часу – це максимальний час проходження технологічної операції при виробництві продукту.

Час циклу – це максимальна кількість часу, протягом якого продукт знаходиться на кожному виробничому чи технологічному процесі.

«Чемпіон» у системі «шість сигм» – керівник, який несе відповідальність за успішність проекту.

«Чорний пояс» у системі «шість сигм» - робітник, що впроваджує стратегію прориву у системі «шість сигм».

Штовхаюча система- система організації праці, коли план роботи розроблений згідно робочих місць, а кожен робочий відділ, при виконанні своєї роботи штовхає продукт до наступного відділу.

Штрих- коди – це коди для позначення товарів, розроблені для усунення проблем із контролем просування продукції за допомогою вкладеного в них ідентифікаційного номеру. Штрих- код забезпечує швидкий, простий та точний спосіб зчитування інформації. Існують два типи штрихових кодів: одномірні та двомірні.

Якість у логістиці– це концепція, яка тісно пов’язана з основною метою задоволення споживачів у логістиці. Якість є результатом добре організованого процесу, який систематично управляється та має чіткий напрям.



Читайте також:

  1. III. Сприйняття й засвоєння учнями навчального матеріалу
  2. IV. Питання самоконтролю.
  3. IV. Повідомлення теми та мети уроку V. Сприймання і засвоєння нових знань, умінь та навичок.
  4. V. Завдання.
  5. V. Засвоєння знань
  6. V. Питання для самоконтолю
  7. V. Питання туристично-спортивної діяльності
  8. VI . Екзаменаційні питання з історії української культури
  9. VІ. Підсумки уроку і повідомлення домашнього завдання.
  10. А.1 Стан , та проблемні питання застосування симетричної та асиметричної криптографії.
  11. Адаптація персоналу: цілі та завдання. Введення у посаду
  12. Адвокатура в Україні: основні завдання і функції




Переглядів: 426

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Питання та завдання для засвоєння основних положень теми | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.014 сек.